Floppy leeg, maar data nodig !!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NeMeHoB, 16 dec 2003.

1. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey all!

Mijn vriendin heeft laatst een floppy leeggehaald, maar daar stond (voor haar) belangrijke data op. Hoe kan ik dit terughalen op zo'n manier dat ik het kan lezen?? Alvast bedankt voor de moeite!

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een diskette heeft geen prullenbak bak dus op de disk zelf zal je het niet meer terug kunnen vinden. Maar als je via windows dat weg gooid word dat verplaatst naar de prullenbak dus kijk daar anders heeft ze denk ik toch echt pech.

3. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan het proberen maar geef je weinig kans
    Onder ms dos ga je naar de floppy die je had dan type je Undelete in en dan de naam van het bestand misschien staat ie er op maar waarschijnlijk niet omdat dit bijna alleen maar wil op de hardeschijf
    volgende keer ff vergrendelen dus

4. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    deze data kan je terughalen, dat is zeker. er zijn volgens mij programma's waarmee je de verwijderde bestanden kan terughalen.

volgens mij is het niet mogelijk om deze bestanden terug te halen als de floppy is geformateerd.

5. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt msdos en hoe kom ik er :) zover ben ik er niet mee bekend...

6. Dark-C

Dark-C Darxhadow

Leuk Bevonden:
    0
    start > Uitvoeren> "command" intypen

7. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb dus een programma gevonden om mijn gedelete data van de floppy te halen ( dit was software shelf ) Maar nu is het probleem dat ik het bestandje niet geopend krijg en daar krijg ik de volgende melding bij:

De documentsnaam of het pad is niet geldig.
    Probeer het volgende:
    *controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station.
    *Zoek het document met behulp van het dialoogvenster Bestand openen.
    (C:\...\bureaublad\~ogboek1.doc

Iemand een idee?!

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die melding krijg je als je iets probeert te openen wat niet meer op die locatie is.
    Ik denk dat nog wel in het geheugen is opgeslagen dat er iets op die diskette stond (zoals Onlangs Geopend), maar omdat het verwijderd is het niet meer kan lezen en je alsnog je bestanden kwijt bent.

9. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je hebt er ook een icoontje voor in je start menu
    Ook was er iem and die het had over een programma
    Klopt maar heb jij zin om er geld aan te gaan besteden vast neit

10. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb dus een programmatje gedownload (demo) die wel vol werkt, maar hij kon maar 2 bestanden terughalen. Nou, dat het ik dus gedaan en die staan nu op mijn desktop. Als ik die bestanden nu van mijn desktop open, doen ze het niet en geven ze bovenstaande foutmelding. Dus ze staan wel op de lokatie, maar ze openen niet.

11. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor degenen die willen helpen, zou ik ze de bestanden ( 3 ) toe kunnen sturen, misschien dat hij/zij er iets op kan vinden... ?!?! Het is heel belangrijk werk, er zit uren en uren werk in van mijn vriendin voor haar afstudeeropdracht....

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat je de floppy erin moet hebben als je de bestanden probeert te openen, omdat er toch wel een deel nog van opstaat. Maar weet het niet zeker, je kan het altijd proberen :)

13. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Meestal kan zo'n data recovery tooltje wel zien wat voor bestand het is geweest, en geeft het de betreffende naam. Als dat niet is gebeurd, kun je zelf proberen de juiste extensie toe te voegen, bijvoorbeeld .doc voor een word document.
    Het kan ook zijn dat het bestand niet helemaal goed terug te halen is, dan kun je kijken of je met een editor nog stukken tekst terug kunt vinden, als het tekst is natuurlijk.
    Voor plaatjes zijn er speciale programma's die zoeken naar de codering van een plaatje op die flop.
    Met wissen wordt namelijk alleen de verwijzing naar het bestand weggehaald, de daadwerkelijke data is er nog. Als er al eens iets nieuws op is gezet ben je het oude bestand wel echt kwijt.
    Probeer dus de diverse data of image recovery tools en rename het bestand als dat niet vanzelf gaat.

Als je het niet vanaf je desktop kunt openen, zoek het dan via de verkenner op, of kijk of je een aparte map aan kunt geven bij het opslaan.

Zet het nokje van de floppy in ieder geval op schrijf-beveiligen, dan kan er niet per ongeluk iets overscheven worden.

Vertel je vriendin trouwens dat ze ook backups moet maken, een flop kan het van het ene op andere moment begeven.

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb je wel complete bestanden op je desktop of alleen snelkoppeling ernaar?

15. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb dus de complete bestanden op mijn desktop staan, en niet de snelkoppelingen (de bestanden zijn gewoon 70 kb groot ofzoiets, en geen pijltje dat erop wijst dat het een snelkoppeling is). Daarbij heb ik ook geprobeerd met de floppy erin, om de bestanden te laden, maar hij weigert het te doen...

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat voor bestanden zijn het dan?

Het kan zijn dat hij hem nu met een verkeerd programma opent, dus als je openen met doet, dan kun je het programma kiezen waarmee het bestand is gemaakt;)

Ik denk dat dit niet de oplossing zal zijn, maar je kunt het proberen:eek:

17. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Het waren Word bestandjes, maar het is me al gelukt; ik heb het programmatje "restoration" gebruikt. Daarmee kon ik de word documenten terugvinden, terwijl ze al gewist waren. Maar openen met word gaf problemen. Toen heb ik openen met: .. gedaan en notepad gekozen. Toen opende hij hem wel... Maar er was wel data verloren gegaan. Er stonden ook allemaal vage tekentjes. Maar toch al aardig wat data teruggevonden. Thanx for helping every1

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Waarom heb je geen "openen met" Word gedaan, want ik denk dat je dan al je data weer terug hebt;)

19. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat hij hem in word niet opende: lees boven waarom niet. Dus dat was geen mogelijkheid. Helaas...

20. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Die "rare" tekentjes zitten altijd in een word document, dat is de opmaak.

Deel Deze Pagina