1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee. Vooralsnog geeneen gekocht/geprobeerd. Wil meer samples haha
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  2. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Misschien niet helemaal de goede plaats, maar zet het toch hier.
    Ondanks dat ik een week of 6 geleden een tossy fase 3 heb opgelopen toch afgelopen zondag de 18k Mud Masters uitgelopen. Een paar obstakels helaas moeten omzeilen door die blessure maar toch gefinisht.

    [​IMG]
     
    Kevf, Sostic, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.633
    Leuk Bevonden:
    597
    Lekker bezig! Hadden ze daar ook weer zo'n kut Sizzler? Die vond ik echt een pain in Biddinghuizen. Verder hele toffe ervaring!
     
  4. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja, tijdens het tijgeren. Maar je kon kiezen tussen wel of geen stroom.

    Overigens is dat wel een puntje voor de organisatie. Dikke modder + veiligheidsspelden om je start nummer vast te maken + tientallen meters tijgeren is niet zon goede combi. Al die spelden kwamen in de modder terecht.
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.633
    Leuk Bevonden:
    597
    Ik vond 'm echt kut. Ja, mijn nummer bleef ook heel vaak haken tijdens het tijgeren. Op het einde hing die er half aan. Welke obstakels heb je geskipt?
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  6. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Echt hangen en mezelf omhoog trekken lukte niet. Zodra ik mezelf omhoog kon drukken was er geen probleem, maar echt vanaf hangend naar boven lukte niet. Daardoor moest ik een aantal van die muren overslaan (wel veel mensen eroverheen geholpen, want dat lukte dan weer wel) en de piperunner, die dit jaar zonder touw was. Denk dat ik in totaal zon 5 a 6 obstakels moest overslaan van de 32, dus het viel mee.

    Wel een aantal keer uitgemaakt voor pussy, maar zodra ik die enorme bobbel op mijn schouder liet zien zeiden ze niet meer :p. Ga je dit jaar weer? Ik probeer sinds een aantal jaar minimaal 1 survival run mee te pakken. Ga in jullie ook nog op het strand lopen voor de Men of Steelrun. 14k over het mulle zand lijkt me ook vrij zwaar.
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.633
    Leuk Bevonden:
    597
    Piperunner was in Biddinghuizen ook zonder touw. Vond dat wel de lastigste, want moest ook op het hoogste punt natuurlijk. Wel knap dat je nog binnen bent gekomen, ik vond zelf het lopen heel makkelijk tijdens zo'n run. Zoveel kicks dat het hardlopen helemaal geen issue was. Alles liep ik er zo uit toen. Misschien dat dat ook wel scheelde. :+

    Ik wil opzich wel weer doen, of misschien de Strongman Run. Alleen mijn trainingsmaatje heeft een paar rugwervels gebroken, dus die is een tijdje uit de running. Nu moet ik zelf even de motivatie ophalen.
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  8. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja strongman run ook gelopen. Die vond ik wel zwaarder dan Mudmasters, juist omdat de obstakels kleiner zijn en het vaak heuvelop ging. Zwaarste die ik heb gelopen was de 12km run van de Knype in Friesland. Dat was het echte echte survivallen. Juist terwijl met een groepje vrienden verkleed en met een lichte kater ertussen liepen terwijl al die mannen hier een heel jaar voor hadden getraind. Daar was het eerder een overwinning als je een opstakel wel haalde ipv andersom.
     
  9. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Iemand een goede site voor toffe shirts/tanks?
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Strongmanrun is toch wel mijn favoriet, beetje jammer van de wachttijden soms bij de eerste paar hindernissen. Verder is het voltooien van deze run een stuk uitdagender dan de andere varianten. Dit jaar waarschijnlijk nog voor een laatste keer de Strongmanrun en de Mud Masters 42 km. Dan ben ik er waarschijnlijk een beetje klaar mee. De prestige is een beetje weg bij die runs, vroeger liep je nog tussen de beesten en was het nog enigszins een uitdaging om een obstaclerun te voltooien. Tegenwoordig is het allemaal vrij simpel en toegankelijk voor dagjesmensen en zie je ook 80% wandelen ipv hardlopen. Dit jaar dus mijn laatste run waarschijnlijk, dan eindig ik wel met een knaller en wordt het de 42km.

    Overigens zit er een wezenlijk verschil tussen obstacle runs en survivalruns, survivalruns heeft veel meer hindernissen die technisch lastiger zijn. Daar is het ook zo dat als je een hindernis overslaat of niet haalt je nummer kwijt bent en dus geen medaille krijgt bij de finish. Veel zwaarder, veel vetter.
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  11. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja klopt, dat was bij die in Friesland zo. Een hindernis niet gedaan en gelijk je bandje doorgeknipt.

    Maar 42 km is wel echt ziek hoor. Dit jaar waren veel stukken ook echt te drassig, waardoor je wel moest lopen. Dan lijkt me 42 km wel echt heel lang.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.633
    Leuk Bevonden:
    597
    Ik zou het al ziek vinden als ik een marathon gewoon zou kunnen rennen. Respect man.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    Nieuw schema opgesteld op basis van DUP. Progression methode staat helemaal links. Verder rekening gehouden met die kloteschouder door geen specifiek schouderwerk te doen en voldoende pull oefeningen en RC werk te doen. Iemand nog aanvullingen?
     
    Reckuuza, Nerrion en Gdzr vinden dit leuk.
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    afgelopen vrijdag 3 dozen quest bars bij B&F gescoord voor 12,- per doos. Normaliter 25. Op dit moment zijn ze 14,-

    [​IMG]
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh nice. Die double Chocolate is erg nice. Ik ben momenteel helemaal into die b&f protein chips. Zijn super lekker.

    Oh zijn alleen die 2 smaken omdat ze gaan vervallen haha


    @Kevf, misschien meer squatten :p. Damn
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2015
    Kevf vindt dit leuk.
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Vandaag voor het eerst sinds maanden (?) weer proberen te squatten. Knie knapte er meteen mee. Precies dezelfde klacht: diepe en scherpe steek, alsof er een naald onder m'n knie er in wordt geprikt. Ik denk dat ik nu al een half jaar niet echt gesquat heb, waarbij de eerste weken tot maand alleen met lage gewichten en negatief/excentrisch op tip van de fysio. Het is alleen nog steeds niet over en ik heb er ook in het dagelijkse leven last van, met het opstaan van een stoel etc. Misschien toch maar weer eens terug naar de fysio.. ik mis het squatten :mad:
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan ook een enorme steek hebben bij het squatten. Dat kan zich ook voordoen tijdens het traplopen alleen dan alleen als ik naar beneden loop. Wat bij mij werkt met squatten: eerst 'breken' vanuit de heupen. Dus eerst een fractie naar achteren gaan zitten en dan pas door de knieën. Dan heb ik nergens last van. Uiteraard wel na een goede warming-up.

    Check dit filmpje vanaf 10:40 (en even flink stuk doorkijken)



    Ik buig bij zowel low als highbar vanuit de heupen. Het zou zo maar eens jouw probleem kunnen oplossen. Overigens is dit hele filmpje een aanrader.

    een aantal andere mogelijke oorzaken:
    - Je knieën worden naar binnen getrokken. Dit kan eventueel komen door relatief zwakke glutes. Dit kan je opvangen door de abductor machine in je schema op te nemen (vrouwen ding waar je je benen naar buiten drukt)

    - stijfheid rondom de knieen. Hieronder twee filmpjes die dit los kunnen maken:




    - Teveel spanning op de zogenaamde IT band (Ilotiobilal oid) . Dit kan ook voor veel pijn in de knie zorgen.



    Ik los dat zelf op door te foam rollen. Echter de werking daarvan is nogal omstreden. Ik merk iig dat ik minder pijn heb als ik dat doe.

    @UpInSmoke0611 : allemaal met verschillende volumes en intensiteit. Squats kunnen dat wel hebben :)
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    @Kevf Bedankt voor alle hulp wederom! Geweldig altijd!

    Ik heb het eerste filmpje nu voor de tweede keer helemaal gekeken (je had hem al eens eerder gepost). Het squatten vanuit de heupen ga ik zeker proberen. De andere filmpjes bekijk ik vanavond even. Het "knee pain guru" filmpje had ik al eens gezien en wellicht moet ik die stretch ook maar eens gaan doen aan het begin van de training.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    24.669
    Leuk Bevonden:
    3.987
    Klinkt als een ontstoken pees, iets wat ik anderhalf jaar geleden heb gehad. En ik weet dat het verdomde pijn doet, ook tijdens het opstaan en lopen. Je moet inderdaad even naar je fysio gaan en het zo even voorleggen is mijn tip. Ik heb destijds naar de eerste hulp gemoeten omdat ik het niet volhield door de pijn. Als het dus inderdaad is wat ik denk dat het is, dan krijg je medicijnen mee die normaliter worden gebruikt tegen slijmbeursontstekingen, want daar lijkt het op namelijk. Bij mij duurde het iets meer dan twee maanden voor ik weer redelijk normaal kon lopen en rennen. Uit persoonlijke ervaring, en als tip van mijn fysio en dokter destijds, raad ik je aan te gaan fietsen. Denk hierbij goed om te hoogte van je fiets, bij fitness of een echte fiets, want in je onderrug zitten namelijk ook spieren die met je knie spieren en pezen in contact staan. Dit wist ik ook niet, totdat mijn fysio zwaar in mijn onderrug begon te drukken. Na een aantal weken fietsen was ik er helemaal vanaf. 10-13 kilometer fietsen een paar dagen lang helpt dan zeker. Hopelijk heb je hier wat aan, want ik ken je gevoel hierin. ;):thumbs:
     
    Kevf vindt dit leuk.
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Fietsen met lichte weerstand wordt idd veel voorgeschreven. NAISD's (onstekingsremmers) zoals diclofenac en ibuprofen zijn de meningen nogal over verdeeld.
     

Deel Deze Pagina