1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    op trainingsdagen eet men ook net wat meer om de kcal verloren door trainen op te vangen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    op sportdagen pas je (als het goed is) je eten rondom je training wat aan. Sowieso door suikers + whey voor je training. Hierdoor compenseer je dat enigzins.

    Verder zou ik op zat of zondag gewoon die 3040kcal aanhouden, ivm het feit dat je anders teveel gewend raakt aan die -500kcal.

    mbt het proggie: vitamines en mineralen vind ik vaak best interessant!
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah ok, dan hou ik daar even rekening mee in m'n schema'tje. Thx! :)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Killaz: daar zitten geen nadelen aan. Hou er echter wel rekening mee dat elke zoetstof zijn eigen smaak heeft. Zoetjes, tafelsuiker, bruine suiker, stevia etc smaakt allemaal anders.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb m nu eindelijk zo aan de praat dat ik m kan opstarten. Verder doet ie alleen niets meer:confused:
    Kan geen gegevens invullen of wat.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je hebt dat beginscherm al wel? als het goed is zitten onderin een aantal buttons
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Begin scherm heb ik nu eindelijk wel.

    Maar voordat die er komt krijg ik eerst:
    Code:
    FLIX20 11-1-2010 12:31:23
    Actieve scherm   : frmIntro
    Active Control   : frmIntro
    Exception Type   : EDBEngineError
    Exception message: Could not find object.
    Version Number   : 1.0.0.19
    
    [B]2e melding[/B]
    FLIX20 11-1-2010 12:31:34
    Actieve scherm   : frmIntro
    Active Control   : frmIntro
    Exception Type   : EDBEngineError
    Exception message: Unknown database.  Alias: EetMeter2001
    Version Number   : 1.0.0.19
    Vervolgens krijg ik het beginscherm en dan krijg ik:
    Code:
    FLIX20 11-1-2010 12:32:44
    Actieve scherm   : frmMainPanel
    Active Control   : LMDBackPanel1
    Exception Type   : ELMDWrongDataType
    Exception message: No integer entered
    Version Number   : 1.0.0.19
    Vervolgens druk ik op de knop "aan de slag met uw voeding"

    dan krijg ik
    Code:
    FLIX20 11-1-2010 12:33:47
    Actieve scherm   : frmMainPanel
    Active Control   : eZoek
    Exception Type   : ELMDWrongDataType
    Exception message: No integer entered
    Version Number   : 1.0.0.19
    Dan zit ik dus in dat invul schema waar ik m'n naam, gewicht, lengte, leeftijd etc moet invullen alleen als ik in zo'n vakje ga staan kan ik helemaal niet typen.
    en als ik op persoon toevoegen druk krijg ik:
    Code:
    FLIX20 11-1-2010 12:34:54
    Actieve scherm   : frmMainPanel
    Active Control   : frmMainPanel
    Exception Type   : EDatabaseError
    Exception message: tEmPers: Cannot perform this operation on a closed dataset
    Al met al, lekker kut dus:+

    Ga nu wel voor de 4e keer opnieuw installen. Ben beneiuwd
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee je eet niet meer. Als je wilt afvallen eet je gewoon 2540kcal gemiddeld per dag. Wat je met krachttraining en cardio verbrand is een bonus. Cardio moet je niet doen omdat het verspilling van tijd is. Als je het goed doet heb je genoeg aan voeding+kracht training.

    Als wilt aankomen en spiermassa ontwikkelen moet je meer eten dan 3040kcal. En dan moet je ook meer eten om te compenseren voor wat je verbruikt met krachttraining.

    Gewoon 2540kcal aanhouden. Als blijkt dat je verbranding minder wordt, dat je dus minder vet verliest, dan moet je weer een week op onderhoud gaan eten. 3050-3100kcal. En dan kun je er na weer verder waar je mee bezig was. Meestal moet je dit 1x elke 6 weken ofzo doen. Dit omdat je lichaam in 4 dagen tijd zich aanpast qua verbranding aan wat je daadwerkelijk eet. En je wilt dat je verbranding hoog blijft dus moet je af en toe weer wat meer eten om af te vallen.

