1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ash, brand maar los met jou kijk op het BMI:+
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    1. Wat je moet doen is gebruik maken van de kcal berekening die ik postte en een fatsoenlijk eetschema opzetten
    2. Train hard en intensief. Maak gebruik van compound oefeningen waarbij je zoveel mogelijk spieren tegelijk aan het werk zet. Ga niet je tijd verspillen aan kleine spiertjes die bijna niks verbruiken zoals biceps, triceps, kuiten, buik....doe compounds. Wil je bij de mariniers? Koop een grote zware zak zand in plaats van een barbel en doe daar je oefeningen mee van tijd tot tijd als afwisseling. Ideaal voor grip en conditie als je met grote zware balken/kisten moet gaan rennen.
    3. BMI is kut en klopt voor geen meter. Alleen mensen die ballen verstand van zaken hebben gebruik dat. Je moet je lichaamsvet% laten zakken en niet je BMI. Spieren zijn zwaarder en daardoor kan je BMI opeens heel hoog uitvallen en zeggen dat je obesitas hebt. Maar die spieren heb je wel nodig om te kunnen presteren in het veld. Iets in het leger hoor je tussen de 9-12% vet te zitten. Om te zorgen dat je niet TE gespierd wordt kun je je lichaams lengte in cm's aan houden en 100cm er af halen. Dan is het -5 en +5kg als ideaal gewicht.

    Zo ben ik 178cm lang. Mijn ideaal gewicht zou in jouw geval tussen de 73-84kg liggen met een 9-12% vet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2010
  3. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken jou toevallig een beetje. (xbt :thumbs:)
    En juist JIJ met een ectomorfe stofwisseling zou die dooiers er gewoon lekker in moeten laten zitten.

    Doe (deed) ik zelf ook.
    T enige nadeel van een pak eieren naar binnen werken op een dag zijn de bij-effecten. (Lees; verterings stelsel :+) Nu zijn eiwitten sowieso niet bevorderlijk voor je lichaamsgeur, laten we t maar als noodzakelijk kwaad beschouwen in deze sport.

    Ik ben zelf ook al weer lekker 1,5 maand in de bulk, zelf ben ik ecto van nature dus is t extreemlastig om vetmassa aan te zetten. Baal nu alleen een beetje want heb de afgelopen maand door mijn lage vetpercentage al 2x kou gevat, en zit nu weer met griep thuis. =(

    Wat opvallend dat dit topic weer hoog staat zo net na nieuwjaar.

    @ Kevf, welke gym train je in Groningen?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2010
  4. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de dubbelpost.
    Maar Brintaa! en dan geen suikers erbij doen natuurlijk.
    Of, mocht je vet willen gaan verbranden dan kan je havermout nemen.
    Zit ook boordevol koolhydraten maar t kost je lichaam relatief veel energie om ze om te zetten in energie, ik weet dat dat nogal paradoxaal klinkt.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2010
  5. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meet je dan je lichaamsvet in procenten? Die zak zand, kun je daar ook een zware tas van maken (plusminus 10 kilo)?

    In elk geval bedankt, ik ga sowieso eens rondkijken op het forum van bodynet.nl
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Lichaamsvet meet je met een tang op 4 punten. Dus niet een weegschaal ofzo.

    Zandzakken van 25-50-100kg zat ik meer aan te denken. Een tasje van 10kg schiet niet echt op.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb ik nu eindelijk die eetmeter binnen(serieus vanaf vanmiddag 4 uur mee bezig geweest) werkt ie niet. Als admin uitvoeren, en ook in comp. mode afspelen werkt niet..
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Lekker dan, ik wilde hem ook downloaden maar kreeg hem ook niet binnen. Zelfde probleem als jij had. Ik laat het nu maar zitten.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik hou meer van Havermout. Zitten meer gezonde vetten in en is te drinken met water en whey. Dan is het en lekker en het wordt niet dik :)

    Ik train bij Harimau trouwens. Ken je vast wel :)
    jij?
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    ik wissel brinta en havermoutvlokken af afhankelijk van rust of sportdag. Dit omdat de ene mij een opgeblazen buik geeft en de ander niet. en ook omdat de shakes die ik maak zo een andere structuur krijgen. En omdat elk een andere aanvullend vitamin/mineraal gehalte heeft en zo een wat completer pakketje krijg.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar brinta met water krijg ik ECHT niet weg.....

    in het weekend neem ik wel eens melk met brinta, heerlijk :)
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    brinta, melk, whey, ongeklopte slagroom
    yummmmm. is zo'n 1000kcal en je hebt circa 50gr eiwit en koolhydraten + 60gr vet.
    purrrrfect en tasty

    Straks squaten!!
    Ik ga voor de 5x5 155kg gevolgd door een 3x3 165 of 170kg en dan 2x2 180kg en een single met 190kg :D
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Deze heb ik zonder problemen onder Windows 7 kunnen installeren. Heb meteen update 2008 even toegevoegd. Alleen doet rapidshare een beetje vaag. :+
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb 'm in één keer binnen kunnen halen.

    Alleen ook deze werkt(zoals gewoonlijk) niet bij mij...
    Bij het laden komt ie tot de helft en daarna krijg ik een melding dat het programma niet meer werkt. Heb m in XP SP2 en als beheerder geopend, maar ook dat werkt niet.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook vaag! Ik heb hem via Setup.exe geïnstalleerd met admin rechten. :eek:

    Edit:

    Als ik hem met EetMeter2002.msi probeer te installeren blijft ie bij mij op een gegeven moment hangen.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat is wel vaag, de mijne heeft het altijd gedaan. Zal even kijken of ik hem nog heb als los bestand. Geinteresseerden mogen mij wel pm-en :)
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Over dat filmpje:
    Fructose-glucose siroop =( Grootste troep die er is, die hoofdredacteur van men's world had het in zijn boek er ook al eens over....

    Wat is er mis met die zoetstof die Kevf aanprees vraag ik mij dan af...
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Moet je de resultaten op de beoordeling en advies pagina met een korreltje zout nemen? Zodra je twee gekookte eieren heb toegevoegd begint ie al moord en brand te schreeuwen m.b.t. een te hoog cholesterol. 8)
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik doe niks met die dingen. Gebruik alleen het deel om voeding te selecteren per maaltijd en kijk op het eind dan zelf naar de totalen. Screw dat programma's adviezen hehe :p
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, idd. :+

    Volgens de berekening die jij een aantal pagina's terug heb gepost kom ik op 237 gram eiwitten, 84 gram vetten en 207 gram koolhydraten. Onderhoud is dan 3040 kcal, min 500 kcal kom ik op 2540 kcal. Op sportdagen word het verschil dan toch groter dan 500 kcal door krachttraining en cardio?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina