1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    351 is de powerliftvariant.

    http://www.powerliftingtowin.com/beyond-531/

    http://www.amazon.com/Powerlifting-...e=UTF8&qid=1452155829&sr=8-5&keywords=wendler

    Al moet ik dat boek nog lezen. Heb alleen beyond gelezen.

    Heb je een linkje naar jouw schema?

    Overigens hebben we idd een slingshot. Ik overweeg echter een eigen te kopen. Ook interesse? Want dan kunnen we de verzendkosten delen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  2. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74

    Ik dacht dat jij twee maanden niks ging doen?
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok. Moet ook maar eens beginnen met lezen. Heb geen link naar mn schema. Maar het is gewoon het standaard 5/3/1 plus joker en FSLS. Alleen heb ik op schouderdag extra bench gegooid omdat dat mn weakpoint is. Ik squat nog steeds maar 1x (wellicht kan ik nog met een lagere intensiteit op deadliftday) , misschien niet optimaal maar tot nu toe werkt het prima. Die dag is wel een shitload aan volume. Heb nog geen reden om te veranderen dus.

    Benchday:
    Bench 531 - Jokerset - 3x8
    Weighted Dips 4x12
    DB incl press of flyes 4x8-12
    Tricep ext 5x20
    Push ups tot failure

    Deadliftday:
    Deadlift 531 - Jokerset - 3x5
    Pull ups 30 totaal of lat pull downs 4x12
    Row variant 4x12
    Biceps als gymcrush aanwezig is 4x10

    OHP/bench assistantday:
    OHP 531 - Jokerset - 3x8
    Seated db shoulder presses 4x12 of side x rear raises superset 10x10
    Spoto presses 4x5
    Closegrip bench 4x8

    Squatday:
    Skwaats 531 - Jokerset - 3x5
    Front skwaats 4x8
    Good mornings 4x10
    Soms als ik me super goed voel nog 4x5 deficit deadlifts, maar dan skip ik good mornings
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor meer gainzzzz op het powerlifen zou ik deze wel wat aanpassen. Het is zonde om een dag te wijden aan OHP aangezien dat geen main lift is. Daarnaast herstel je van bench behoorlijk snel dus die kan prima 2x of eigenlijk wel meer per week aangepakt worden. Persoonlijk zou ik daarom gewoon nog een keer 531 bench draaien op de tweede ub dag. Eventueel met daarna nog 531 voor de OHP alleen dan zonder FSLS en jokers maar met alleen een plusset.

    1x per week squatten is erg weinig. Door te squatten krijg je een adaptieve respons waarvan het effect weer langzaam afzwakt. Zolang je niet met 250 kg en meer staat te skwatten per week (en je herstel dus lang duurt) heb je dus het meeste aan vaker per week squatten. Dat is ook de reden dat ik drie keer ga squatten. 1x als hoofdoefening, 1x als tweede keuze na mijn deadlift en nog een keertje heel licht om de groove er in te houden. Dit kan je ook toevoegen voor de deadlift.

    Daarnaast ga ik second set last set doen om zo wat hoger in de intensiteit te blijven trainen, 65-75% waarbij je TM ook nog eens 90% van je 1rm is mi te laag.

    Ik vind je maatstaf om biceps te doen een hele goede. Zijn er nog piccies van die crush? :+

    @PineaPPle JOE : klopt maar ik ben de afgelopen tijd langs behoorlijk wat specialisten gehobbeld en allemaal zeggen ze hetzelfde 'je mag gewoon blijven trainen'. Met de manueel dit wat uitvoeriger besproken met als resultaat 'pijn na de training is alleen vervelend en een resultaat van slechte houding, vorm, scapulaire dyskinesie. Gewoon even rust nemen en weer doortrainen, je maakt niks stuk'. Wordt I'm going to live by.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok een lichtere squat sessie na mn deadlifts kan makkelijk. Zal het volgende cycle toevoegen. Nog een keer 531 draaien op een tweede benchdag wordt niet te zwaar?

    Dat second set last set is wel een goede. Heb vaak dat mn first set veels te licht is om nog 3 setjes te doen.

    Helaas geen foto van die chick, ze komt altijd met dr vriend :-( haha.

    Beter dat je gewoon door kan blijven trainen. Zit veels te diep in trainen om niks te kunnen/mogen doen toch
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat twee keer benchen te zwaar is, is iig niet mijn ervaring. Immers doe je nu ook schouders en die worden al zwaar belast bij veel meer oefeningen.

    Check vooral onderaan deze site de toevoegingen van de dl op de sg en de sq op de dl.

    http://www.powerliftingtowin.com/beyond-531/

    plaatje:

    [​IMG]
     
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ga anders gewoon juicen Kevf. Dan ben je na een week rust weer de oude.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jesse Norris caught voor stimulants. Geen anabolen. Geen idee wat het verhaal precies is. Hij is 6 maanden gebanned in ieder geval
     
    Kevf vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    https://www.instagram.com/p/BAQgrrmMUgf/

    Ontzettend zonde. Hij heeft de PWO 'Craze' gebruikt. Al twijfel ik aan zijn natty status, deze ontdekking maakt hem voor mij iig niet minder natural.
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    2 weken rust door vakantie en school, aan eind van 2 uur snatches en overhead squats nog een clean proberen.
    Kostte me veel te veel moeite, maar goed om mezelf een keer te filmen.

    Kont komt veel te vroeg omhoog waardoor ik te veel vanuit mijn rug doe (zelfde probleem heb ik bij de DL)
    Rug zakt in elkaar bij het opvangen. Verlies dus te veel spanning bij het opvangen om meteen de squat eruit te knallen. Zo kost hij dus veel te veel moeite.

    95kg dus.


    Later 100kg geprobeerd, op zich beter opgevangen maar schrok denk ik een beetje waardoor m'n benen het niet redden :+



    Gewichtjes spelen <3
     
    Matrix, Kevf en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Tof om te zien. Ik heb niet zoveel verstand van weightlifting maar op het eerste filmpje zie je vanaf 5 seconden dat je het gewicht naar achteren trekt (richting je ass), moet dit niet recht omhoog?

    gisteren oa 6x8x80kg slow squats gedaan met 4 seconden eccentric, kill me.

     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als ik het goed zou doen, zou de bar in alle gevallen recht omhoog gaan (minste afstand afleggen). Hij komt naar achteren omdat mijn kont te vroeg omhoog komt.
    De bar blijft wel netjes in de buurt van m'n benen, dat dan weer wel :+
     
  13. pimmos87

    pimmos87 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan sowieso nog een hoop winnen door explosiever onder de bar te komen. Als je op deze wijze al 100 omhoog krijgt kan je bijna gelijk door naar 110 / 115.De bar komt nu ter hoogte van je borstbeen, waar heup / navelhoogte genoeg zou moeten zijn. Ik had dit ook en heb het (gedeeltelijk) opgelost door te cleanen vanuit de hang. Dan eigenlijk zonder dip direct eronder duiken, zou dat eens vragen aan je trainer.
     
    Pim vindt dit leuk.
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    M'n benen zijn te zwak daarvoor :+ .. Denk ook dat het een stukje 'angst' is om onder 100 kg te duiken, blijft vreemd ;)
    Snelheid is inderdaad het probleem hoor. Zelfde bij m'n jerks bijvoorbeeld. Focus er sinds 3 maanden op, het is al een stuk beter.


    We hebben geen open gym of tijd om buiten de lessen zelf te trainen op bepaalde zwaktes. Zit wat dat betreft met de beperkingen van een kleine box.
    Trainers zijn nu aan het kijken of ze voor de mensen die mee willen doen aan competities wat extra uren voor krachttraining toe kunnen voegen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren voor het eerst blockpulls gedaan na squats en bench. Set 6/6 staat hieronder.



    Viel me niks tegen. Komende tijd 5x trainen van ma-vrij :)
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Man, kijk kevf met zn high end rogue spullen...
     
    PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    452
    Schijf als blok gebruiken kan wel echt niet. :+
     
    Kevf en PineaPPle JOE vinden dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.165
    Leuk Bevonden:
    3.156
    Hé guys hoe doen jullie dat met voeding? Ik heb nu zo'n home gym staan en ben dus in staat om mijn kluizenaarschap te combineren met een leuk trainingsschema, en wie weet dat ik met een cover body straks eindelijk de straat op durf. Maar jokes aside, ik heb de eigenschap dat ik dingen niet wil half assen. Dat lijkt leuk, maar de keerzijde is dat ik dan een Spartaanse toewijding vereis die ik dan niet kan volhouden waarna ik denk fuck it, pleur die home gym op marktplaats en gimme a Big Mac.

    Wat ik dus wil is een beetje een relaxed eetpatroon, waarbij ik toch wel zo veel mogelijk aan m'n macro's kom, maar waarbij ik niet zo heel moeilijk hoef te doen. Dus de vraag waarmee ik begon, hoe doen jullie dat?
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet je je macros al voor het doel wat je wilt behalen? Dan zou ik zeggen myfitnesspal downloaden en alles wegen en scannen wat je eet. Went snel.

    De meeste hier doen iifym denk ik. Als je die bigmac wilt scan die in en houdt daar rekening mee. Het moet wel leuk blijven en geen straf worden anders staat die homegym inderdaad snel op marktplaats.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  20. pimmos87

    pimmos87 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3
    Mij heeft het vooral geholpen door het stapje voor stapje in te voeren. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met een gezond ontbijt en voor de rest mijn oude patroon, daarna de lunch erbij pakken, daarna de 'tussendoortjes' enzovoorts. Duurt wel even, maar ik heb daarvoor jaren 'goede' periodes afgewisseld met slechtere, nu gaat het echt al maanden zoals ik wil.

    Daarnaast uiteraard standaard tips als 'Meal preppen', geen dingen kopen die niet in je schema zitten en vooral zorgen dat je eetschema dingen bevat die je lekker vindt. Bijna alles is wel lekker te maken met kruiden / Whey.
     
    fredfenster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina