Flatout 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door RoBu, 5 jul 2006.

1. RoBu

RoBu Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Vorig jaar verscheen het originele FlatOut, een vermakelijke demolition derby-achtige racer die vooral bekend werd door z'n grote vernielzucht en spectaculaire botsingen waarbij de bestuurder, face first, door de voorruit gekatapulteerd werd. Bugbear Entertainment is ondertussen klaar met het vervolg.

Elke wagen in Flatout 2 zal afhankelijk van zes kenmerken presteren: topsnelheid, acceleratie, besturing, duurzaamheid, gewicht en nitro. Tijdens ons testritje konden we met te weinig wagens spelen om nu al te kunnen oordelen of de wagens daadwerkelijk anders reageren afhankelijk van hun kenmerken; we kunnen al wel zeggen dat de straatracers aanzienlijk sneller rijden dan de demolition-voertuigen, en dat geen enkele wagen waarmee we konden testen echt onhandelbaar was. Daarbij moet gezegd worden dat de controles eerder richting arcaderacing lonken dan wel een realistische race-ervaring ambiƫren, wat we niet slecht vinden aangezien deze racer behoorlijk van de pot gerukt lijkt en meer een arcaderacer dan een simulatie is. De vele brokstukken die her en der verspreid liggen, beginnen de tracks na een tijdje behoorlijk te vervuilen, maar dat kan de uitdaging alleen maar vergroten.

Nog minder realistisch (maar daarom niet minder leuk) zijn de destructieraces die het overgrote deel van Flatout 2's Ragdoll Olympics-minigames uitmaken, waarbij het de bedoeling is de bestuurder door de voorruit te laten vliegen na een botsing en een bepaald doelwit te raken. Darts, bowling en hoogspringen waren de enige minigames in FlatOut die dezelfde rol aannemen in het vervolgspel; ze zullen bovendien aangevuld worden met negen nieuwe minigames, gaande van curling en 'steenkaatsen' tot skispringen, basketbal, voetbal en baseball. Een korte sessie leerde ons dat de gameplay nog verbeterd werd bij deze minigames, waardoor er toch enige vaardigheid bij komt kijken. De drie versie (PS2, Xbox en pc) zullen ook online features bevatten. In de PS2-versie zal je het met z'n zessen tegen elkaar kunnen opnemen, terwijl de pc- en Xbox-versies acht spelers ondersteunen. De online gamemodes zullen onder andere bestaan uit races, destruction-derby's en twaalf minigames.

Screens:

http://www.hosaka.nu/img/fun/flatout2.png

Flatout is vanaf 7 juli verkrijgbaar.

Ik heb het spel gisteren af even gespeeld en ik moet zeggen voor de xbox 1 ziet het er grafisch heel mooi uit.

Beste een vermakelijk spel.

2. basovich

basovich Guest

ziet er niet slecht uit, voor de xbox1.
    Maar aangezien ik geen gewone Xbox meer heb heb ik er niet zoveel meer aan;).

3. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    FLATOUT, helemaal te gaaf op de PC vooral tijdens Lan Parties, ben benieuwd hoe die op de xbox wordt. Had al gehoord en gezien dat het wat meer burnout trekjes heeft met meer streetraces enzo. Flatout 1 was meer dirt racing.

We zullen zien hoe deze wordt, destruction derby's altijd vet zeker over xbox live. :thumbs:

4. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb op het moment de PS2 versie gespeeld, het is erg vernieuwend te noemen, de street circuits zijn erg goed ontworpen, en er zijn erg veel tracks beschikbaar. Het aantal auto's is ook erg uitgebreid met streetcars, daytona wagens, pickups en de al bekende dirttrack wagens. Er zit een vernieuwde stunt mode in. Maar 2 favo mode zijn wel denk ik de single race maar ook vooral de Destruction Derby mode. Deze laatste is erg goed uitgwerkt en verveelt niet snel. Grafisch daarin tegen is het erg mooi en is het gebruik van special effects en blooming goed gebruikt.

De besturing is iets strakker geworden maar tenopzichte van de vorige flatout niet erg verandert. Het enige nadeel vind ik nog steeds dat de bestuurder uit de wagen wordt gelanceerd, dit haalt de snelheid uit de game en soms is het erg irritant als je net op een mooie plaats staat. Al heb ik het idee dat je nu wel een stuk minder gebeurd als in de oude Flatout.

