1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet huilen, gewoon een beetje eelt kweken.
     
  2. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoa, heb best wel last van zweethanden, waardoor ik grip verlies

    Lijkt me duidelijk. Zal wel gewoon zonder die dingen fitnessen
     
  3. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Want? Als je zweet gewoon ff je handen afvegen.
     
  4. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je bezig bent met een set, is dat niet zo handig:+
     
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Haha ok :p Ik heb het gelukkig niet zo erg.
     
  6. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje trouwens over voeding: Wat is nou echt het beste ontbijt? Cereals? Bruine boterham?

    En iemand nog tips om vet te verliezen? Heb niet echt heel veel vet, maar wil nog wel graag vet verliezen om m'n abs wat beter uit te laten komen
     
  7. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik postte hier een tijdje terug dat ik was begonnen met fitness, en dat ze via een soort apparaat mijn vetpercentage hadden opgemeten (was toentertijd 20.6). Nu heb ik gisteren een tweede keer zo'n meting gedaan, en kwam nu uit op 17.3 procent. Maar nu is mijn vraag, hoe betrouwbaar is zo'n apparaat? Ik heb zelf namelijk niet echt het idee dat ik zoveel kwijt ben geraakt :+. Merk het wel een beetje, maar denk echt niet dat ik daadwerkelijk 3.3 procent vet kwijt ben geraakt.
     
  8. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ligt eraan wat voor apparaat, weegschaal (of apparaat waar je op moet staan) is onnauwkeurig (zal natuurlijk geen tientallen procenten schelen, schommelt echter behoorlijk), vet percentage tang nauwkeurig.

    Brinta/Havermout als basis voor je ontbijt.
    En als je vet wilt verliezen: minder binnen krijgen dan je behoefte, kwestie van kcal uitrekenen en cardio om te verbranden.

    Redelijk mee eens, echter kan het zijn dat je enorm zwakke polsen hebt/onderarm blessure. Vooral polsen vaak genetisch bepaald en je kan je grip/onderarm altijd nog los trainen. Heb zelf veel last van gehad van polsen/onderarm blessure. Train nu ook redelijk vaak met gloves aan. Hoe het er uit ziet voor anderen boeit me geen ene reet (heb de helft van de tijd met blessures gezeten dus ben helaas alles behalve breed). Train nog altijd voor mezelf. Dus zou zeggen experimenteer er gewoon mee maar vergeet nooit je grip/onderarm te trainen.

    EDIT: Btw Dyonko 1.81 met 78kg.. maat van me ongeveer dezelfde stats en ziet er niet half zo "massa" uit als jij, goed bezig iig.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  9. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon; kappen met frisdank en alles, ook vitamine drinks e.d. en overgaan op water! voedingsstoffen met voedsel binnen krijgen! en ook veel water op een dag. en voor een maaltijd water drinken, zodat je sneller vol zit!

    WATER! zwemmen?:)
     
  10. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar waar kun je ergens dan je vetpercentage met zo'n tang laten meten? Bij mijn sportschool kan dat volgens mij niet...

    Ofja, eigenlijk boeit me het percentage niet eens zoveel, maar ik wil gewoon weten of ik nu ervan uit kan gaan dat ik daadwerkelijk vet ben verloren.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    In principe zouden ze dat op elke sportschool wel moeten kunnen.
    Je kan ook zelf een tangetje kopen voor paar euro maar het is wel lastig meten als je niet zeker weet hoe het moet. Sportartsen kunnen het ook meten, ik zou ff op je sportschool navragen en beetje googlen
     
  12. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink eigenlijk nooit meer frisdrank, alleen na het trainen blikje Aquarius. Drink voorderest bij alles melk. Is dat ook goed of kan ik beter overgaan op water only? En als ontbijt dus naturel cereals met melk?
     
  13. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    In melk zitten calorieen, als vet kwijt wilt moet je dat dus niet meer drinken.

    Maar zoals gezegt moet je je behoefte uitrekenen en daar dus onder gaan zitten om af te vallen.
     
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Als ontbijt Brinta met melk of water en ik doe er zelf altijd wat kaneel bij voor de smaak.
     
  15. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, helemaal niet aan gedacht. Dat wordt voortaan gewoon water dus. En in melk zit natuurlijk ook redelijk veel vet, ook niet echt handig als ik juist vet wil
    verliezen..
     
  16. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Brinta met kaneel!? :confused: Ga ik ook effe een keer proberen.
     
  17. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.liamrosen.com/fitness.html#part3

    Of forum.dutchbodybuilding.com en dan sub-forum voeding
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ontbijt: whey eiwitten, banaan, havermout en klaar

    al eet ik zelf 5 gebakken eieren en 3 boterhammen, wel zo gezellig aan tafel

    mbt je 2e vraag: startpost, internet etc.....daar is niet zo maar even antwoord op te geven en moet je daarnaast ook echt zelf uitzoeken

    Heb mijn stats bepaald voor 5x5 gisteren

    Squat: 5 x100 (laag I know, maar heb een knieprobleem. Ga echter weer proberen dit op te krikken)
    Bench Press: 6 x 110
    Barbell Row: 2 x 120
    Deadlift: 5 x 140 (tegenvaller, had het ook een tijd niet gedaan)
    Military Press (staand): 5 x 70
    Weighted Dips (+10kg): 18x (te vaak, mag niet vaker dan 12 voor het bepalen)
    Weighted Pull Ups (+10): 8

    al met al niet slecht. Verder even invullen in het excelsschema van Stronglifst en ik weet precies wat ik de komende 12 weken moet doen :)
    Ik doe overigens de advanced versie. Wat overigens alleen maar inhoudt dat je minder progressie maakt in die 12 weken.

    http://stronglifts.com/stronglifts-advanced-strength-muscle-building-training-program/

    iaw voor de geinteresseerden, kijk goed welke schema bij je past. Met de beginnersschema's ga je harder vooruit.

    Mochten mensen het leuk vinden dan kan ik hier wel af en toe wat progressie dingen posten.

    Ik hoop squat weer naar de 140 te krijgen, deadlift voorbij de 180 en bench weer richting de 140. Maar de laatste gaat lastig worden, dat was echt een bizar piekmoment. En vanaf morgen eindelijk weer goed eten :) (en nu nog knetterbrak van al het bier van gisternacht :+)

    Zonde dat ik mijn eigen sheet niet aan deze post kan hangen.

    edit: uiteraard alles met losse gewichten/barbells etc
     
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Schepje whey (choco) erbij maakt brinta ook een stuk lekkerder :thumbs:
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Lijnzaad is ook een lekkere toevoeging aan je whey shake

    Fijne notensmaak + boordevol omega 3.....:)

    Btw @ Jepzel: Melk is een prima voedingsmiddel, drink er echter niet te veel van (1 a 2 glazen is prima of pak magere melk). Melk zit vol vitaminen, calcium en uiteraard eiwit.

    Alleen als je bodybuild aspiraties hebt zou ik zelf melk laten staan. Dit omdat melk er voor zorgt dat je onderhuids meer vocht vast houdt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina