ik probeer me computer te formateren ik heb een computer vvan packard hell (windows9 maar iemand heeft windows ME voor me ingezet niet van packard hell als ik de boot disk erin duw leest die em niet en ik hij heeft me 1 hardce schijf verdeelt in 4 help me
Je hebt ws. een rode floppy met opstartsoftware? Waarom niet via uitvoeren. Je floppy benaderen en dan het programma laten starten. Of doet je computer helemaal niets meer. Packard Bell heeft trouwens een goede ( maar dure en slecht bereikbare) helpdesk, anders bel je hen toch ze zouden je moeten kunnen helpen.
als je harde nu in 4en is gedeeld door diegene die zelf software heeft geinstalleerd ipv de software van packard bell, moet je ook eerst met een omweg die schijf weer terug zetten (die delen heten partities), Je hebt hiervoor het programma FDISK.EXE nodig, dit zit standaard op een Windows Opstartdiskette. Maar het kan zijn dat je deze niet hebt omdat je normaal van packard bell een rode diskette krijgt. Je kan wel eenvoudig van die vriend, of iemand anders, zo'n diskette lenen en je pc via die diskette opstarten. Dan laadt hij een aantal programma's vanaf die diskette op een virtuele schijf (vaak de D: schijf, die hij zelf tijdelijk aanmaakt) Nu is de vraag of je 1 (of 2) cd's hebt waar windows opstaat, aangezien vroeger packard bell er cd's bij leverde en tegenwoordig je zelf eerst cd's moet branden vanaf een reserve partitie op je harde schijf. Heb je een packard bell windows cd, dan kun je hetvolgende doen (dus NIET doen als je geen cd's hebt!!!) -- Start FDISK.EXE (Vanaf A dit gaat dus vanuit DOS -- Kies hier in dit programma voor het verwijderen van partities, in principe kun je ze allemaal verwijderen (dus alle 4). -- Dan maak je 1 nieuwe partitie aan, die de volledige harde schijf gaat benutten. -- Start je PC opnieuw op wederom met het A: Floppy -- Gebruik dan het programma FORMAT.EXE, om je pc volledig te formateren zodat hij weer werkt. -- Start wederom opnieuw op dit keer met je rode floppy erin en de rest zou vanzelf moeten gaan. (ik ga hier voor het gemak van uit dat je weet hoe je met de DOS commando's moet werken) Heb je GEEN cd's waarop windows staat? Dan moet je eerst uit zien te vinden waarop windows staat. Je kan dan hetzelfde verhaal zoals hierboven beschreven volgen, behalve dat je de partitie (het deel dus) waarop windows staat NIET moet weghalen, de packard bell installatie zal namelijk zoeken naar dit deel en op het andere deel (die je dus aan het einde zelf gemaakt hebt , en schoon is) de installatie voltooien. Mocht je er niet uit komen kun je idd de packard bell helpdesk bellen, en eventueel tegen een kleine betaling vragen om nieuwe cd's. (je moet misschien je serie nummer end van je pc wel doorgeven ter controle) succes!
Ik had ook een PC van Packard HELL!, bagger ding , maar ja, 4 partities is geen ramp, ik had dat ook zoiets, ik had toen een verse install van Xp erover heen gedaan en zo gewoon de HELE Hd geformateerd partities eruit gegooid en hoppa, lege hardeschijf , maar ja als je er gewoon helemaal niet uitkomt, kan je idd het best even de service bellen
dus timmio ik moet een andere opstart diskette nodig maar ik heb geen CD van windows los zit met zo'n boot disk bij dan installeerd die zelf paar progjes van die CD + windows 98