Formatteren in windows xp

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 20 mei 2006.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Mijn PC is nogal beetje raar aan het doen. nu wil ik hem eens formatteren omdat dat nogal zal helpen. het probleem is alleen dat ik mijn Windows Xp CD nooit heb gehad. Nu had ik de vraag dat als ik mijn PC in windows xp formatteer kan ik het dan ook zo instellen dat windows xp erop blijft staan?

En als dat niet kan hoe kan ik dan aan een goedkope windows xp CD komen?

2. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek eens naar onderstaande sticker op je kast.

Zit deze op je kast, dan zou je een installatie-CD van een vriend/kennis kunnen lenen en XP met je eigen nummer kunnen installeren...

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me redelijk sterk dat je een CD van iemand anders kan lenen en dan installeren; als voorbeeld post je een sticker van een Home-Editie UK, dus die gaat niet werken op een NL-editie, niet op een Pro-editie en alleen op OEM-edities.

De goedkoopste manier om aan een CD te komen is kijken of je een OEM-editie kan aanschaffen bij een PC-zaak om de hoek. Het kan zijn dat ze je die niet mogen verkopen zonder aanschaf van systeem(-onderdelen) en dan ben je verplicht om een Retail-versie te kopen.

4. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me nogal logisch :p

Maar 99% van de aan huis-tuin-en-keuken-gebruikers verkochte PC's in Nederland worden nu eenmaal geleverd met XP Home NL OEM, dus ik ga er van uit dat dat bij deze PC ook het geval was (maar heeft TS dan geen installatie CD gekregen bij aanschaf van betreffende PC?), en ander staat het nog wel op je licentie-sticker zoals afbeelding hierboven: Windows XP Home Edition OEM Product.

En als dat dus zo is kan je rustig een XP Home NL OEM CD van iemand lenen en je eigen code gebruiken. Ik neem nu eenmaal vaak mijn eigen CD mee om voor iemand XP te installeren, heb nu eenmaal weinig zin om te wachten tot iemand weer eens die CD tevoorschijn heeft getoverd uit een stoffige kast.

Laatst bewerkt: 20 mei 2006
  5. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Bedankt voor jullie reacties :).
    Maar er is dus geen manier om xp te behouden bij het formatteren? Want niet zo even iemand van wie ik een xp CD zou kunnen lenen...

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is een beetje tegen het nut van formatteren in.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    en volgens mij kan het niet eens...

Deel Deze Pagina