1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hoeveel keer per maand/week trainen jullie en hoelang per keer. Ben er wel benieuwd naar.
     
  2. skurvy

    skurvy GT: Skurvy

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik train 3 keer per week (maandag, woensdag en vrijdag) en dan ongeveer 2 uur per keer. (outblast ook)
     
  3. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik train 3 a 4 keer in de week, meestal 1,5 uur. Doe het al een jaar of 5. Sommige periodes wat fanatieker dan andere.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2004
  4. RobinD

    RobinD Real Paine..

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik honkbal gewoon lekker 3 keer in de week. Geen tijd en geen zin in fitness dus. :p
     
  5. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Yo mensen,

    ik fitness op maandag dinsdag donderdag vrijdag en soms zaterdag...

    Maar kijk, eerst had ik helemaal zo'n schema gemaakt met welke spiergroepen ik welke dag zou trainen maar als ik bijvoorbeeld alleen m'n buik wil trainen op een dag dan ben ik na een half uur al helemaal kapot.

    Ik doe dus maandag en dinsdag dezelfde spiergroepen, woensdag rusten en donderdag en vrijdag train ik weer dezelfde spiergroepen (triceps, biceps, schouders, rug, borst, buik, benen) Alleen dan kan ik 2 uur fitnessen zonder het saai te vinden.

    Maar is dit nou slecht voor je? 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen trainen? Sommige zeggen dat het averechts werkt maar ik zie toch zeker wel groei...

    Greetings
     
  6. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe is het beter om je spieren langer te laten rusten, minimaal 48 uur. Kan je niet beter een splitsing maken? Ik doe zelf:

    dag1: borst en rug
    dag2: benen
    dag3: schouders, biceps triceps

    en dan toch wel 3 verschillende oefeningen per spiergroep.

    Maar ik moet zeggen dat ik bij het fitness centrum hier ook mensen zie die elke dag hetzelfde trainen en ook vooruit gaan hoor.
     
  7. nycity

    nycity OPTIMUS

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen denken altijd dat je spieren 'kweekt' op het moment dat je je oefeningen doet in de sportschool. Dit is niet waar! Je spieren groeien pas op het moment dat je in je bed ligt, als je rust neemt. Het is dus absoluut niet verstandig om dezelfde spiergroepen te trainen zonder een rust periode van minimaal een dag.

    Neem idd het schema zoals JAW-001 het beschreef. Dat is idd een goede.

    Maaruh JAW-001 - Geen buikspieren?
     
  8. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel hoor, Die doe ik bijna elke dag(dus toch!), maar verder niet heel zwaar, omdat je deze groep bij veel oefeningen ook gebruikt.
     
  9. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    geen grote spiergroepen tegelijk, die kosten veel energie

    dag1 Borst triceps
    dag2 rug biceps
    dag3 benen schouders

    buikspieren kan je ook als warming up nemen..dat moet je zelf maar even zien
     
  10. mrhalolover

    mrhalolover XBX

    Berichten:
    737
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan helemaal met Lars meegaan, zo deel ik mn dagen ook in :)
     
  11. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Na benen heb ik meestal geen zin meer in iets anders......
     
  12. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het mogelijk om thuis je borst/schouders te trainen ? En dan duid ik op spieren kweken, of is dat onbegonnen werk thuis ?
     
  13. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe niet echt aan fitness, maar ik heb samen met mijn vader besloten om de halve marathon een keer te gaan lopen. En dan gaat de week er zo uit zien:
    Maandag: Rust
    Dinsdag: Voetbaltraining
    Woensdag: Hardlopen
    Donderdag: Voetbaltraining
    Vrijdag:Rust
    Zaterdag: Voetbalwedstrijd
    Zondag:Hardlopen

    En dan het hardlopen opbouwen. We doen nu elke keer 40 minuten, maar dat moeten we natuurlijk snel op gaan bouwen. Het lijkt me wel leuk om een keer mee te lopen met zo'n halve marathon... Dan nog niet snoepen doordeweeks, moet goedkomen :) Voetbal is trouwens elke keer anderhalf uur zo'n beetje...
     
  14. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet rekening hoeden dat rust ook een soort van training is. Door het fitnessen krijg je kleine scheurtjes in je spieren. Je lichaam hersteld dat door er een extra stukje spierweefsel erop te plaatsen daardoor groeien je spieren dat proces duurt ongeveer 3 dagen daarom is het niet verstandig om 2 dagen achter mekaar de zelfde spieren te trainen daarmee breek je alleen maar af.
     
  15. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje late reactie van mij
    Maar je kan bij HBo in den haag half jaar onbeperkt voor 78 euro
    dus je wordt flink ....... O-)

    Het moet wel kunnen
    Ik probeer het zelf ook
    Ben licht gespiert nu
    Ik doe aan opdrukken, situps en met gewichten spierballetjes trainen

    Maatje van mij is best gespierd door thuis te trainen. Ik zelf maak op dit moment weinig vooruit gang. Maar geef niet op. Misschien hebben er nog mensen wat tips :)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2005
  16. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    onbegonnen werk, en waarom alleen Borst en Schouders...valt me op dat de meeste n00bs denken, dat serious massa kweken makkelijk is

    als je het dan toch wilt proberen, neem iig meer calorieen tot je dan je verbruikt, afwisselende oefeningen (niet steeds dezelfde)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2005
  17. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah ut kan best wel hoor
    Maatje van mij heeft sixpack en borstspieren door situps en opdrukken
    En tis best wel erg bij hem
    en arm spieren met gewichten thuis kan ook

    Makkelijk is het niet :)
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Train nu 3x per week ongeveer 1,5 uur per keer, ben laatste tijd erg vooruit gegaan, maar wil eigenlijk wat gewicht aankomen, ben voor mijn lengte veel te licht (67 kilo, 1,94 m). Iemand suggesties om wat gewicht aan te komen? Heb een erg snelle stofwisseling.. kan eten wat ik wil, ik kom niet aan.. m'n vrienden snappen er ook niks van als ze zien wat ik allemaal opeet :{ Wil wat gewicht aankomen, maar liefst niet allemaal vet ofzo :eek:

    Iemand die het probleem herkent :confused:
     
  19. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik train (als ik er de tijd voor heb, i.v.m. school e.d.) 3x per week, 1,5 uur per keer. eerst 45 min cardio en dan nog 45 min krachttraining. Ik train dan mijn bovenlichaam. ff terzijde: mensen die alleen hun borstspieren trainen, zijn verkeerd bezig. Je moet dan ook je rugspieren gaan trainen, anders ga je krom lopen. Maar daar zullen ze bij de sportschool (als je daar traint) zeker wel rekening mee houden.
    Ik wou dat ik dit probleem had. ;) Ik heb een nogal trage stofwisseling. Ik ben 1,75 en weeg zo rond de 77/78 Kg. Ik ben niet heel erg dik ofzo, maar als er 10 Kilo af kan, ben ik tevreden. Is nog een heel gedoe. Ik hou namelijk erg van eten, dus ik moet heel erg opletten wat ik eet. Ook drink ik veel water, schijnt ook gezond te zijn. Ik kan je dus niet helpen Grave, maar als je snel wilt aankomen, mag je heust wel wat van mijn overtollig vet hebben ;):p. Ik ben het liever kwijt dan rijk.
     
  20. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    je weegt wel heel weinig zeg voor je lengte
    ik weeg 69kg en ben 1.82 en ik ben eg slank.
    Dan moet jij nog veel slanker zijn

    Maar als je zoveel traint dan moet je toch wel spieren krijgen lijkt mij
    Spieren wegen meer als vet dus snap niet dat jij minder dan mij weegt
    klopt je weegschaal wel :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina