1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    @Kevf

    Vouwt inderdaad iets dubbel, misschien je reet iets verder naar achter douwen, maar ziet er verder prima uit!

    Maar hoe ging dat met je gains in die periode? Niks verloren? Ik wil dit overigens nog maar twee weken doen. Daarna slowbulk
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Uitgangspunt: de stang zal zich altijd min of meer boven het midden van je voet begeven anders val je voor- of achterover. Wanneer ik nog verder met mijn kont naar achter ga, zal ik dus nog verder naar voren moeten leunen om te compenseren, dat gaat dus niet werken ;)

    Ik ben nauwelijks absolute kracht verloren toen, relatief dus sterker geworden.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Altijd als ik naar dit soort video's kijk denk ik wanneer komt dat auw moment. :+
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap je niet :)

    Vid zelf nog eens bekeken. Op 19sec zie je dat de barbell voorbij het midden van mijn voet zit. Beetje kip ei verhaal: is dat omdat ik naar voren buig, of val ik wat voorover omdat de barbell te ver naar voren komt :+
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wie wel, maar dat maakt verder niet uit. :+ Ik kijk denk ik teveel naar vids waar het fout gaat. Zelf zou ik nooit zoiets doen, laat staan kunnen. Ik vind een cheeseburger al zwaar.
     
    Metal Mark vindt dit leuk.
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ligt eraan hoe je je reet naar achter duwt toch? Een beetje tegenovergestelde van een buttwink doen helpt bij mij echt enorm. Dan vouw ik minder dubbel en komt de kracht uit mijn rug en benen echt beter tot hun recht. Eigenlijk een beetje overextensie maar het helpt persoonlijk wel.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zonde dat ik geen plaatje kan tekenen atm, maar mechanisch gezien kan het toch niet anders dan hoe verder je met je kont naar achteren gaat, hoe meer je voorover moet met je bovenlichaam?
    Het is idd zo dat wanneer je verder je kont naar achteren steekt je posterior train meer werk gaat verrichten (glutes, onderrug, hamstrings) en die zijn zeker sterk.

    Je bedoelt dat dit gewicht zwaar is? Helaas nog echt een pussyweight in mijn klasse :mad:
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Misschien omdat je gewend bent bij lowbar meer naar voren te leunen?

    En keep in mind, Lethal is geen lifter
     
    Kevf vindt dit leuk.
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Lethal is een ab-roller.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jazeker, wheelies en kettlebell! :p
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Of omdat mijn core niet sterk genoeg is.

    Snel samen met @Lethal AK47 gaan ab-wheelen dus :+
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, als je even wacht... morgen of donderdag gaan m'n hechtingen eruit dus kunnen we los! :+ Je onderschat dat ding kevf! :p
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker niet. Volgens mij ben ik zelfs de aanstichter van de ab-wheel hype hier :+
     
    Scarlett en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vandaag voelde mn deadlifts echt super akward. Heb maar opgenomen om te kijken. Mn lockout is echt shaky, feetplacement niet goed denk ik, voelde echt raar. Let niet op mn bovenrug, heb lichtelijke kyphosis. Ik zie trouwens die bar steeds verder wegrollen ipv doodstil blijven, zou dat invloed kunnen hebben?

    Correctie trouwens, dit is 110kg niet 130.



    Daarna Sumo gecheckt, voelde iets beter.

     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Geen idee maar die schijven zijn wel weird.
     
  16. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Je bar path is inderdaad niet recht, dat hoort wel zo te zijn dacht ik. Ik denk dat het te maken kan hebben met je foot/bar placement en hoever je inderdaad je kont naar achter gooit. Onze grote vriend Johnny Candito heeft daar volgens mij wel filmpjes over. Het best is denk ik om die even te bekijken om zo achter de oorzaak te komen.

    @UpInSmoke0611 Je moet de stang langs je benen omhoog trekken, volgens mij doe je dat niet.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Kas jongen :lol:


    Hoe breed en hoe staan je voeten dan? Verder zie ik je bijna geforceerd naar beneden kijken, zit daar een reden achter?
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het lijkt er inderdaad op, waardoor ik op het laatst de bar te ver naar achteren moet trekken?

    Naar beneden kijken voor betere spine neutrality had ik te horen gekregen. Of is dit te? Ik sta niet heel breed, zeg maar tussen die grip van de bar en het gladde gedeelte. Misschien daar mee spelen. Had ook een andere barbell vandaag. Mn warmup sets voelde ook raar, daarom besloten te filmen voor feedback.

    Thanks voor de feedback iig.
     
  19. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Je wilt de stang boven het midden van je voet houden, dat is je punt van balans.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok, zal volgende sessie beter erop letten. Thanks.
     

Deel Deze Pagina