Het spel vind ik naast Burnout en Ridge Racer een van de betere arcade racers van het moment. :)

*weet iemand of de game ook op Xbox360 werkt ? *

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  5. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt hij toevallig ook niet gewoon uit voor de 360?

6. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu ook, en het is echt een heel aardig spelletje:) Het is wel echt overduidelijk van Burnout 3 gekopieerd, maarja dat is eigenlijk een goede eigenschap:+ Je kunt gewoon racen, racen met punten door crashen etc., destruction derby etc... Echt veel te doen:) Vooral de stunts zijn echt uber, je moet bijvoorbeeld je poppetje zo hoog mogelijk door de vooruit van je auto laten vliegen, zodat je hem in vangnet schiet, mijn tophoogte is iets van 130 meter8)

Graphics: 7,5
    Gameplay: 7,5
    Replay: (heb ik hem nog niet lang genoeg voor)
    Geluid: 6,5

Cijfer: 7,5

7. RoBu

RoBu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet hoger dan 120 meter gekomen...eerst dat klote sla-ommen...
    DAt racen is wel geinig...

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb hem nu ook, ff checken. Dit is iig beter dan realistisch racen :D

9. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit spel nu ook. Erg leuke game, zowel singleplayer als multiplayer.
    Ben nu halverwege de Race career.

Tot nu toe nog niet op Live gespeeld, maar waar is de splitscreen Destruction Derby!??!?! =(
    Een ook geen 4 spelers splitscreen, ik dacht dat ik dat wel overal aangekondigd zag.=(
    Twee mindere punten van toch een leuke game.

Btw, bij highjump, ongeveer 70 graden hoek maken en gelijk nudgen :thumbs:
    Vlieg je zowat over die muur heen.

Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja idd, en geen aerobics doen. (kwam ik na een poosje achter...)

Alleen ik ram steeds door die tonnen heen :D mijn max is nu 148meter.

*gaat verder.

ps er zit toch wel offline multiplayer op? Tenminste kzag zoiets staan

11. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik dit spel ook via system link spelen ? :confused:

12. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ram altijd expres de derde rij tonnen, geen zin om te slalommen en kom zo prima uit.

Je kan idd wel offline multiplayen, maar alleen races (met zn 2en zonder AI auto's) en die stunt events. Ik had eigenlijk 4 spelers splitscreen verwacht en ook destruction derby bij offline multiplayer.

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    ik vind die stunts maar niks :confused: Allemaal hetzelfde. race launche angle en vuur :confused:

14. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Dus hij heeft system link ?:confused:
    Want dan kan ik hem online spelen op Xlink of XBC . _0/

15. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie nergens in de menus system link staan, alleen singleplayer, multiplayer (party en splitscreen) en xbox live. Dus ik weet het niet.

16. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk , hij heeft geen system link meer .
    Jammer , want in deel 1 had hij dat wel .
    Ach , dan maar weer deel 1 spelen op Xlink / XBC .

17. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bezig met de Street Cup. Moet wel zeggen dat ik een voorkeur heb gekregen voor auto's met FWD of 4WD. Het lijkt alsof RWD auto's veel sneller spinnen in alle chaos. Mijn Canyon is echt een beest op de weg \o/

Net ook eindelijk Field Goal gehaald in de career, wat was dat lastig zeg!

Vind het nog steeds een leuk spel maar ben bang dat als ik de career straks heb afgerond, de interesse snel zal verdwijnen. De beperkte mogelijkheden op offline multiplay (alleen 1 tegen 1 racen zonder AI en geen Destruction Derby) kunnen deze titel toch wel de das om doen.

18. Schorspion

Schorspion Up the irons!

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze titel nou beter of slechter dan flatout 1?

19. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Beter

20. Schorspion

Schorspion Up the irons!

Leuk Bevonden:
    0
    ff terugkomend op mijn vraag wat is er beter aan en is het nog wel die echte flat out sfeer met die autos die altijd helemaal kapot gaan en de troep

Deel Deze Pagina