1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ugh, zit thuis met kinkhoest en al twee weken niet kunnen trainen. Veel te snel afgevallen, zo'n 3 kg in een week, dus daar ook niet zo happy mee. Probeer gewoon nog netjes volgens m'n eetplan te eten, en zelfs iets extra's, maar dat helpt blijkbaar niet.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vochtverlies waarschijnlijk.
     
  3. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Hoe doen jullie het met meal prep? Je kunt kip en rijst moeilijk in een bakje 4/5 dagen in je koelkast bewaren.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    24.669
    Leuk Bevonden:
    3.990
    Als je bloeddiarree wilt krijgen moet je dat zeker niet slikken inderdaad, dat heb ik gehad toen ik in 2011 aan mijn linkerhand ben geopereerd. Daar zat toen een kraakbeentumor, die opgevuld is. Rommel is dat, dus fietsen is wel beter imo. Bij fietsen maakt je knie namelijk ook de juiste beweging is mij door mijn fysio vertelt, omdat het ook goed samengaat met de spieren in je heupen en onderrug. Beter fietst die eerst een paar kilometer per dag, stuk goedkoper dan naar een fysio te gaan of pillen te moeten slikken. En geen eigen risico gezeik!
     
  5. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Je kan het invriezen :).
     
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja, werkt dat een beetje? Ga het proberen dan. Hebben alleen altijd wel weinig ruimte in de vriezer.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Idd gewoon in de vriezer. Vriezertje kopen dan? Voor paar tientjes kun je wel een oude op de kop tikken
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    2
    Ik prep bijna niks. Overnight shake de avond van te voren, havermout met whey shakes ook of de ochtend zelf (water er pas later bij) en warm eten eet ik gewoon elke dag anders maar gezond. Eigenlijk kom je, als je een beetje dezelfde porties eet, toch keer op keer op het zelfde uit. In mijn geval ongeveer 450 kcal bij het avondeten.

    Gisteren heerlijke smoothie gemaakt (2 porties):

    2 kopjes bevroren bramen
    ruim 100 gram verse spinazie
    1 avocado
    scheut honing
    aanlengen met melk ( 250ml oid)

    blenden en drinken. Super
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren voor het eerst in 15 weken weer een redelijk normale sessie gehad.

    Squat: 2x100, 2x110, 2x120, 2x140
    Deadlift: 1x140, 1x150, 1x160, 1x170 (180 bleef hangen op 10cm
    Bench: 2x90, 2x95, 2x100 en een fail op 1x107,5.

    Toch nog redelijk na zo lang niet normaal getraind te hebben. Dom besluit om zo zwaar te gaan benchen, want nu weer wat last van mijn schouder.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    511
    Doe je geen sets met 6/8 reps?


    Deze week eindelijk weer wat progressie.

    Bench dinsdag 8x80 2x90 1x95 en fail op 1x100 6x80
    Bench vandaag 8x80 3x90 3x90 7x80

    Volgende week langzaam aan weer deadlift erbij pakken, de eerste weken meer op herhalingen trainen tot 120 kg. Met mijn bad back pas ik eerst wel op. Geen zin om weer 2 weken gestrekt te liggen..
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Deadlifts Squats Bench en OHP doe ik ook nooit hypertrophy. Alle assistant work doe ik 4x12
     
  12. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Volg hetzelfde principe hier. Wat voor schema volg je, als ik vragen mag? ;)
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Op dit moment Wendler 531
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker wel. Mijn schema staat op de vorige bladzijde. Ik gebruik door de week verschillende repranges en intensiteit. De repranges heb ik opgesteld op basis van Prilepins chart:

    [​IMG]

    Op dit moment heb ik 2 hypertrofie dagen (24-30 reps), 1 strength dag (+- 20 reps) en 1 max effort dag (6-10 reps)


    Waarom niet? Het is juist hypertrofie/de aanwezige spiermassa die aan het einde van de rit het meest bepalend is voor kracht:

    Tof stuk hierover:

    http://www.strengtheory.com/powerlifters-should-train-more-like-bodybuilders/
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja heb dat filmpje gezien met Omar en die gast volgens mij. Maar Wendler heeft alleen de assistantwork als hypertrophy. Niet de mainlifts. Althans. Het template wat ik heb gekozen
     
  16. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Op dit moment krijg ik qua zuivel ongeveer 500-1000gram kwark binnen op een dag, vinden jullie dit teveel? Een maat vertelde me dat zuivelproducten vocht vasthouden en je er een opgeblazen lichaam van krijgt, klopt dit?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe goed je tegen melkproducten kan is per persoon verschillend. Het is afhankelijk van hoeveel lactase jouw lichaam aanmaakt. Lactase is het enzym wat verantwoordelijk is voor de afbraak van lactose. Wat voor de 1 veel is, is voor de ander weinig. Oplossingen: minder melkproducten eten/andere eiwitbronnen kiezen, inname melkproducten meer verspreiden over de dag.

    Ik kon er een periode erg slecht tegen maar kan tegenwoordig toch wel weer een bakje kwark per dag in twee delen eten. Ik heb zelf het minste last bij gezuurde producten zoals kwark, karnemelk en yoghurt.

    Er is idd een 'gerucht' onder bb-ers dat je van melkproducten een dikke huid zou krijgen waardoor je minder definitie zou zien. Volgens mij is dat een fabeltje. Op de site van fit zonder fabels stond een tijdje terug een leuk stuk over lactose intolerantie:

    http://fitzonderfabels.nl/2014/11/19/is-melk-een-probleem-door-lactose-intolerantie/
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik eet structureel elke dag 500 gram kwark en heb niks van water retentie gemerkt. Nou boeit definitie mij niet zoveel maar ik was er laatst van bewust dat mn abs een beetje door begonnen te komen. Zit rond de 15-16% dus van dat vocht zal vast wel meevallen.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    random dingen: vanochtend volledige linkerborst spier, infraspinatus, biceps en triceps laten dry needlen: 'geef maar aan wanneer het te veel wordt'. Nooit natuurlijk, wil maximaal uit die sessie halen :+ Maar daarna was mijn gehele linkerkant zo beurs dat echt goed bewegen er niet meer in zat.

    Gisteren wezen deadliften met 140kg om er weer in te komen: 14x1. Ben maar opgehouden omdat het saai werd.

    pats met spullen van fitness-seller: massageballen, lichte weerstandsband, wrist wraps en straps (om ook bovenhands zwaar te kunnen deadliften).
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Bovenhands is wel een crime, zelfs met kalk. Zit zo 40 Kg tussen mixed en bovenhands bij mij =(
     

Deel Deze Pagina