1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Ik heb gister m'n maten opgenomen en m'n borst en taille zijn een cm minder en m'n buik 1,8cm minder. Daarnaast ben ik precies 1,5kg lichter en dat alles in een maand. m'n bovenarm is juist een halve cm dikker
    trots op mij hahah
     
    Kevf vindt dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Daar gaat iets fout. 1.8cm....
     
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  4. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    In een maand tijd alleen vocht kwijt, tuurlijk
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja 80-90% water en glycogeen. Waarom denk je dat je eerste maanden zoveel gewicht verliest bij een "dieet". En dan ineens is het er weer bij als je ermee stopt. Dat komt omdat het niet alleen vet is wat je hebt verloren. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je niet goed bezig bent. Maar verkijk je niet. Mensen denken in het begin altijd direct hun doel te hebben bereikt maar niet wetende dat het voornamelijk vocht is wat je bent verloren. Denk ook dat je een meetfout hebt gemaakt in een van de 2 plooimetingen
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zolang de getallen op de juiste plekken maar naar beneden gaan toch? Als je wilt cutten dan geeft dat gewoon een goed gevoel en dat is heel wat waard. Het zal in het begin altijd iets meer vocht zijn. En met cm's kan je er idd af en toe naast zitten, maar heel bizar vind ik het niet na een maand. Als je een goed meetlint wil hebben dan koop je zo 1 die klikt op een bepaalde spanning, dan weet je altijd zeker dat je even strak/los meet.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Heeft iemand ervaring met 5x5? Ik heb gehoord dat dit een simpele manier is om te beginnen.
    Ik heb zelf al een tijdje een sportschool abo maar ga niet vaak, ik zit wel regelmatig op de mountainbike of racefiets maar wil wel is een beetje krachttraining gaan doen.

    Heeft iemand goede tips om het makkelijk vol te houden? Ben lange dagen weg van huis vanwege stage en werk dus leef echt mega onregelmatig :) Ik denk dat het eten het grootste struikelblok is.
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Prima te doen. Ik loop fulltime stage, heb daarnaast nog een baan/bedrijf en speel in een honkbalteam.

    Hiernaast vind ik ook nog tijd om minimaal twee keer in de week fullbody te trainen. Gewoon gaan. Eten op werk lukt ook prima.

    Ik neem vaak een bak kwark mee, pakje rijstwafels en een pak kip/zalm/kaas whatever. Gewoon even iets praktisch verzinnen het is allemaal te doen!
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Uhu. Maar waar ik op doel is dat men niet gelijk moet denken van "Oh jeetje 4/5 kg verloren in een maand, ik heb mn doel bereikt". Want het is gewoon grotendeels vocht in het begin. Als je dna weer normaal gaat eten zijn die kilos er binnen een paar weken weer erbij en dan is het "Oh dat dieet werkt voor geen meter". Dus wel gewoon doorgaan Mireille!
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Ja ik snap dat een groot deel vocht is, maar het is gewoon een flauwe opmerking van pinple joe,

    Hoe dan ook blijf ik doorgaan zoals ik dat nu doe, enige wat ik nog ga aanpassen is de inname van aantal kcal per dag zodat ik wat sneller bij m'n doel kom.

    Ik denk wel dat ik goed meet, daarom had ik ook een raar getal van1,8cm bij m'n buik. Had op zich het lint wat strakker kunnen trekken maar das niet eerlijk tegenover mezelf :p

    Uiteindelijk doel is toch wel dat m'n buikspieren zichtbaar gaam worden. een vriend van me viel laatst al op dat ik een wat strakkere buik begin te krijgen toen ik een strak shirtje droeg.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Scarlett, ik weeg de ene dag 80 dan weer 83 dan weer 85 dan poep ik en ben ik weer 78. Let niet zo op je gewicht, maar op de spiegel!
    En niet teveel je boobies verliezen he.

    Kusjes

    [​IMG] [​IMG]
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik draai weer 5x5 atm. Heb vanwege een schouderblessure en daardoor een verplichte switch qua squat techniek echt een forse reset gehad en nu weer sprongen maken met 5x5 (advanced versie). Het blijft een prima programma. Ik heb echter wel wat aanpassingen gedaan:

    5x5 heeft erg weinig deadliften. Dat gedeelte heb ik vervangen door het deadlift programma van Ed Coan:

    http://www.lift.net/workout-routines/ed-coan-deadlift-routine/

    Ik doe alleen het eerste stuk.

