1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ah ok, dat speel ik niet. :+
     
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Pff echt een drama gehad qua competitie rondes.

    Ik speel dus met Bristol Rovers (inmiddels ben ik in seizoen 4 in de championship beland)
    Elk seizoen ben ik kampioen geworden van de Conference League - League 2 - League 1 en nu dus de championship.

    Doordat ik door erg veel geluk in seizoen 2 de League Cup heb gewonnen, mocht ik dus meedoen in de Euro League in seizoen 3, echter omdat ze 3 bekers hebben in Engeland (1 extra in de lagere competities) speelde ik ontiegelijk veel wedstrijden.

    Dankzij de bekerwedstrijden en de Europa League op een gegeven moment 10 wedstrijden achter op de nummer 1.
    Vervolgens moet je deze later uiteraard allemaal in halen, maar deze komen (waarschijnlijk door een bug) in 3 speeldagen achter elkaar.

    Dus maandag Shrewsbury, dinsdag Leyton Orient en woensdag Birmingham, week erna wederom hetzelfde.
    Gelukkig kon ik nog wel wedstrijden wat verliezen, maar volgende keer met zoiets dan maar de beker skippen :+

    Bekende namen in mijn team dit seizoen:
    Riedewald.
    Leewenburgh
    Carrick
    Odegaard

    Proberen dit seizoen te promoveren, en hopelijk wat toppertjes kopen.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha wtf, dat is wel apart. Nog nooit eerder gehoord. Spelen jullie trouwens met 2015 of nog met 2014? Ik twijfel om 2015 te halen (Steam key rond de 22 eu)
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    2015 uiteraard! en gewoon doen, ik vermaak me er prima mee.
    Je gaat hier weer wat uurtjes in kwijt zijn ;)

    Wat is btw je steam nickname?
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hmm, grote kans dat ik 'm ook zal kopen dan. Twijfel dan alleen om te wachten tot na de transferperiode, dan kan ik zo'n custom transfer file gebruiken misschien.
    Volgens mij is m'n steam nickname dazalex
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik speel de 2013 versie, maar wat is er precies veranderd in de 2015 versie en dan vooral de classic mode? Ik kan misschien aan een goedkope code komen voor de 2015 namelijk.

    En graag zou ik ook van iemand een handige tip willen met betrekking tot die voor mij vreemde teaminstructies. Instructies zoals: Gebalanceerd, korter of directer schieten / passen, die bedoel ik. Qua opstelling lukt het mij allemaal wel, maar gaat vooral om de teaminstructies zoals ik die net noemde. Ik probeer in classic mode wel zo goed en zo kwaad als het gaat de scoutrapporten in de gaten te houden, maar word van die korte berichten niet echt veel wijzer om daar in de tactiek mijn voordeel mee te doen.
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het ligt echt aan wat je zelf wilt en of je de spelers er wel voor hebt om je idee uit te voeren.
    Kijk even naar het team wat je hebt, heb je bijvoorbeeld een Cambuur is het niet slim om gelijk vol op de aanval te spelen, maar meer op de counter daarin je kun je eventueel de lange bal hanteren.

    Al heb ik het idee dat het bij Classic een stuk "makkelijker" is om dit soort dingetjes uit te vogelen.

    http://fmzone.eu/page/artikels.html...dsen/basiscursus-tactiek-teaminstructies-r312

    Kijk hier even naar, het is een stuk uitgebreider maar door dit te begrijpen, ga je straks als een gek door de Classic mode heen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Bedankt, want nu kan ik tenminste iets.

    Het enige wat ik nog vreemd vind is dat ik gewoon geen spelers kan contracteren. Ik heb iedere keer een beperking van het bestuur. Kan financieel gezien wel spelers betalen van 2200 euro per week, maar dan doet het bestuur weer moeilijk over de premies bij doelpunten en dergelijke. Dit kan toch veranderd worden bij het transfergeld of zag ik dat niet goed??? Want als ik de 2200 euro per week terug schroef naar iets wat het bestuur wel accepteert, dan krijg je 220 euro, en daar gaat een speler nooit mee akkoord. Ik weet alleen niet hoe ik alle eisen naar tevredenheid van spelers en bestuur kan invullen. Ik denk dat ik straks maar even een nieuwe game aanmaak, en dan weer Cambuur kies. En inderdaad counteren, en op de lange bal spelen. Tijdens het spelen direct maar even dat artikel van je lezen!
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vraagje waarom Cambuur? je kunt eventueel ook Utrecht of Twente nemen, daarin is het spel iets makkelijker en kun je het later met Cambuur nog altijd moeilijker maken als je er meer bekend mee ben :)

    Betreft salaris/transfer geld kan inderdaad aangepast worden bij kopje bestuur, als je de balk meer naar salaris schuift kun je meer premies beschikbaar stellen aan spelers.

    Anyway veel plezier met je game, en hoop dat het nu wel goed gaat.


    Overigens met Bristol Rovers de Premier League in! woho!
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Tsja, wou jij dat promoveren gevoel een keer meemaken. Utrecht en Twente spelen al in de eredivisie. Misschien doe ik het wel hoor, want die ploegen kunnen ook wel op de counter spelen.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het heeft zijn goed kanten, en zijn mindere kanten die guide en de tactiek die ik ervoor gekozen heb. Heb in de oefenrondes AS Roma met Utrecht thuis op 0-0 weten te houden en de eerste competitieronde tegen ADO Den Haag thuis met 2-0 gewonnen. Alleen daarop volgde direct Feyenoord en Ajax uit, wat een kut wedstrijdprogramma trouwens, die verloren gingen met respectievelijk 3-0 en 3-1. Nu moet ik thuis tegen Heracles, dus die pak ik mee met 4-4-2 en de instellingen die ik gemaakt heb met de guide. Tot nu toe heb ik aan 2 tactieken wel genoeg, want de 4-5-1 tactiek gebruik ik vooral in uitwedstrijden, dan speel ik op de counter. Alleen de nederlagen tegen Feyenoord en Ajax vielen heel zwaar bij de fans, waar ze door het dolle waren toe we wonnen van ADO. Overigens in de voorbereiding alleen tegen AS Roma punten laten liggen, de rest waren hele zuivere overwinningen met mooi spel. En het trainen op meerdere tactieken heeft ook effect op de berichten die ik van de assistent krijg. De enige tactiek waarop getraind word, maar die ik nog niet ingesteld heb, is 4-3-3, maar dat gebruik ik alleen in thuiswedstrijden en tegen makkelijke tegenstanders als ik voldoende spitsen aangekocht heb. Hemmen was één van de eerste die ik aangekocht heb, overgekomen van Cambuur Leeuwarden. Benieuwd naar mijn tegenstander in de beker, want dat moet de eerste 2/3 rondes ook wel te doen zijn met mijn huidige tactieken. Prima guide en zoals te lezen in deze typische Yellow post iets waar ik wat aan heb. ;):+
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    En ook bij Liverpool kampioen in mijn eerste seizoen. Maar dat mocht ook wel met de selectie die ik tot mijn beschikking had.

    [​IMG]
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ook maar gekocht, €20 euries. Wil eigenlijk Swansea nemen maar nog geen transferupdate helaas. (Wil het wel realistisch houden en dan zou Bony dus weg moeten zijn.)
    Ga denk ik een career mode beginnen met Palermo.
    Had je me al toegevoegd, Mallakai?
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja had het gisteren geprobeerd en kreeg een foutmelding, en nu ook.
    Dazalex is goed toch?

    Zit nu btw mijn speeltijden te kijken van de vorige FM-versies

    Fm 2012 staat op 3719 uur = 154 dagen
    Fm 2013 vond ik gaar dus moet je eigenlijk FM12 over 2 jaar verdelen.

    Fm 2014 1530 uur (63 dagen) en Fm 2015 inmiddels al op 494 uur ( 20 dagen)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2015
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha sick! Ja volgens mij wel. Wat is jouw Steam naam? Dan voeg ik jou toe.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Pff, 11e, 12e plaats gekomen in mijn eerste seizoen met Utrecht. Tactiek werkt op zich wel, doe geen hele wedstrijden, maar ik weet nog steeds niet echt wat een goed strijdplan is voor een gemiddelde wedstrijd. En wat een opstandigheid onder de spelers. Zelfs in classic mode vind ik het nogal wat om overal het overzicht te houden. Ik wou dat ik dat kon, maar ik moet toegeven dat het me nog behoorlijk wat duizelt. Ik hoef niet direct prijzen te pakken, maar had met Utrecht leuke ongeslagen reeksen en dan uit het niets in eens een stuk of drie zware nederlagen. Ik hanteer o.a. een 4-5-1 opstelling, verdedigend en op de counter, en 4-4-2 en op de aanval. Die 4-5-1 werkt redelijk lekker tegen zware tegenstanders thuis, of in bijna elke uitwedstrijd. De 4-4-2 is vooral goed tegen zwakkere tegenstanders, zowel uit als thuis. Ik moet alleen dus een strijdplan hebben, ga dus niet elke wedstrijd kijken, en misschien wat van jullie goede teaminstructies, zodat ik in elk geval 3 totaal verschillende opstellingen heb, waar ik het gros van de clubs mee zou kunnen verslaan. Overzicht zoals ik al zei is een probleem, je moet best veel instellen, aanpassen en verwerken voor en na iedere wedstrijd. Ik let wel iets beter op de scoutverslagen nu. Alvast bedankt, want ik wil echt slagen in deze game, maar kan nog best wel wat hulp gebruiken.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet nog even de Real Name Fix eroverheen gooien. ;) Dan kloppen de competitienamen etc. ook.
     
  18. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Seizoen 3 net begonnen :)

    Met FC United of Manchester 2 keer achter elkaar gepromoveerd en nu in de Npower League 2.




    [​IMG]
    1900 seizoenkaarten, heeuj.


    [​IMG]
    Straks in een stadion met ruim 4k stoeltjes.

    En de selectie:
    [​IMG]
    Doelstelling is handhaving dit seizoen, ik wil binnen 3 seizoenen promoveren.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja klopt inderdaad! Ook die license fix moet ik nog doen maar die werkt alleen bij een nieuwe game dacht ik.

    Won gisteravond mijn laatste CL poulewedstrijd, met 6 reserves in de basis, met 10-0 van FC Thun. :D
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hebben ze dit niet gefixed bij de originele game dan? Of heb je een 'andere' versie? Ben nog niet begonnen met FM 2015 dus zou daar graag antwoord op willen. :)
     

Deel Deze Pagina