1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk niet dat je daarin veel medestanders gaat vinden...
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wait wut?
     
  3. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    254
    Klopt, is ook niet wat ik zoek. Is gewoon mijn mening. :)
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De grootste onzin uitkramen en er vervolgens "imo" achter zetten maakt het niet minder onzin.

    Imo.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Whahaha wat een grap! Voorbeelden om beter je benen te trainen? Lets goo
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik weet niet waar je heen gaat maar in Aziatische landen is het erg gemakkelijk om goed te eten.
    Ik ben het met je eens dat squatten en deadliften behoorlijk blessuregevoelig kunnenn zijn. Dat geldt ook voor bench, overhead press etc (vul een willekeurige compound oefening in). Echter de reden dat ze blessuregevoelig zijn is ook de reden dat ze juist wel effectief zijn. Je gebruikt veel spiergroepen in 1 oefening, hebt meerdere scharnierpunten en moet daarnaast stabiliseren. Maar net als bij elke sport heb je ook hierbij goede begeleiding nodig.

    Maar waar ik wel benieuwd naar ben: welke oefeningen vind jij beter dan Bench, Squat, Deadlift? (Overigens heb je met alleen die oefeningen wel 2 spiergroepen die weinig worden aangesproken: bovenkant rug en biceps)
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    En dat zit dan op turnen. Is dat niet blessure gevoelig?
     
  8. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik bedoel niet perse dat er oefeningen zijn die effectiever zijn, hoewel daar ook over te discussiëren valt, bedoel meer de uitkomst van blessure gevoeligheid tegenover effectiviteit, en of dat het risico waard is. Sure een squat is effectief voor de betrokken spieren, maar mits die perfect uitgevoerd wordt is die ook zeer blessure gevoelig. Dit wordt alleen nog maar vergroot door de absurd hoge gewichten die er tegenwoordig vaak aan gehangen worden. Bijna niemand voert ook een perfecte squat uit, vandaar de vele (onderrug) blessures die je o zo vaak ziet, anders zou dat wel minder erg zijn. Iedereen met een beetje fitness ervaring weet ook dat een squat een van de moeilijkste (basis) oefeningen is om echt perfect uit te voeren, een goeie sportschool zal ook nooit beginners meteen laten squaten.

    Dan komt nog het psychologische deel om de hoek, het is echt een macho oefening. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat iedereen die squat een macho is, maar het is meer om de wedstrijdjes die gedaan worden, mensen die elkaar willen aftroeven etc. Zeker bij beginners is dit erg gevaarlijk, als je te snel teveel gewicht wil wat je (nog) niet aan kan dan loop je mega veel kans op blessures.

    Maar zoals ik al eerder zei, ik zeg niet dat ik hem nooit doe, alleen als ik hem doe dan ga ik geen absurde gewichten eraan doen omdat ik me kapot loop te staren op een persoonlijk record, of omdat iemand anders net even wat meer heeft. Alles bij elkaar gezien zijn er dan oefeningen die minder blessure gevoelig zijn en die dezelfde spieren ook prima trainen.

    Maar goed, dat is dus mijn mening. Iedereen mag die hebben natuurlijk. :)

    Als je verkeerd traint is het dat ook ja. Echter doe ik niet het echte turnen meer (Na enkele blessures paar jaar geleden), maar meer krachtoefeningen op eigen gewicht en wat simpele vormen. Maar bij turnen komen geen extra gewichten aan te pas, ik heb dus geen 200kg op mn schouders hangen als ik een oefening doe, als er dan wat gebeurd is er meestal veel minder aan de hand.
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    De statement dat een goede sportschool ook nooit beginners meteen laat squatten snap ik niet helemaal. Waarmee zou je naar een squat toe moeten bouwen dan? Met geen enkele andere oefening kan je de techniek van de squat beter oefenen dan met de squat zelf. Het is een kwestie van van gewoon alleen met de stang zelf beginnen. Jouw opvolgende psychologische argument dat mensen door machogedrag blessures oplopen heeft niks met de oefening zelf te maken ;)
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dus squatten is een slechte oefeningen omdat mensen hem verkeerd uitvoeren en macho gewichten erop zetten? Ligt het dan aan de oefening of de persoon :-s
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben dan wel benieuwd over welke oefeningen jij het dan hebt. Ik kan ze nl echt niet verzinnen. Heel misschien leg press, maar zelfs daar kan ik meer dan voldoende kanttekeningen bij plaatsen.

    Records vind ik persoonlijk echt te gek! Natuurlijk moet je altijd zorgen voor een goede uitvoering, maar door mij ineens met pr's bezig te houden ipv de omvang van mijn biceps kwam er ineens weer leven in mijn trainen.

    Een ander ding waar ik, mocht mijn schouderblessure weer over gaan, mij wat in wil verdiepen zijn van die urban workout dingen. Een collega deed vandaag even tien reps van deze:



    Verder wil ik muscle ups leren, losse handstand met push op, flagpole etc.
     
  12. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Heilige poep, die Jack Lallana push ups..

    Ik heb zojuist m'n eiwitten binnen van XXL Nutrition (Whey Delicious Pistache). Eerste wat me opvalt: zij raden 40g whey per 250ml melk aan, waar ik 28g gewend was bij B&F. Dit is redelijk wat meer. Het gevolg viel me ook meteen op: de shake was enorm romig. Ik weet nog niet of het gewenning is of dat ik daar niet zo'n fan van ben. Ik hield wel van het lichte van de andere shakes, dus wellicht de volgende keer gewoon meer melk erin doen. Smaak prima, romigheid (ook in nasmaak) minder.
     
  13. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja zijn allemaal net wat anders. Heb hele dunne gehad met super weinig melk (doe altijd 150ml). Maar nu heb ik van MyProtein Strawberry Cream waar ik wel echt 400ml moet gebruiken om het drinkbaar te maken.
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Even experimenteren inderdaad. :)

    Ik zie MyProtein wel vaker langskomen hier. Dat is voor mij een redelijk nieuwe naam. Wat maakt hun shakes beter dan de anderen? :)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Really? Ik heb mokka en is echt heel vloeibaar.
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het heet dan ook wel Strawberry Cream natuurlijk. ;)
     
  17. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja man hij is vrij dik. Vriend van me had vanille en die is nog dikker. Komt misschien omdat ik het met een shakebeker shake in plaats van een blender.

    Die dudes in die peanutbutter koekjes filmpjes doen trouwens echt belachelijk veel pindakaas in hun koekjes. Keek vanmiddag een filmpje en die gozer deed er 18 eetlepels in, oftewel zo'n Calve pot...

    @Siemenn over MyProtein: Simeon Panda promote het altijd dus als ik het drink word ik net zo groot als hem!!!!
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [​IMG]

    Wow, rare bouw heeft die kerel zeg. :eek: Lijkt wel een puzzel, waarbij het hoofd en buik/abs van hem zelf zijn en zijn respectloze armen en chest van iemand anders. :lol:
     
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja super dunne waist heeft hij met een insane groot bovenlichaam haha.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zo fout, beweren dat je dit natty kunt bereiken :lol:

    Zijn trainingsschema ook, leuk en aardig, maar als je dit natty gaat doen kom je bepaald niet ver.

     

Deel Deze Pagina