1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Waarschijnlijk bedoelt ze spiergroepen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Candito heeft een mooi strength/hypertrofie schema wat je zou kunnen doen :)
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453


    I invite all of you who wanted to work out with me to train together over the next 11 weeks with my online training programme. Week plan will go along with a video review containing explanations on the structure and exercise instructions.
    Well, nothing goes without that spirit of competition... A regular “online battle” in the “control” exercises will be held and the best athlete will be chosen each week due to the results of the training week.
    In late December we’ll hold online competitions and choose the fittest athlete. The winner will get a special prize from me.
    I’m looking forward to October 5th to going through the whole training programme together with you.
    All info will be available in English and Spanish.


    Benieuwd wat dit precies gaat inhouden. :)
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Herkennen jullie dit soort dingen bij jullie "gyms" ook? Vandaag ging ik weer voor een bench pr van 1x87.5, ging ok rpe 8 ofzo (90 niet geprobeerd, wilde niet forceren). Ik vroeg diezelfde jongen waar ik laatst over vertelde met zn 130 kg of hij me wilde spotten. (http://forum.xboxworld.nl/threads/fitness-bodybuilding-etc-deel-9.175607/page-53#post-5342522)

    Hij "ja ik help alleen met 2 vingers". Ik "nee helemaal afblijven alleen als ik het zeg". Nou heel verhaal dat hij nu op 4x130 zit -.-.. Wordt tijd dat ik ergens een goede echte gym zoek
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2015
  5. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik vraag maar zelden om een spotter (train vaak met iemand samen) maar ik herken wat je zegt wel haha.

    Ik gym zelf bij 1 van de goedkoopste gyms (Basic fit) dus wat hier loopt is sowieso al jammer. Maar 24/7 open is genieten dus blijf hier nog wel voorlopig.
     
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hoe zijn die ab-wheels bevallen? Ik geloof dat ik er ook maar aan moet geloven.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Met een eigen gemaakt schema bezig om in december met een meet mee te doen (club meet).
    Basis: drie dagen de main lifts en dan een heavy, medium en light day voor alle lifts. Dag vier is een hypertrofie dag.

    Begonnen met de squat C1W1D1 (Cycle 1, Week 1, Day 1)

    4 sets van 2 @125:


    en paused:
    2 sets van 5@102,5


    Verder 4x4 sumo @140, double overhand en incline bench 3x6@60kg.

    Ben benieuwd hoe dit gaat werken :)

    Hele sessie:
    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-10-05

    Wil hier wel weer wat uitgebreider bijhouden als mensen dat leuk vinden.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    Ik zie dat jij ook tegen die "pins" aankomt als je unrackt. Vind je dat niet irritant? Ik heb daar echt last van. Kan ook niet lekker unracken, moet beetje gebogen unracken anders kom ik ertegenaan.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ongelooflijke bagger racks dit. Bij de powerliftvereniging waar ik ook sport hebben ze j-cups die je zelf goed kan hangen en dan de enige zijn aan het rack. Problem solved. Train echter tegenwoordig ook met mijn zoon dus moet iig twee keer in de week naar mijn oude gym.

    Dus ja, irritant. :+
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha maar jij lijkt er schijt aan te hebben. Unrack *KLING* maar loopt gewoon naar achter alsof het niks is haha. Dat is de reden waarom mijn walkout zo shaky is. Ben bang dat ik tegen die pins aankom en balans verlies. Heb hetzelfde probleem bij mijn squatrack hier.
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    [​IMG]

    De nieuwe Adipowers voor Rio... :F: Binnenkort maar even de witte kopen voordat die straks nergens meer te krijgen zijn en dit de enige optie wordt. Zo jammer dat je hier geen Romaleos voor retail kan krijgen, anders had ik die sowieso gehaald.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : Bij de powerliftvereniging hebben we rogue powerracks. En alhoewel je het pin probleem dan niet meer hebt zit je daar weer met de breedte. Die racken zijn erg breed, als je dan een grote stap naar achteren zet kom je met de schijven tegen het rack aan. Eigenlijk werkt alleen een losse squatstand.

    @Nukem 007 : Hmm ik ben geen fan de textuur, maar wel van de kleur. Ik baalde als een stekker toen mijn rooien te klein bleken en die niet meer leverbaar waren. Een jongen bij ons op de sportschool heeft wel Romaleo's btw. Via strengthshop geloof ik.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ja daar heb ik al eens gekeken, maar dan zou het in totaal iets van 210 euro worden en dan ook nog niet mijn eerste keuze qua kleur en dat gaat met net wat te ver voor een paar schoenen. :+
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar zoveel kosten ze ook gewoon? Die adipowers zijn ook 200. Ik heb adidas power perfect 2s, die waren 130

    Speaking of gymequiptment. Welke belt gebruiken jullie. Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare, lever belt. En wanneer raden jullie aan om over te gaan naar kneesleeves bij het squatten? Mijn squatsessies zijn meestal zo een 1u15min.
     
  15. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Via Adidas krijg je Adipowers voor 175 + 15% korting van nieuwsbrief is rond de 150 euro dus. Romaleos zitten normaal rond dezelfde prijs, officieel 189 dollar maar zijn vaak zat kortingscodes in de VS waardoor je daar ook meestal 150 dollar of zelfs minder ervoor betaald. Als ik in de VS woonde was de keuze dus al snel gemaakt.

    Power Perfect 2 heb ik laatst besteld voor 93 euro via Adidas, maar die pasten niet. Inmiddels 2 weken geleden alweer geretourneerd maar heb nog steeds mijn geld niet terug, als ik dat terug heb ga ik namelijk meteen Adipowers bestellen. :)
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Man, toen ik wilde bestellen waren ze niet meer beschikbaar via Adidas zelf. Heb 2 webshops moeten proberen, maanden moeten wachten want ze kwamen maar niet. Via ABN Creditcard service allerlei rommel moeten invullen zodat ik mn geld terug kreeg etc etc. En nu is alles dus wel weer beschikbaar :mad:. Gaar
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Nu trouwens 25 uur lang 25% korting bij Adidas, dus heb Adipowers voor 130 euro besteld. :)
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik gebruik ze alleen omdat het anders teveel pijn doet. De warmte en compressie helpen.
    Als het zonder zou kunnen, zou ik zonder doen, maargoed, dat is dus geen optie (meer).

    Gegoogled
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Van al mijn gymequipment staan mijn sleeves op 1, daarna mijn belt en daarna mijn schoenen. Ik squat nooit zonder sleeves. De compressie en warmte is zo'n ontzettend fijn voor je knieën. Ik gebruik zelf 1 zonder lever omdat je die niet hoeft te verstellen. Zo kan ik de belt, gemakkelijker, hoog (deadlift) en laag (squat) dragen. Check anders welke IPF approved zijn.

    Training 3 van week 1:

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-10-08

    Slow Squats:


    Deadlift van gisteren:


    Het was mijn heavy day voor de deadlift. 160kg voelde als niks, maar niet tevreden met mijn techniek. Borst moet er meer doorheen worden getrokken en de bar schiet wat van me af.

    Light day voor squats. Eerste keer slow squats en die waren wellicht wat te zwaar voor light day, ow well. Daarna vond ik het een goed idee om met mijn lamme schouder te gaan (cheat) curlen met 60kg. Sukkel... maar wel leuk :+

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Op advies van een powerlifter met veel ervaring ben ik aan Stronglift begonnen. Hij constateerde dat ik sinds mn fietstocht naar Parijs een beetje overtraind ben geraakt (nooit hersteld van die reis omdat ik steeds door bleef trainen) Nu dus alles op 50% van m'n 5RM. Toch raar als je dan een paar keer 50 kilo squat en dan bijna weer naar huis kan. Heeft iemand dit programma gevolgd? Is het gewoon het beste om exact aan je schema te houden, of soms toch even zwaar te gaan? Ik ben bang dat als ik zo een paar weken licht blijf trainen dat ik dan juist achteruit ga.
     

Deel Deze Pagina