    Verder heb ik alle overhead presses er uit gehaald. Ik heb nog steeds last van mijn schouder dus dat gaat op het moment niet.

    Voor mezelf heb ik ook nog een 4e dag toegevoegd met een focus op hypertrophy/werken aan zwakke punten. Maar dat is optioneel.

    @Scarlett : zo weinig mogelijk aanpassen. Als het werkt gewoon lekker zo verder gaan. Je wilt met zo weinig mogelijk effort zo veel mogelijk resultaat. Dat is ook het beste voor je metabolisme en zorgt er ook voor dat je het langer volhoudt :)
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het wel chill. Er is een 5x5 app voor op je telefoon en die houdt alles voor je bij. Hij zegt je ook te deloaden als je te lang niet gewerkt hebt, dus dat is ideaal als je een onregelmatig schema hebt.

    En mijn ervaring met vooruitgang is dat ik het zeker merk.... behalve in de overhead press. :+
     
  14. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Ik ben wel eens benieuwd naar de feedback op mijn eetschema (cutting). Ik kom namelijk behoorlijk wat koolhydraten te kort volgens mijn Excel schema:

    08:00
    • Banaan: 87 kcal, 1e, 20k, 0v
    • 2 Wasa crackers: 77 kcal, 2e, 14k, 0v
    • Pindakaas: 128 kcal, 5e, 2k, 11v
    10:00
    • 50gr B&F Eiwit wafel: 232 kcal, 22e, 16k, 9v
    12:30
    • 200gr kip: 220 kcal, 46e, 0k, 3v
    • 250gr Bloemkool: 55 kcal, 5e, 5k, 1v
    • 1 ei: 82 kcal, 7e, 0k, 6v
    16:00
    • Whey Perfection shake: 105 kcal, 22e, 2k, 2v
    19:00
    • Hier vul ik mijn kcal aan met mager vlees/kip/vis, beetje rijst (qunoa etc.) en veel groenten. Bijvoorbeeld:
    • 200g kip: 220 kcal, 46e, 0k, 3v
    • 250gr broccoli: 68 kcal, 10e, 2k, 1v
    • 100gr rijst: 317 kcal, 1e, 17k, 0v
    21:30
    • 50g Cashew: 313 kcal, 9e, 13k, 25v
    23:00
    • 500g magere kwark: 265 kcal, 43e, 23k, 1v
    Totaal:
    2166 kcal, 219e, 112k, 61v.

    Leeftijd: 23
    Lengte: 1,87
    Gewicht: 74kg
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Beetje weinig carbs imo! Zo veel koolhydraten eet ik pas op een cut van 1700 kcal.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Prima te doen als je refeed dagen houdt toch?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Verder niet zo heel raar toch? Ik weet niet wat je target kcal is, maar als je nu op je target zit zou je eiwit misschien iets omlaag kunnen, maar dan zou ik eerder iets hoger in het vet gaan zitten :)
     
  18. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Target is 2300kcal (daar blijf ik meestal 50-100 kcal onder). Gebruik een Excel schema en die geeft steeds aan dat mijn carbs op -100 zitten dagelijks. Begon me dus wat zorgen te maken haha. Maar te weinig carbs kan op zich dus niet veel kwaad?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In een kcal tekort let ik in de eerste instantie vooral op voldoende eiwitten (ruim 2gr per kg lichaamsgewicht) en voldoende gezonde vetten (iig 1 gram per kg lichaamsgewicht). De rest blijft over voor carbs. Het echte minimum is (geloof ik) iets van 60 gram per dag, daaronder kom je in ketose (waarbij je lijf vetten als primaire energiebron gaat gebruiken) en heb je carb refeeds nodig. Je zou dus je eiwitten kunnen terugschroeven naar 175 en de rest aanvullen met vetten en carbs.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zit ook in een cut momenteel, maar dat gaat echt ten koste van mn strenght. Vandaag moest ik een AMRAP van minimaal 3 van 117.5kg squatten. Faalde bij de 3e :mad:. Jammer, vooral omdat ik vorige week 9x 110kg kon squatten. Kan niet wachten tot ik weer lekker in een overschot kan eten. Nog eenn maandje voor onderhoud, zou eerst 3 maanden cutten, maar ik merk dat ik eigenlijk liever kracht heb. Ben nu toch wel tevreden met hoe ik erbij sta.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015

Deel Deze Pagina