    Ik kan lekker vals spelen met afvallen. Onderhoud is 4500kcal. Maar ik eet 3000kcal met 1 dag in de week 1700-2000kcal. Gaat lekker zo afgelopen week. Zie bijna dagelijks verschil in vet verlies :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Yay, heb nu ook alle foutmeldingen weg gekregen. Werkt nu.
    Ben benieuwd of het de moeite waard is geweest:+

    edit:
    Beetje mee lopen spelen nu. Moet zeggen dat je er een goed overzicht over krijgt.
    Wat ik alleen jammer vind is dat je specifiek moet invullen wat je eet dus eigelijk is dit dus meer een manier om aan het eind v/d dag te checken wat je gegeten heb.
    Aangezien ik elke dag toch wel anders eet. En ik kan het niet(ook gezien ik nog thuis woon en dus met andere rekening te houden heb met bv. avond eten) een dag van te voren bepalen wat ik de dag erna wil gaan eten. Ik eet wanneer ik honger heb(en soms ook niet als ik honger heb:+)

    Maar als ik kijk naar wat ik gister gegeten heb, zit ik wat Kcal zo'n 700 te laag. Eiwit 130g te laat. Vet 5g te laag en Koolhydraden zit ik ook zo'n 5g te laat. Laatste 2 zijn dus in orde alleen m'n eitwit(gister geen shake genomen) dus wat omhoog schroeven en daarmee zal ook m'n Kcal wel wat omhoog gaan.
    Hoewel mijn doel momenteel is om zo'n 3-6% vet kwijt te raken is het niet heel erg als m'n Kcal lager is right?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
  10. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit kwa kracht weer in de lift omhoog, chest press doe ik met 90 kg, ik denk dat ik meer kan maar het apparaat kan niet zwaarder :'-(.
    Eigenlijk ben ik met elke oefening sterker geworden en dat zetje had ik net even nodig.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als het goed is besluiten je ouders alleen met het avondeten wat er gegeten wordt, plannen kan dus grotendeels wel ;)
    130gr eiwit te weinig is echt VEEL. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar ik eet zo'n 200 gr oid, 130 gr los je dus ook niet op met een shakeje. Shake is 30 gr whey, daarvan is 80% eiwit. Is dus 24 gr eiwit. Heb je nog 110te gaan.

    @Fox: uit die machines en met losse dumbells/barbells aan de slag :)
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja , 90 kilo met een machine zegt niks. Kan net zo goed dat als je naar een andere sportschool gaat je daar maar 60 kan. Losse gewichten zijn altijd beter, maar als je er geen ervaring mee hebt zou ik wel eerst een ervaren iemand erbij roepen om je te helpen met de techniek.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Absoluut. Maar aan de andere kant kan als beginner JUIST veel beter aan de slag met losse gewichten.

    Gisteren hadden we zo ongeveer 15 nieuwelingen rondlopen en die worden dan in allerlei vage machines gedrukt om 'te wennen'. Ipv dat ze nou een beetje goede begeleiding krijgen en de basis onder de knie krijgen :mad:
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik zou evt. wel kunnen gaan plannen alleen het probleem is, ik kan dus echt niet bedenken wat ik over 2 uur zou willen gaan eten, laat staan dat ik het voor de volgende dag zou doen.

    bij die 130gr. eitwit te weinig zat m'n shake er nog niet bij maar ik denk niet dat die alle 130gr verwaarloosd.
    Ik ben momenteel zo rond de 96 Kilo met 15-18%

    Hoe mijn etens patroon er momenteel uit ziet is als volgt:
    Ontbijt:
    -1 kom cornflakes
    -2glazen vruchtensap(appelsintje of multi-vrucht sap)
    -1 beker melk+Whey

    Lunch(13:00/15:00)
    -óf 4 sneetjes brood, vaak met boterhammenworst, kaas of chocopasta
    -óf leftovers van het avond eten
    -af en toe ligt er hier van die voorgekookte pasta(tortillini's etc)

    tussendoor(tussen 15:00 en 18:00)
    -koekjes/chips/crackers/cup á soep

    avond eten
    -zeer varrierend. Maar over het algemeen is het aardappels,groente,vlees of een pasta/rijst gerecht.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    no offence, maar das best een slecht eetschema en dan valt het avondeten nog reuzemee ;)
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is ook geen schema maar mijn huidige eetpatroon:emo:

    Het is slecht dat weet ik, Daarom wil ik een schema gaan maken.
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Heb je wel eens kip/kalkoen filet op brood? :)
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat ook.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is per 100 gram (6 plakjes) al 20 gram eiwit en i.i.g. een stuk beter dan (neem ik aan) die 48 + kaas.


    Ik merk zelf dat, sinds ik vaak zelf moet koken (als ik bij mijn vriendin ben), ik veel makkelijker maar wel beter eet 8)

    Kip, wokgroente met wat noodles of zilvervliesrijst
    Maaltijdsalade met zelfgemaakte dressing, pasta en sla
    enz. enz.

    sowieso wokken, dat is de oplossing voor mij :+
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
  20. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook ervaring met losse dumbells, meestal doe ik 2 x in de week apparaten met wat losse dumbell oefeningen en 1 x in de week doe ik alles met dumbells etc.

    Volgende probleem de dumbells bij mn sportschool zijn niet zwaarder dan 26 kilo? naja voor de borst kan dat irritant zijn ? iemand tips? Over een jaar ga ik verhuizen en verhuis
    ik ook van sportschool, maar toch...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina