1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet doen wat het is algemeen bekent als je in je GROEI gaat echt zwaar trainen met bankdruk dumbels enz. Dan groei je spiermassa wel maar de hoogte van je lichaam niet het vermindert je groei. DUss... trek je conclusie.....
     
  2. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Helemaal met je eenz !!!! Alleen kan je dat voeding wat verklaren. Tuurlijk is voeding heel erg belangrijk en vooral gezonde voeding. Maar 75 %?? klopt niet. Want het gaat er om dat je een gezond en goed gevoet lichaam hebt. Als je het over kracht trianing hebt. (Natuurlijk als je veel verbrand moet je ook veel eten maar dat is iets anders...)
     
  3. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    tja ik zit nog in de groei _0/
    maarja, ik gebruik best vaak mijn halters... :confused:
     
  4. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    naja bij iedereen is het verschillend maar ik denk dat het over het algemeen je groei in massa vergoort maar in lengte dus niet.....
     
  5. Malonso

    Malonso Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dinsdag beginne met fitness(3X per week, 2uur)
    Ik doe dit omdat ik qua kracht en fitheid veel steviger wil worden(voor voetbal op niveau).
    Kan iemand mij hierbij helpen?
     
  6. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Begin op een laag niveau en dan na een tijd opbouwen. Niet meteen zwaar beginnen. Ik weet niet hoe oud je bent?
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom dus echt niet aan , soms met veel moeite, mijn goede voornemen was om 10 kilo zwaarder te zijn in de zomervakantie. ik was 57 kilo op 1 januari ik ben nu 60 kilo. mensen nog tips om sneller aan te komen ?
     
  8. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hou na dat fitness geen vet meer over zeg:mad: , tijd om maar wat minder mn spieren te trainen en meer mijn conditie trainen :D
     
  9. Capt. Yokohama

    Capt. Yokohama Jin the MC

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vader heeft een eigen fitness zaal. ;)
    dus ik kan gaan waneer ik wil! :D
     
  10. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    You Lucky Bastard :+
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    2 uur is wel veel als je alleen krachttraining gaat doen. 1,5 uur is eigenlijk wel the max dacht ik zo, is mij verteld, behalve dan als je ook nog cardio etc doet, dan kan et wel.

    Ga zelf 3x 1,5 uur per week, en dan ben ik echt uitgeput. Krachttraining, met korte rusten, minder dan een minuut vaak. Blijft het bloed zitten waar je het wil hebben zodat de doorbloeding goed is, voel je het ook sneller.

    Ben nu meer dan 2 jaar bezig, en ga altijd heen, je ziet mensen vaak afhaken na een tijdje... gewoon doorzetten en altijd gaan, zodra je keren gaat missen is het einde in zicht. Resultaat komt vanzelf, gewoon doorzetten en niet verwachten dat je Arnold Schwarzenegger bent in een jaar want dat gaat je niet lukken ;)

    Maar voor voetbal zou ik zeggen dat je veel cardio training gaat doen, voor je conditie?


    Lol, je bent niet de enige met dat voornemen ;) Probeer al 2,5 jaar aan te komen, ben al 2,5 kilo opgeschoten in 2,5 jaar ;) Te snelle stofwisseling, ik vreet me te pleure, mensen vragen me hoe ik zoveel kan eten zonder aan te komen, niks helpt.

    Tips die echt werken zijn welkom.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  12. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik roei sinds kort. Geen fitness nodig dus.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hierover is echt veel info te vinden op het net. Probeer voor persoonlijke vragen de fora van dutchbodybuilding en fitnessnet eens. En wat betreft 1,5 uur trainen; dat is ook al veel te veel. Als je alleen aan krachttraining doet dan is een klein uur maximaal. Na een uur gaat je lichaam als een gek cortisol aanmaken (stresshormoon) wat zorgt voor spierafbraak.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    1-1,5 uur is the max, een uur is wel kort als je 'maar' 3x per week gaat. Je ziet wel mensen die elke dag gaan een uur gaan. Moet zeggen dat 1,5 uur nog te doen is. Je treint elke dag 2 onderdelen, dus je verspreid het wel. Schouders en benen bv etc, daarnaast doe ik elke keer nog de buikspieren aangezien die toch snel herstellen.

    Train de laatste tijd vaak met de trainer erbij, die veel met me meeloopt omdat ie het leuk vindt dat ik me er goed voor inzet, erg handig:cool: Haast een personal trainer:+

    Meteen na de training wel bijtanken, zodat je spieren sneller herstellen. Dus liefst zo snel mogelijk na de training.
     
  15. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar als ik vragen mag?
     
  16. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Verwacht hier eigenlijk vrij weinig van, maar kan geen kwaad om een poging te doen.

    Heb al enige tijd halters aangeschaft(dus voor enkele hand kan gewicht verwisselen van 1.5 kilo tot 15 killo)
    En zoek een oefening die je met 1 hand al zittend voor de pc kan doen, bijv als ik een replay kijk van een game of als ik aan het photoshoppen ben o.i.d.

    Als iemand zo'n oefening weet ben ik hem/haar erg dankbaar
    Vooral voor de armen(Massa..)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hehehe, hier moet ik wel een beetje om lachen. Je wil tijdens het pc-en trainen? :p

    Er zijn tal van oefeningen die je zou kunnen doen voor je armen en schouders. Echter ik raad dit wel af. Als je met gewichten aan het trainen bent moet je je gewoon daar op focussen. Niet alleen is dat nodig voor een goede uitvoering, zo voorkom je ook blessures. Daarnaast is het effect gewoon groter als je je focust op de trainen spiergroep.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vind je 3x per week 'maar'? Ik train al jaren 3x per week en heb daar toch echt wel uitstekende resultaten mee gehaald. Ik ben ooit eens begonnen als een klein kereltje van 66 kg en ik ben uiteindelijk geeindigd bij 90 kg (1,82m. en ongeveer 12% vet). Dus drie keer een uurtje werkt prima hoor, je moet gewoon goed en efficient trainen.

    Wel een vraagje, waarmee 'tank jij bij'?
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee vindt 3x per week nier 'maar', maar wel als dat 3x een uurtje is, krijg m'n schema niet af in een uurtje;)

    3x per week geeft idd goeie resultaten, helaas ben ik er nog niet echt van aangekomen.

    Normaal wat dingen met eiwitten na het sporten. Kwark etc, maar bestel binnenkort wat 'vitargo Carboloader'. Is me aangeraden door m'n instructeur. Herstellen de spieren sneller en heb je net even wat meer energie tijdens het sporten. Sneller glycogeen aanvulling.
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Arm Curl ( M. Biceps Brachii)
    Shoulder press ( M. Triceps Brachii, M Trapezius, Deltaspier)
    Arm extension (M. Triceps Brachi)
    Front raise (pas op voor je beeldschermO-) ) (Deltaspier)
    Side raise (Deltaspier)

    Er zijn genoeg oefeningen, maar om dan met losse dumbbels te beginnen is niet altijd even slim. Om wat biceps te trainen kan je natuurlijk wel soms aan de gewichten zitten maar voor de beginnende fitnesser is het eigenlijk toch slimmer (en makkelijker) om met een apparaat te beginnen, hierbij word de beweging gecontroleerd en kost het minder energie. Zo leer je de beweging beter en train je ook deels je synergisten. Na een tijdje zou ik pas met losse dumbbels gaan werken, zodat je synergisten veel moeten corrigeren en zo train je wat extra.

    Ook denken mensen snel spiermassa te kweken, in het begin zul je inderdaad vaak wel wat minimale veranderingen zien maar de echte toename zal pas komen na ongeveer 12 weken (hypertrofie). Hierbij zul je toch echt minimaal 2 keer per week gaan trainen, 3 keer of meer voor optimale resultaten.

    Sam Ik weet het, het is een grote stap om naar buiten te gaan maar ik zal toch echt kiezen om naar de sportschool te gaan ;) . Veel mensen hebben echt een verkeerd beeld van de sportschool, het is er vaak gezellig en het motiveert je om meer te doen met je lichaam. Ook is de begeleiding vaak prima en kun je daar met alle vragen terecht. Thuis trainen is vanuit mijn oogpunt toch echt alleen aan te raden als je weet waar je mee bezig bent (veel mensen vergeten antagonisten etc als ze thuis trainen etc).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina