1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Doe ik soms ja.
    Ja zal vandaag of morgen wel chest, rug en legs routine posten.
     
  2. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Reversed curls ftw als je big ass armen wilt kweken. Zeker na het (close grip) bench pressen.
     
  3. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar je routine? Welke oefeningen welke dag etc
     
  5. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Doe op het moment gewoon een bro split. Iedere groep 1x per week. Doe niet echt iets op een specifieke dag maar kijk meer wat ik het langst niet heb getraind. Denk aan:

    M: Armen
    D: Legs
    W: Chest
    D: Rust
    V: Rug
    Z: Rust
    Z: Schouders

    En na iedere workout buik.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dus voor bijv. bench doe je dan 240 reps op 1 dag? Dat is mi veel en veel te veel.

    edit: en dan ook nog eens 280 reps op een aparte schouderdag.

    Veel te veel volume overal. Daarnaast is het ook niet erg effectief om een dergelijke split te doen. De eerste werksets van een training gaan je de meeste voordeel geven. De laatste reps doen niet zoveel meer. Echter daarna geef je de spier een volledige week rust wat weer erg lang is. Mix it up en minder volume.

    Op welke intensiteit (tov van je 1rm) train je?
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dacht dat hij zei dat hij niet alles op dezelfde dag deed? Helft op push dag. Andere helft op armen dag ofzo dacht ik
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Gewoon full body gaan doen Nerrion. Denk dat dat voor jou veel snellere resultaten zou boeken.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja of upper of lowerbody. Das beetje het rare van brosplits. Je doet de ene spier zoveel meer dan de andere. Meestal alles meer dan legs xD
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Stichting open deur? Wel mooi overzicht van de recente studies naar rep ranges:

    [​IMG]


    Oftewel: reps van >20 zijn onzin. 3-5 reps kan effect hebben indien je richting een betere 1RM wilt gaan. HT is effectief in alle rep ranges onder de 20. Al is HT natuurlijk wel lastig te meten, ook omdat volgens mij niet alle studies de focus op HT hadden.

    Ben zelf net weer begonnen na 4 maanden afwezigheid :) (iets met huis verbouwen), 3 dagen Full Body. Over een week of 4 cardio na elke training en elke dag voor ontbijt. Eens kijken of we weer wat resultaten kunnen boeken :) Oh en binnekort maar eens een German Volume Training inplannen, kijken hoe ver we komen :+
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het overzicht erg nice idd. Daarnaast vond ik de conclusie dat voor HT alle ranges werken erg interessant. De manier waarop fatigue wordt opgebouwd in een spier was voor mij ook nieuw.

    Tof dat je weer begonnen bent, maar waarom GVT? Het nut van dat schema ontgaat mij totaal.

    Zelf weer twee weken rust genomen in de hoop van de laatste schouderproblemen af te komen. Volgende week 1 week wennen en dan aan de slag met 5/3/1 beyond.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het is dan ook maar voor 1 squat sessie. Geen ideologie erachter. Mijn trainingsmaatje en ik hebben het ooit geprobeerd en houden het nu er in als benchmark :)

    Standaard is dan ook 10x10x100 Kg squats.
     
  14. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Iemand een voorbeeld van een goede routine dan? Ben zo gewend aan deze split. Iedereen die ik ken die traint doet eigenlijk ook een brosplit, maar goed.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja klopt. Iedereen die ik ken in de gym van toen ik begon, doet het nog steeds omdat ze denken dat ze nog diezelfde gains kunnen maken als in hun eerste jaar. Eerste jaar kan je doen wat je wilt en je zal gains maken. Maar de meeste maken na 2.5jr nauwelijks meer gains. Ze kunnen nog geeneens 100 squatten na zo lang. Dat bedoelde ik met dat een bro split vaker bepaalde spiergroepen (vaak upperbody 2x zoveel) in verhouding veel meer trainen dan andere. In jouw split heb je nu 3 dagen triceps bijvoorbeeld

    Aan te raden is een fullbody of een upper en lowerbody split. Zo train je elke spiergroep even veel. Zelf ben ik erg fan van deze:

    https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

    Elke spiergroep 2x per week en richt zich op kracht zowel als massa.
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    @UpInSmoke0611 Ik volg de PHUL workout nu ook. Na de eerste lower body power day heb ik vier dagen rondgelopen als een vrijgekomen gevangene die gebukt heeft voor een zeepje. Mijn god, wat zijn die isolatie sets na de deadlift en squat verzurend. En dat na driekwart jaar geen squats ivm knieblessure (nog steeds eigenlijk) en niet regelmatig genoeg deadlifts.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha deze notitie overgeslagen?
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Gofferdomme.
     
    Matrix, PineaPPle JOE, Dribble en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Voor het eerst cardio gedaan na training. Voelt wel goed moet ik zeggen. Op het feit na dat ik ruim drie uur in die sportschool heb gezeten voelde ik me best wel fit ook. Pluspunt is dat ik zo boven onderhoud kan eten en toch nog doorgaan met cutten. Zo'n half uurtje fietsen op 28-30 km/u verbrand je toch al snel 600kcal mee.

    In Augustus ga ik naar Normandië fietsen met een paar vrienden dus ben daar al voor begonnen met trainen. Moet oppassen en nog wel een beetje vetjes overhouden anders sterf ik in die tijd haha.
     
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Hm, misschien dat een tijdje proberen. Vind 3 dagen rust eigenlijk wel net 1 dag te veel.
     

Deel Deze Pagina