1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tis iig een verbetering mbt chocopasta idd, echter vleesbeleg uit pakjes zit weer vol met rotzooi aan E-nummers, hou daar rekening mee.

    Naast wokken is een andere luie oplossing zuivel.

    Bakje kwark per dag en een halve liter magere melk en je zit alweer op zo'n 65 gr eiwit.

    @Fox: das idd niet al te zwaar, bij ons tot 56kg :+
    Maar ik neem aan dat je barbells wel tot een behoorlijk gewicht kan volladen? Want dan kan je goed voorvermoeien met bankdrukken bijv en daarna dumbell drukken.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben lui? :+ Wokken was niet echt bedoeld op Flix zijn eiwit probleem :+
     
  3. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0

    Barbells/bankdrukstang?? die kan wel goed volladen, ik had het wel eens eeder
    gevraagd of ze nog zwaarder met sommigen gewichten gingen maar dat gaan ze niet omdat ze zich geen bodybuilders/sjonnies/steroiden gebruikers willen.

    Gelukkig heeft mijn toekomstige sportschool geen limiet met gewichten.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan het wel zijn als je er wat kip/vis/tofu doorkwakt. En wokken is idd lui, wokken rules :cool:

    @ Fox: klinkt bekend. Mijn gym was hardcore bb maar heet sinds een tijdje 'Go 4 Fitness' ipv 'Harimau'

    Dan weet je ook wel hoe laat het is |:-
     
  5. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij een nieuwe maar goede sportschool genaamd, LifeCity met als motto iets met welness...betekent gezonder leven.
    Er zit een BB sportschool in de buurt maar daarkomen eigenlijk alleen allochtonen en om daar nou mee te sporten:x.
    Iemand tips voor dumbel oefeningen? Flys, D-press, Row etc doe ik al.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Deed net weer sinds lange tijd bankdrukken (in smith wel is waar).
    Maar ik kreeg last van mijn schouder eigenlijk alleen bij eerst 2 reps, en dan op de terugweg beetje aan achterkant schouder niet bij het uitstoten. Raar.
     
  7. Hermaniak

    Hermaniak Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    3
    Boeie, je komt toch niet voor het volk? Je komt om te trainen.

    Voor je oefeningen:
    http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Stang zorgt al voor meer fixatie en de smithmachine al helemaal. En als er 1 spiergroep is die het niet fijn vindt om in een verkeerde hoek vastgezet te worden zijn het je schouders wel ;)

    @Fox:eehhh boeit dat nou, zo lang er maar grote jongens zijn :)
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Beetje sociaal contact in je eigen taal kan ook leuk zijn, ookal ben je zwaar aan het trainen. :)
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Bleh ik ga echt niet naar een sportschool om sociaal te doen. Er in, je ding doen, er uit. Geen tijd verspillen aan rand onzin. Gelukkig heb ik dat probleem thuis niet :D

    Zuivel produkten zijn ook erg overrated. Als je blikje tonijn haalt heb je minder om te eten, maar wel meer kwaliteits eiwitten. Minder suikers en andere troep. Dat gooi je op 1-2 sneetjes brood, klein beetje Zaanse Mayo en you're good to go. Een eiwit/kh/onverzadigd vet maaltijd.

    in 1 week 3cm buik omtrek kwijt...w00t. nog een stuk of 20 te gaan :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2010
  11. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nou ook, ik vind het leuk om af en toe een babbeltje te maken, heb je ook meteen een andere afleiding :).

    @ Hermaniak Bedankt:).
     
  12. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds kort bezig met krachttraining en om gewoon in veel betere lichamelijke conditie te komen. Ik sport 5 à 6 keer per week nu: 2 keer basketbaltraining, een basketbalwedstrijd, twee keer fitnessen en vaak nog conditietrainng door middel van intervaltraining. Ik wil ook meer op m'n voeding gaat letten, maar ik weet niet zo goed waar ik zou moeten beginnen. Ik heb al wel informatie verzameld, een voedingcalculator ingevuld, etc (http://voedingsbehoefte.nl/index.php), maar ik ben voorzichtig met gelijk een voedingsschema samenstellen. Ik wil namelijk wel gewoon gezond blijven eten, hehe :p.
    Ik zit dus in de volgende situatie (in een spoiler gezet omdat het een redelijk stukje tekst is):
    16 jaar oud, school, ik woon nog gewoon bij mijn ouders.
    Op een gemiddelde dag eet ik het volgende (eten na het sporten niet meegerekend):
    Ontbijt:
    - Vier sneeën volkoren brood met beleg hagelslag.
    - Glas karnemelk

    Middageten, vaak verdeeld over twee eetmomenten:
    - 12-14 sneeën volkoren brood, met als beleg 3x kipfilet, 3x pindakaas (dus ik stink uit m'n bek).
    - Een heel flesje water krijg ik op een normale schooldag meestal wel op, soms meer.

    Avondeten:
    - Zeer variërend, vaak aardappelen en groente met iets van vlees, of een pasta/rijstmaaltijd.

    Tussendoor:
    - Droge sneeën volkoren brood.
    - Ik drink alleen maar twee glazen karnemelk op een dag, samen met minstens 2 liter water, soms slappe thee.

    Ik heb op de voedingsbehoefte calculator ingevuld dat ik 82 kilo ben, met een nekomtrek van 40 cm, een tailleomtrek van 82 cm. Ik verricht geringe arbeid (school) en heb op sportgebied 'gevorderde beginner' ingevuld. Ik kom uit op
    Lichaamsgewicht: 82 KG
    Lichaamsvet percentage: 12%

    Totale dagelijkse energiebehoefte: 2825 kcal

    Dagelijkse behoefte eiwitten: 159 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 63 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 406 Gram

    Mijn vraag aan degene die hier iets van afweten is eigenlijk het volgende: wat/waar moet ik iets verbeteren? Het zal waarschijnlijk wel overal zijn, maar ik verwacht dan ook niets minder.

    Bij voorbaat dank.

    Edit: misschien is het handig te vermelden dat ik een einddoelheb: ik wil over een jaar, anderhalf jaar bij het Korps Mariniers beginnen, aan de lange officiersopleiding.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
  13. Hermaniak

    Hermaniak Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    3
    @Harry Henkel

    Wat wil je nou precies bereiken? Meer spiermassa, afvallen, aankomen of puur conditie?
     
  14. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeten te vermelden. Ik wil uiteindelijk sterker worden (kracht) en een betere conditie krijgen. Tijdens dat proces is het wel handig ook wat vet te verliezen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  15. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik ga me vanmiddag aanmelden bij de sportschool hier in Dedemsvaart:)
    jeeeeuj. Heb er wel weer zin in.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ja maar ik eet geen vlees meer ;)

    en sociaal doen op de gym is JUIST leuk. Het is toch ook niet voor niks dat je op bb-fora zit ;)

    beetje lullen met gelijkgestemden is niks mis mee
     
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Beetje casual thuis bezig niets bijzonders. Beetje opdrukken, beetje situps, beetje met lichte gewichten korte sessies voor het slapen zeg maar :+ Ik vroeg me af of jullie hier wat tips kunnen geven voor borstspieren vooral. bvd
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha je gaat hier afgemaakt worden door ash....
    Om echt te groeien heb je toch echt zware gewichten nodig... Uiteraard kan je dat thuis ook allemaal maar met opdrukken alleen kom je er niet (wat overigens wel een borstoefening is..). En als je daar geen zin in hebt kun je de neger uithangen in je straat; (google maar op ghetto workout).

    Maar voor vooral de borstspieren zul je toch moeten bankdrukken/dumbell press en fly's (google maar raak).... en dan toch echt max. in de herhaling van 6 - 12 imo...
    check; http://www.youtube.com/user/scooby1961?feature=chclk#g/c/4895846CC1452239
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Bankdrukken<3

    Vanavond gaan we weer. Hoop dat het deze keer wel fatsoenlijk gaat lukken ivm m'n schouder:'-(
     
  20. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Kijk maar uit.. voor je het weet heb je zoiets als ik.. dat de fysio's artsen niet weten wat het is en niks helpt 8).. schouders zijn gruwelijk belangrijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina