1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertjebob

    beertjebob Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

    Ik had een vraag, ik train nu al een aantal jaren en ben 17. Ik ben wel redelijk gespierd en van nature al een beetje breed/fors, maar ik moet ff wat vet kwijtraken, kennen jullie miss een goed eetschema?? Ik ben 1,83 en weeg +- 85 kilo en volgens mij is dat wel wat aan de zware kant;):p

    alvast bedankt.
     
  2. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat bedoel je met "ik let al een tijde op mijn eten"? Wat heb je in al die tijd gedaan dat je nu minder drukt dan een jaar geleden? Heb je gewoon niet getraind?

    Ontbijt is heeeel belangrijk. Je hebt de hele nacht niet gegeten, dus je MOET wat eten. Al douw je het met een stamper door je strot. Ik krijg 's ochtends ook moeilijk eten naar binnen. Ik drink meestal en shake en eet melk met muesli, dat krijg ik wel wel. Je hoeft niet perse boterhammen te eten, als je maar wel genoeg eiwitten binnen krijgt. Voor de filmpjes kan je gewoon op youtube zoeken. Denk dat er wel uitleg is van Rippetoe over de oefeningen die je moet doet.

    Loopband is dikzakken en voor vrouwen die bekeken willen worden! Oh en voor ecto's die een 6 pack willen :+

    Er is niet een goed eetschema, iedereen is verschillend. 183cm met 85kg kan goed zijn, maar wel met het juiste vet%. Ik neem aan dat je vet% aan de hoge kant is en dat je wilt afvallen. Je moet zelf een goed eetschema maken. Je moet uitrekenen wat je onderhoudsniveau is, en daar moet 500+ calorieën onder gaan zitten om te cutten. Ernaast kan je na je training cardio doen, langdurig met een niet al te hoge hartslag. En ten slotte moet je voeding laag in vet zijn.
     
  3. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet niet teveel op een dag. Hou me vooral aan ontbijt, lunch en avondeten. Ontbijt met kwark en cruesli, lunch boterham met kipfilet of afentoe kaas of pindakaas. En avondeten eigenlijk van alles, maar zo min mogelijk 'ongezond'. Tussendoortjes ook zo veel mogelijk fruit. Soms in het weekend volg ik dit niet helemaal hoor, maar probeer me hier zo veel mogelijk aan te houden.

    Ik heb geen idee wat ik wel/niet gedaan heb. Was in de zomervakantie nogal lang weg en merkte dat het na de zomervakantie iets moeilijker ging. Maar heb het gevoel dat ik nu nog steeds niet helemaal terug ben zeg maar. Maar het zou ook allemaal in mijn hoofd kunnen zitten ofzo.Ik heb in de zomervakantie verder wel getraind en na de zomervakantie weer wekelijks 3x.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    En dat....is dus fout ;)

    Verspreid je eten over 6 delen en houdt vast aan je energie behoefte.

    Deze is uit te rekenen met verschillende formules en daar kan je op googlen :)

    Ga in Mei eindelijk over naar een nieuwe Gym, 1 die op de route vanuit mijn werk ligt.

    Moet nu 10 km verder rijden en dan is de motivatie na 12 uur werken op een dag vaak ver te zoeken.

    Die 2 keer in het weekend zet ook geen zoden aan de dijk.

    Hoop in Mei het goed op te kunnen pakken zodat ik in September mij bij de selectie kan voegen.
    Wordt dus vooral een combinatie van full body met cardio in de vorm van hardlopen en voetballen.

    Hoop ook dat het in Mei wat minder druk is :emo:
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  5. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Misschien iets heel anders, maar omdat ik mijn vraag nergens anders wist te stellen...

    Ik moet binnenkort een operatie aan mijn voorste kruisband ondergaan. Hierdoor kan ik al enkele maanden niets, en dat merk ik goed aan mijn conditie en vet percentage.

    Nu wil ik graag eens proberen te zemmen, maar in het zwembad in Zierikzee bots ik tegen de bejaarden op. Nu weet ik dat ik in Vlissingen met school we nog weleens een zwembad baan afhuurden.

