1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Kan je kopen. Echter wat ik van meerdere bronnen heb begrepen kan je net zo goed wat goedkopere suikers nemen. Zoals twee/drie bananen en wat dextrose. Daarbij direct je creatine nemen en en een half uur later whey-eiwitten (check daarvoor de site van xxl nutrition, goedkoper kan niet!). Is imo de beste 'after-meal'
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Thx voor de tip, scheelt je veel geld, vindt 50 pleuro veel voor dat instant spul (ben student), als dat ook ongeveer even goed werkt maar stuk goedkoper is, heb ik dat liever. gebruik alleen geen creatine, en wil ik eigenlijk ook niet, had gehoord dat je dan bepaalde dingen niet mag eten/drinken, koffie etc
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Creatine is voor zover als ik weet gewoon een lichaamstof, die je gewoon uitplast als je teveel heb. Ik weet er niet zoveel vanaf maar volgens mij kan het weinig kwaad.
     
  4. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee kan volgens mij ook niet zoveel kwaad. Alleen moet wel heel veel water bij drinken.
     
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Jep, dat is het "nadeel" van creatine, je neemt heel veel water op en als bij effect zal je dan ook veel moeten plassen. Zolang je dat maar in de gaten houdt is er niks aan de hand.

    Toch vind ik het gebruik niet intressant, ikzelf doe een sportopleiding en fitness sinds kort 2/3 keer in de week. Met goede voeding herstellen je spieren goed genoeg, zolang je ook maar genoeg rust daarbuiten neemt (genoeg slaap etc)..
     
  6. Malonso

    Malonso Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bijna 18 maar qua kracht sta ik niet zo sterk.
    Heeft iemand een specifiek programma voor mij op het oog?
    Ik zoek het ideale schema om optimale conditie-kracht te krijgen.
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als je bij een sportschool zit zou ik vragen of ze er daar eentje voor je in elkaar kunnen zetten. Die hebben hun schema's meer afgesteld op de toestellen die ze daar hebben staan.
     
  8. Malonso

    Malonso Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan er mij iemand helpen?
    Qua kracht sta ik niet zo sterk en dus wil ik vooral kracht bijkrijgen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nee hoor je mag er gewoon alles bij eten en drinken. Creatine is een lichaamseigenstof en daarvan maak je ongeveer 3 gram per dag zelf aan. Je lichaam kan echter zo'n 8 a 9 gram verwerken (ruwe schatting, uiteraard wordt dit beinvloed door de persoon, een overschot plas je gewoon uit). Supplementeren met 5 gram per dag heeft dus positieve gevolgen op je prestaties bij korte krachtinspanningen (een heel atp en adp met fosfor-groepen verhaal die ik je maar even bespaar).

    @ Sostic: uiteraard, wat jij noemt is zeker belangrijk. Maar afhankelijk van je doel, kan een supplement als creatine een postieve bijdrage leveren.
     
  10. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha lache zeg, ik wist niet eens dat hier een fitness topic was.

    De werking van creatine is volgens mij ook per persoon erg verschillend of niet? Ik train nu toch al wat jaartjes maar zat een beetje aan mijn plafond, dus had ik ook een paar maandjes creatine gebruikt maar hier eigenlijk niks mee op geschoten. Ik heb ook eignelijk nooit spierpijn terwijl ik vaak toch voluit train met een spotter :{

    Ben nu een boek genaawd Power aan het lezen wat gaat over het periodiseren van je trainingen. M.b.v. dit boek even een jaarschematje opstellen want ik groei vrijwle niks meer. Ook zit ik erover na te denken om eiwitten te halen aangezien ik volgens dit boek maar de helft van mijn eiwitten die ik binnen zou moeten krijgen binnen krijg.

    Ik zag net dat je iets had gepost over de trainingsduur, die mag volgens jouw niet langer dan 1,5 uur zijn ofzo? Hoe krijg je dan al je spiergroepen gepakt als je maar 3 keer in de week gaat?
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik train ook al een hele tijd. Een tijdje terug heb ik een halfjaar stilgelegen(door een val met snowboarden),maar ondertussen terug volle bak bezig. Maar creatine en stuff doe ik niet en ga ik ook zo laten. Ik vertrouw het gewoon helemaal niet, ookal kan het geen kwaad. Vroeger woog ik 80 Kilogram en stond behoorlijk goed droog(1m86groot). Ik wil terug zoals toen zijn(was met mijn val toen 6 kilo afgevallen, ondertussen weeg ik wel terug al 77 op nuchtere maag). Maarja, in ieder geval, fitnisse(powertrainin) is de bomb! Het geeft je gewoon een goed gevoel...:)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ooit eens een stuk gelezen dat het oraal innemen van creatine monohydraat bij 1 op de 10 niet zou werken. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar ik dat vandaan heb :9

    Mijn schema voor drie keer trainen (max een uur per keer)

    ma: Borst (3x3= 3 oefeningen en 3 sets)
    Schouders (3x2)
    Triceps (3x2)
    Kuiten

    Woe: Benen (4x3 )
    Buik

    Vrij: rug (3/4 x 3 )
    biceps (3x2)
    kuiten

    Dit schema wisselt nogal eens, maar dit is de basis. En hier ben ik toch echt wel een behoorlijk grote jongen mee geworden. Periodisering werkt echt heel erg goed, heb ik zelf ook vaak gedaan. De laatste tijd groei ik helaas ook niet meer zo heel erg veel. Eigenlijk heeft mijn schema ook een nieuwe impuls nodig, maar daar moet ik me eerst maar eens toe zetten :{

    Way betreft het niet meer voelen van je training. Wisselen van schema is heel erg belangrijk. Hoe hoog de intensiteit ook is, als je week in week uit hetzelfde doet, dan prikkel je je lichaam niet meer.

    Eiwitten is na vitaminen het meest essentieel voor een bodybuilder. 2 gr eiwit per vetvrij kilogram lichaamsgewicht is ideaal. Dit lijkt heel moeilijk, maar als je er eenmaal aan went stelt het weinig voor. Je avondeten varieren (kip/vis/rund) en overdag een bak kwark (50 gr) en twee shakes (50gr) en je bent al een heel eind.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je bedoelt zeker 500 gr kwark, anders ist wel weinig.. kwark met hagelslag:+ :9

    Maar je kan ook teveel eiwitten krijgen, liep een gast rond bij ons, die elke dag een kilo kip vrat en nog veel van die shakes etc, nou die had dus allemaal rare .. dunno excemen ofzo gekregen ervan, echt ugly, hele rug zat eronder, bah.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hij bedoelt dat er in een bak kwark 50 gram eiwitten zit.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Idd :cool:

    Trouwens niet in 1x op eten. Zoveel eiwitten verwerk je gewoon niet in 1x. 35 gr per 2 1/2 uur is ongeveer de max.
     
  16. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ha mijn eigen nieuwe dieet om aan te komen werkt. ik ben nu om precies te zijn 4 kilo aangekomen sinds 1 januari 2006;)
     
  17. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer moet je die suikers (bananen etc.) eten? Ik had begrepen dat suikers alleen goed voor je waren als je ze gelijk na het sporten neemt aangezien je spieren dan nog open staan.

    Je mag toch ook niet te veel bananen eten?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is niet helemaal waar. Suikers verschillen van langzaamopnemend (bijv een aardappel) tot zeer snel (tafelsuiker). Direct na de training heb je een enorm lage glycogeenspiegels en schreeuwt je lichaam om (snelle!) suikers (zorgt voor extra afgifte van groeihormoon). Echter als jij overdag een bezig baasje bent dan kan je dan ook echt wel wat snellere energie gebruiken. Ook als je opstaat zijn die spiegels vrij laag en kan het echt geen kwaad om wat fruit ed te eten.
     
  19. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Had maandga bij me opleinding module fitness nu elke maandag laaste 4 uur module fitness en zijn we maandga fitnes centrum gaan bezoeken en moeste waar daar verslag van maken bohh gek kotm echt veel bij kijken bij fitnes.
     
  20. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Gefeliciteerd, u heeft het daadwerkelijk voor elkaar gekregen dat ik een zin meer als 2 keer moest lezen om hem volledig te begrijpen, in één woord: Daverend.. neenee Geweldig!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina