1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zal zelf altijd voor concentraat gaan, die paar koolhydraten, daarnaast kent concentraat ook allemaal leuke voordelen tov isolaat:

    Zelf koop ik tegenwoordig bij Bulkpowders. Bijna elke dag wel een dikke aanbieding wat vaak neer komt op ongeveer 48 euro per 5kg.

    Vandaag mijn schouder weer naar zijn grootje geholpen. Deze keer met slechts 70kg op de bench. Kwam een stukje van mijn borst en toen in de hele linker schouder pijn. Kut :+
     
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik heb de Isolaat gekocht even proberen als eerste. Als ik keek per 100 gram scheelde het toch wel wat. En is wel iets duurder maar dat maakt voor een keer niet uit. Doel is om even nog wat te cutten voor de zomer. Je merkt pas wat roken met je doet als je gestopt bent :+ Hierna zal ik de concentraat is proberen.
     
  3. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Roken zelf doet niet of nauwelijks wat met je, naast je gezondheid verneuken en je longen vernietigen uiteraard. Maar wat betreft je gewicht is het altijd het eten wat je toch vaak meer en extra gaat doen als je gestopt bent. Mensen verwarren dat wel eens met dat je dikker wordt als je stopt met roken, maar dat komt toch doordat je een extra frikandel eet bijvoorbeeld wanneer je normaal een sigaret zou opsteken. :)
     
  4. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Zelf lekker bezig met bulken, met 2 hele duidelijke doelen. Ben bezig om een vette fitness video te maken, en heb over een paar weken een fotoshoot. Voor beide moet je natuurlijk wel goed voor de dag komen.

    Ben op mooie locaties aan het filmen, waaronder de kale duinen in Appelscha, dit is een shot uit een van de opnames.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ah jij hebt dus ook paar jaar gerookt en toen gestopt? Het is niet alleen het extra eten, je spijsvertering veranderd ook door het roken of ineens niet meer roken. Ik heb nauwelijks meer gegeten als wat ik deed. En als ik meer at was dit met maten.
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Klopt, roken zorgt voor een versnelde verbranding. Stoppen met roken en dikker/zwaarder worden zijn dus wel met elkaar verbonden. Vaak indd vanwege het meer eten maar zeer zeker ook omdat je verbanding omlaag gaat.

     
    Pride vindt dit leuk.
  7. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik geloof ook graag dat die dingen er mee te maken hebben tot een bepaalde zekerheid. Maar het grootste deel ligt bij de meeste mensen toch echt in het gedrag. Vaak zijn rokers niet de meest bijzonder sportieve mensen, en dit gedrag veranderd dan ook niet snel als men stopt met roken. Pas vaak na de realisatie dat men een goede hoeveelheid aangekomen is.

    Ik denk dat het beide punten is. Maar je kan zodra je stopt met roken zonder al te veel moeite prima slank en strak blijven denk ik. Maar dat ligt dan zoals bij de meeste mensen, ook niet rokers, vaak aan het gedrag en de discipline om dat te willen veranderen.

    Leuke discussies altijd dit soort dingen trouwens. Gezien veel mensen weer een andere mening hebben vind ik het altijd leuk om andere punten te horen en het erover te hebben. :)
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Tuurlijk, je hoeft ook niet meteen kilos aan te komen. Maar het is een feit dat je stofwisseling omlaag gaat.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ben ik met je eens. Gelukkig is ook je stofwisseling te trainen. :)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is echter nauwelijks het geval. Je komt aan omdat je meer gaat lopen eten. De stofwisseling gaat omlaag met ongeveer 30 tot 50kcal per dag als je een pakje per dag rookt. Dat komt neer op een half glaasje cola oid. Maar mensen die ineens een stuk dikker worden nadat ze zijn gestopt horen natuurlijk graag dat het door de stofwisseling komt en niet omdat ze de ene orale behoefte hebben ingeruild voor een andere :+

    Gisteren met bands gesquat. Voor het eerst een echte grinder gehad op de squat. Waar ik normaal mijn rep afkap als ik hem dreig te missen pakte ik de tweede rep (van twee) nu wel. 5e set was 2x195kg en ik miste de 2e rep, daarna mezelf flink opgefokt en de zesde set wel beide dubbels gepakt. De bands helpen ongeveer 45 kg mee onderin en vanaf 2/3 naar boven helemaal niet meer. Blij ook met de relatief easy walkout :)

     
    Head Ninja en Mallakai vinden dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ben ik het niet mee eens. Ik ben nauwelijk meer gaan eten en werd beslist toch best dikker.
    Natuurlijk gaat elk pondje door het mondje maar ook de stofwisseling is anders. Simpel zat.
    Ik vind het een erge dooddoener om te zeggen dat men graag wil horen dat het niet door het eten komt.
    Zullen best genoeg mensen zijn die best meer gaan eten of snoepen. Maar bij mij is dit echter niet het geval geweest en ben na het stoppen met roken toch echt aangekomen. Geen enorm gewocht maar toch zwaarder dan ik altijd ben geweest.
    Kan de hele wereld iets anders roepen maar ik weet zelf echt het beste wat er met mij is gebeurd. En dat is dus dikker worden zonder mijzelf vol te hebben gepropt met eten.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar het effect van nicotine op de stofwisseling is verwaarloosbaar:

    https://www.fit.nl/afvallen/stoppen-roken-gewichtstoename

    Dat is echt al zo vaak aangetoond. Het zijn de andere zaken die gepaard gaan met stoppen die zorgen dat je relatief snel aankomt.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als ik standing press doe krijg ik last van mijn pols. Heb al vaker last van gehad (voor ik trainde). Lijkt dat mijn pols last heeft van die draaiing. Is daar nog wat slims op te bedenken zodat ik niet mezelf blesseer?
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    fredfenster vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Jezus wat ben jij toch een heerlijke stevige gast

    mmmm
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    jelly :D
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Nu ik van vlak boven onderhoud (+50 tot 150) naar ver boven onderhoud (+400 tot 500) ben gaan eten lijk ik relatief - en misschien zelfs absoluut - minder vet aan te komen dan eerst. Niets cleaner gaan eten. Nog steeds vegetarisch ook. Kan iemand dit verklaren?
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat rechtopstaan voor ik squat blijkt geen probleem te zijn :). Jammer dat het voor de spotter lastig in te schatten is wanneer hij me moet helpen

    142,5 amrap


    150x3

     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2016
    Kevf vindt dit leuk.
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Het is ook overrated om gespierd te zijn als het je beroep niet is. Waardeloos nee, maar overgewaardeerd wel.

    Anyways, wie heeft er hier ervaring met het Wendler programma?
     

Deel Deze Pagina