    Weten jullie misschien adresjes in Rotterdam waar dit kan, en dit niet heel duur is?
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je net aan je kruisbanden geopereerd bent, is het laatste wat je moet doen zwemmen.
    Met name de schoolslag is super belastend op je knie.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik doe toch werkelijk waar vanalles om m'n buikspieren te trainen maar het lukt gewoon voor geen meter. Welke oefening ik ook doe, m'n benen gaan falen, m'n rug gaat ontzettend zeer doen, maar m'n buik? Voel ik amper wat van..wat doe ik verkeerd?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kunnen meerdere dingen zijn.
    Je besteed teveel tijd/aandacht aan je buik en teweining aan de andere spiergroepen waardoor die achter raken.
    Maar als ik het zo zie, doe je de verkeerde oefeningen, of de oefeningen verkeerd.

    Welke doe je op het moment?
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Gewoon sit ups, of ondersteunende sit ups met zo'n apparaat waar je aan steunt..dan liggend aan de zijkant, voor de zijspieren. Of je hebt ook zo'n apparaat waar je op een kussen zit op je knieen, en dan trek je je zelf naar boven (de kussen schuift naar boven), dan hou je je vast met 2 armen aan een stang...wel redelijk voor de abs, maar dodend voor de armen. [​IMG] < dit ding dus.


    Of dat je ligt op je rug, met je benen gestrekt, en die doe je dan naar boven, dan weer naar de grond..telkens niet aanrakend ofc. Eig doe ik mn buikspieren nooit omdat ik elke keer zulke klachten heb..benen train ik niet (heb altijd dan last van bovenste deel van mn benen als ik buikspieroefeningen doe), rug, borst, armen wel.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Buikspieren moet je gewoon behandelen als elke andere spier. Dus niet te hoog in reps gaan. Dan zul je al veel sneller wat merken dan elke keer 50 situps.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Hoe bedoel je? dus elke keer sessies van 15? 3 sessies ofzo?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    iemand de nieuwe 5x5 van stronglifts al gelezen? Volgende week ws mee starten

    door problemen thuis echt 5 maanden al slecht aan het eten en teveel drinken (pizza, bier, maaltijd skippen etc). Maar ondertussen wel mijn shakes blijven drinken.

    resultaat: klein beetje minder sterk, maar echt knetterdroog! :+

    Toch leuk al die credits die je opbouwt met zo lang trainen. Stats zijn nog zeer redelijk (120 bench, 75 staande mp, 165 DL, squatten blijft lastige met slechte knieen), maar ondertussen een mooie sixpack en de aderen die over mijn armen lopen :9

    maar zoals gezegd, volgende week toch maar weer even er flink tegenaan
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [​IMG]

    Foto van mij nu, nog steeds niet goed gelukt (te donker momenteel/kut camera en lamp zat in de weg dus een betere word nog tegoed gehouden).
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jij hebt ook een redelijk vet % of niet?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    flinke kerel! Grote borst ook. Foto is idd wat matig, maar zo te zien moet je je schouders en traps wat in de gaten houden. En voor de zomer evt je vet% maar ik weet niet wat je doelen zijn.

    Wat zijn je stats?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Ik blijf dit echt nette stats vinden, wat is je lengte ook alweer kevf? :)

    Fucking VPN hier laat mij niet toe om de foto van Dyonko te zien :F:
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    @Kevf: schouders/traps lopen inderdaad een beetje achter , ook van plan om me daar wat meet op te focussen.

    Wat m'n vet % is zou ik niet weten , altijd onder en rond de 10% gezeten maar laatste paar maanden goed op m'n eten gelet en hoog in kcal gezeten. Vind het nu wel goed , hoef geen wasbordje voor de zomer , altijd al gehad.

    Stats :

    1.81 lengte
    78 kilo

    Benchpress: 2x 85
    Squat : 5 x 100
    Deadlift: 2x 80 ( dankzij rugblessure maanden lang nauwelijks kunnen doen)

    geen briljante stats maar ben tevreden.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Geen briljante stats? Man, mij lukt benchpressen met 2x30 amper. 8)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    180cm

    maar ik geloof dat mijn botten echt van vliegermateriaal gemaakt zijn :+ Wordt zelden onder de 90 geschat en ben maar 84 kg.

    ga zo beginnen aan 5x5 lezen en hopelijk volgende week oppakken. :)
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    :F:

    2 reps van 85 kg neem ik aan Dyonko?
    Dat is dus 2 x 32,5 kg met een Olympic Bar


    edit: @Kevf: Dat brengt het in perspectief, props :)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina