1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Hoeveel gram voor 25 euro?

    Zoals hierboven aangegeven zou ik ook gaan voor die van bodyenfitshop.nl. Gebruik zelf ook whey perfection en voor iets meer dan 2200 gram betaal je 35 euro en je hebt gratis verzenden + een shaker er bij. Koop je gelijk een extra grote emmer (4400 graam) betaal je 60 euro.
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Wat ik me een tijdje afvraag is het volgende. Heeft het überhaupt nut om eiwitshakes te nemen, terwijl je eet wat de pot schaft? M.a.w. dat je je niet houdt aan een speciaal voedingsschema.

    In deze situatie zit ik al een tijdje. Kan iemand me hiermee helpen? Het is niet de bedoeling dat ik enorm wil groeien, bijvoorbeeld richting de Bodybuilding-way, maar ik merk dat ik de laatste tijd weinig tot geen vooruitgang boekt qua kracht.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het is een aanvulling op je voeding. Ikzelf doe dus 160gr eiwit per dag. Dan zou ik iets van 5 steaks moeten eten om eraan te komen. Met die shakes gaat het een stukje makkelijker.
     
  4. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Is dat het enige moment op de dag dat je eet?
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Er is toch ergens een link waar je kan checken hoeveel kcal koolhydr eiwitten etc je dient in te nemen om te bulken en te cutten? :) daar zijn toch formules voor?
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Tot voor kort (toen ik nog niet op mezelf woonde als student) had ik hetzelfde probleem, hoor. De ouders kopen alles wat in huis is, dus uiteindelijk ook hetgeen wat je op je brood of door de kwark eet 's ochtends en 's middags. Op dit moment zijn ze wel zover dat ze gewoon kwark en kipfilet halen voor in de weekenden. Nu is het een stuk makkelijker en weet ik precies wat ik eet.

    Ah oké, thanks voor de tips mensen! Ik kreeg er inderdaad 'maar' 900 gram voor. Ik vond het al meevallen qua prijs.

    Ik denk eraan, als ik weer fit ben en kan beginnen met fitnessen, om een tijd de Rippetoe workout te volgen met een maat. Las hier eerder al een positieve reactie erover. Ik moet maar eens op de compoundoefeningen overstappen, want veel progressie boek ik niet meer en beetje afwisseling is wel leuk, aangezien de huidige isolatie-oefeningen beetje routine/saai worden.

    Voor wie Rippetoe niet kent: 3-daags en 2 type workouts.

    Workout A
    3x5 Squat
    3x5 Bench Press
    1x5 Deadlift
    2x8 Dips

    Workout B
    3x5 Squat
    3x5 Standing military press
    3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
    2x8 Chin-ups

    Ziet er best prima uit en reacties erop zijn wel positief, voor zover ik lees.
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Juist als je eet wat de pot schaft is het waarschijnlijk handig om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Wanneer je een beetje let op je voeding is het vrij makkelijk om je eiwit behoefte te halen zonder supplementen, maar als je thuis woont is dat denk ik wat lastiger.

    Overigens hoef je niet bang te zijn dat je ineens eruit gaat zien als een bodybuilder :+.


    Het is de vraag of je eiwit shakes nodig hebt. Ik heb zelf altijd de voorkeur gegeven aan m'n eiwitten gewoon via voeding binnen krijgen en neem alleen een shake op dagen dat ik geen tijd heb om normaal te eten. Ik zou dan eerder dat geld uitgeven aan creatine.
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Punt is dat ik redelijk op gevoel m'n eten kies. Ik maak geen berekeningen en heb geen voedingsschema's waar ik me aan hou. Als ik zie dat mensen een voedingsschema hebben waar ze zich iedere dag aan houden, krijg ik het gevoel dat de 6 eieren in de ochtend en de kipfilet met rijst en doperwten in de avond op een gegeven moment je neus uitkomen. Ik eet meestal gewoon in de ochtend en middag twee broodjes kipfilet, tussendoor vaak nog een 3- of 4-tal sesamcrackers met pindakaas en in de avond vaak rijst/kip/groenten (soms aardappels, pasta of BBQ). Na het sporten in de avond eet ik vaak nog 250gr kwark met wat muesli.

    Ik heb vooral gewoon het gevoel dat ik niet veel eiwitten binnen krijg. Dat zou ik graag willen rechttrekken. Ik woon samen met m'n vriendin en ben niet van plan om iedere ochtend en avond wat eieren te eten, hoe gemotiveerd ik ook ben :+.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Sorry Siemenn, maar dan gaat het hem ook echt niet worden. Als je geeneens de moeite kan nemen om 10minuutjes wat eitjes te koken..

    Iemand?
     
  10. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik woon zelf thuis en eet wat er is. Dit beperkt zich vooral tot brood met pindakaas/hagelslag/kaas, eieren, yoghurt. Dat plus avondeten eet ik ongeveer per dag en het lukt prima.

    Je kan wel op gevoel je eten kiezen tijdens de bulk, dat doe ik zelf ook, maar dan moet je wel in kunnen schatten wat je binnen krijgt qua macros.

    Het kost inderdaad zoveel moeite om een eitje te bakken. Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan crossfitten.
     
  11. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.587
    Over cutten etc gesproken, ik ga vanaf morgen weer beginnen met een cut. Ongeveer 100 kcal onder onderhoud op trainingsdagen en op niet trainingsdagen ga ik er 200 kcal onder zitten.
    Misschien niet echt veel, maar merkte dat toen ik teveel onder mn onderhoud zat dat ik me echt slecht ging voelen en heb een tijdje ook ijzertekort gehad, waardoor ik sowieso wat extra moet oppassen, (wat overigens niet te maken had met m'n voeding, maar had een andere oorzaak)
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wel ff omrekenen naar kilos/gram. Maar zelf heb ik dit filmpje gebruikt

    [yt]fa1DOQ2r5MQ[/yt]

    XD
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2014
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik begrijp wat je bedoelt, ik zal er meer op gaan letten de komende tijd. Ik heb voor vandaag eens een voedingsschema gemaakt van wat ik eet (en vanavond eet). In ieder geval bedankt voor de reacties (meen ik).

    Dit is wat ik vandaag bijvoorbeeld eet:

    Ochtend:
    3x volkoren bolletje
    6 plakjes kipfilet
    glas halfvolle melk

    Middageten:
    2x volkoren bolletje
    4 plakjes kipfilet
    1 appel

    Tussendoor:
    4x sesam knackebrod
    4 plakjes kipfilet
    30g pindakaas

    Avondeten:
    100g gebakken champignons
    200g gebakken kipfilet
    100g rijst
    200g Chinese wokgroenten

    Optioneel: voor het slapen gaan (na fitness, 3x per week):
    250ml magere Franse kwark
    80g krokante muesli - 4 noten

    In totaal komt dat uit op 2.604 calorieën, onderverdeeld in:
    266 koolhydraten
    83 vetten
    183 eiwitten

    Daarbij moet ik wel zeggen: hierbij hoort dus de kwark die ik (tot dusver) alleen eet na het fitnessen én eet ik natuurlijk kipfilet. Andere keren eet ik soms ander soort vlees, aardappelen (amper) of pasta's (soms).

    Het zal in jullie ogen vast 'niets' zijn, maar het is eerste stap. Ben er al een stuk meer op aan het letten dan eerst, de kipfilet heeft al het andere broodbeleg vervangen (op soms 'gezellig' lunchen met vriendin samen als andere vleeswaren naar voren komen), de chips en andere snacks zijn er compleet uit en 's avonds eet ik geen onnodige sauzen meer en meestal aardappel/rijst - groenten - vlees.

    Zijn er dingen die direct opvallen die écht niet kunnen? Of juist dingen die goed zijn aan zo'n schema?
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe kom je aan 180 eiwit. 14 plakjes kipfilet en 200gr kip is wat? 80gr? En 30gr pindakaas 10gr?
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [​IMG]

    Dit is inclusief de 's avondse kwark, zoals je ziet. Dat is al 30 eiwitten in totaal (incl muesli). Thanks voor 't meekijken ;).
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ah ok. Nog best wat eiwit door die broodjes
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb wel een excelsheet, ooit zelf gemaakt. Stelt niks voor om hen in te vullen.

    Waar kan je een .xls het beste even uploaden?

    edit: het dieet van Siemenn geeft wel een wat vertekend beeld. De eiwitten uit brood hebben een erg lage biologische waarde. Daar kan je lichaam relatief weinig mee. Ik ga uit van ruim 2x mijn lichaamsgewicht aan 'schone' eiwitten. De rest is extra. Omdat ik vegetariër ben moet ik helaas van relatief veel shakes hebben

    4 shakes: 100
    1 bak kwark: 45
    halve liter soja: 15
    4 eieren: 25 (oid)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Zo aardig wat reacties! Bedankt hiervoor!

    En ik woon inderdaad nog thuis bij mijn vader dus het gaat niet zo 1 2 3 gemakkelijk om mijn eigen voedsel klaar te maken. Hierdoor zat ik te denken om in ieder geval een keer van die eiwitshakes te proberen en te bekijken of ik dan meer progressie zal behalen. De laatste tijd is het nogal demotiverend wanneer ik blijf steken op een bepaald niveau en dat speelt zich al ruim 3 á 4 maanden voor.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik woon dan wel niet meer bij mijn ouders, maar mijn vriendin maakt altijd avondeten. Ik eet dus ook 'gewoon' wat de pot schaft. Daar is verder prima rekening mee te houden. Al moet ik wel zeggen dat mijn vriendin wel van het gezonde eten is (en zelf ook met gewichten traint).

    als je ouders hebt die elke dag frituren schiet het natuurlijk niet op.
     
  20. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Misschien een idee om om de 2 dagen een grote pan voedsel te maken? Zo heb je waarschijnlijk 2 keer avond eten en een keer lunch?

    Sinds 4 weken ben ik ook serieus aan een voedingschema. Daarvoor ook best goed op mijn voeding gelet, maar dat ging gepaard met aardig wat cheaten in het weekend.

    De eerste 3 weken ben ik van 68kg naar 63,5kg gegaan, met deze voedingswaarde (gemiddeld):

    130gr eiwitten
    145gr carbs
    50gr vet
    1650 kc

    De vierde week ben ik 4 dagen met mijn studie naar het buitenland geweest en direct daar achteraan Knight en Kday. Hierdoor weeg ik weer 65kg, maar dit is er over een week weer af :).

    Over 4 weken hoop ik op 8/9% bf te zitten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina