1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Vision

    Dark Vision Xbox 360 L!VE

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, jij doet wel veel zware groepen bij elkaar :confused: Borst en Benen op 1 dag en Rug en schouders ook :eek:

    Buikspieren die ik ook gewoon iedere dag, om een beetje op te warmen zeg maar *)

    ik ga gewoon 5x in de week:

    Maandag: Borst - Biceps
    Dinsdag: Schouders
    Woensdag: Rug - Triceps
    Donderdag: Benen
    Vrijdag: Beetje cardio, en wat oefeningen die ik tijdens de week niet heb kunnen doen, wegens te druk ofzo, en als ik nog wat tijd over heb, beetje licht Borst en biceps
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2006
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Jup I know, ben soms de volgende dag ook echt verrot, maja boeit niks:)
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ben ook al een beetje begonnen met fitness , ben 14 en train alleen thuis.
    Train thuis met dumbells en ik zit per arm op 17 kilo , ik doe dat niet tegelijk maar 1 voor 1
    Doe ook opdrukken en crunch met de handen achter het hoofd .
    maar ik lees dat het niet echt goed is om alleen dat te trainen maar ook alles?
    ik ga trouwen binnekort naar een echte sportzaal met een maat van me die al een jaar erop heeft gezete
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    effe nog een vraagie: ik zit er nu op en begin 1 juni , maar ik heb ook een 3 daags schema .
    moet ik die nou uit me hoofd leren of moet ik met dat hele blad in de rondte lopen.
    lijkt mij een beejte type watje dan als je dat doet??
    hoe doen jullie zo'n schema ??

    (ik heb het schema van www.fitness-island.com)
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je het een paar keer hebt gedaan ken je het uit je hoofd. ;). Bij mijn fitness wordt zelfs aangegeven wat je volgende oefening is op een schermpje.
     
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    vet!!

    maar eff nog 1 vraagie , bij dat schema staat : 2.1 buik:
    2.1.1 crunch met handen achter het hoofd
    2.1.2 reverse crunch
    2.1.3 obliqeu crunch

    maar kan ja daar nou uit kiezen of moet je echt al die drie doen.??
    het zal wel 1 van die 3 gewoon kiezen, maar massa is toch dat je spieren breder en groter worden , maar niet sterker er echt van word
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zitten er schermpjes in de dumbels ofzo? :+


    Gewoon alle 3 doen, neem aan dat ze voor de verschillende buikspiergroepen zijn. Buikspieren een de zijkant, boven en onderkant.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Mijn schema:

    Maandag; cardio, borst, triceps, buik
    Woensdag; cardio, rug, biceps, buik
    vrijdag; cardio, schouders, buik.

    Arnold, eat your heart out! ;)
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Veel cardio, wil je vetverbranden?


    Juist de mensen die er serieus mee zijn zie je met een schema... en ja beginners ook. Maar is wel handig, gebruik al 3 jaar elke 6 week een nieuw schema, kan ik precies zien wat de vooruitgang is en wat ik de vorige week heb gedaan, en de trainer kan dat ook meteen zien en je advies geven. Anders heb je ook zo'n gevoel van 'ik kloot maar wat aan'.

    14 is wel jong though, denk niet dat je al te zwaar moet doen tot zowieso je 18e, je zit nog in de groei.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu 1 les gedaan , maar ben helemaal verslaafd eraan .

    Doe ook niet te zwaar hoor , rustig opbouwen.
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt van die apparaten en daar kun je zo'n sleutel in doen en dan zie je het. Bij de geiwchten staat volgens mij ook een ding en daar kun je alles bekijken/invoeren, zodat je aan het eind ziet hoeveel je getraind hebt, welke spieren, welke afstand, het aantal kilo, het aantal kaloriën etc.
     
  12. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    WAUW helemaal zelf verzonnen :lol:

    dacht dat Arnold Schwarzenegger ook zijn benen wel mee trainde hoor

    Wist je dat je schouders uit 3 verschillende koppen bestaan (voor zij en achter)

    beste is om dit ook te verdelen en niet allemaal op 1 dag

    wat is je doel eigenlijk? gespierd worden? (Ik ga hier even van uit, aangezien dat de voornaamste reden is dat mensen tot rond de 30 gaan trainen, en je de naam van werelds bekenste BB noemt :)) niet lullig bedoeld maar probeer je dan even wat meer te verdiepen of haal er hulp bij van de sportschool

    en denk erom, als je wilt groeien zul je MOETEN eten, meer cal dan dat je verbruikt.
    Dan ook nog letten op eiwitten, koolhydraten, vitamine.
    Gespierd worden is NIET makkelijk, je zult er ECHT mee bezig moeten zijn, dag in dag uit
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik vraag nooit hulp en vreet gewoon normaal.
    maar ik kan wel zien dat ik breder word enz..

    me borst is nu wel keihard:p en me armen zijn wat gespiereder .
    ik train nu 2 weken elke dag gewoon rustig opbouwen en in het weekend gewoon thuis.
     
  14. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    K heb wat advies nodig:
    ik ben 14 jaar, en heb wat overgewicht, ik dacht eraan om naar een sportschool te gaan maar volgens mijn moeder kan ik beter wachten tot ik 18 ben. Maar ik zou toch graag wat kilo's kwijtraken. Kan ik hiervoor het best thuis wat oefn doen of toch naar de sportschool en niet te veel belastende oefeningen doen?
     
  15. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je alleen vet wilt verbranden zou ik niet op fitness gaan, maar gewoon zelf gaan hardlopen, al helemaal omdat je maar licht overgewicht heb. Fitness is namelijk erg duur
     
  16. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik fitness ook voor (licht) overgewicht, maar ook (wat minder)voor de spieren. Het is wel goed voor je, je conditie gaat er ook echt op voorruit, maar idd, het is vrij prijzig.
     
  17. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is vrij prijzig ? (ongeveer)

    En er is maar één ding wat ik niet graag dooe en dat is hardlopen waarschijnlijk ook vanwege mijn slechte conditie
     
  18. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan moet je het juist doen! Of (race) fietsen.
    Bij mij iets van 32€ p/m (doordeweeks tussen 9 en 5).
     
  19. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Met fietsen bedoel je dan bijv 1.5 uur per dag mountainbiken ofzo?
    Want dat is iets wat ik nog wel leuk vind, lekker in de natuur, frisse lucht en iets wat ik nog redelijk volhoudt :p
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb persoonlijk geen behoefte/zin in fitnessen, maar ik ben 15 en een beetje breder bovenaan worden is nooit slecht... :cool:

    Ik druk nu elke dag 60 keer op... 20 ochtends, 20 middags en 20 avonds.
    Vrienden die wel op de sportschool zitten zeggen dat je dan beter gewoon bijvoorbeeld avonds in één keer 60 kan doen (of iig redelijk vlak achter elkaar, want 60 in één keer red ik niet :+ ) en dat het dan meer helpt.

    Weten jullie hier meer van? :) Of helpt elk dagdeel 20 keer zoals nu ook?
    Bvd :b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina