1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Formula 1 2013

Discussie in 'Games' gestart door Rovaro2, 17 jul 2013.

  1. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Elk jaar twijfel ik weer om F1 te kopen, 2x toegehapt maar ook snel weer verkocht. Dit jaar niet weer haha, zonder stuur is het ook helemaal niks aan
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Deze game is nu wel beter voor mensen met een controller, maar met een stuur vind ik dan weer niets aan. Ik haat die dingen zelfs. Geef mij maar iets rustigs in de handen ipv dat geruk aan een veels te duur stuur vaak. De meeste vind ik imo hun geld niet waard. Paar keer getest bij de mediamarkt het verleden en een arcadehal die een keer of wat dit spul in huis had. Nee, liever een controller, die zijn naam eer aan doet.
     
  3. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Race stuur

     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Volgens mij kan dit topic wel dicht ofzo, want heb niet echt het idee dat dit deel 2 zal halen voordat F1 2014 uit is. 8)
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Wacht rustig af.

    We zijn met XBWRacing bezig om misschien een competitie op te starten voor F1
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Was dat vorig jaar niet ook al zo? :+
     
  7. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Vandaag toch weer aardig wat races gedaan en het gaat me steeds beter af. Tuurlijk in vergelijking met F1 2012 is het niet echt veel beter, maar dan als nog is het gewoon een goede game.
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Daar zijn we te laat mee begonnen toen. Nu zijn er een aantal die in ons 'vaste' groepje f1 heeft gehaald en voor dat aantal mensen is een competitie te realiseren.

    Ook hopen we op een paar nieuwe leden ofc.
     
  9. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Grand prix Korea / moeilijkheidsgraad amateur / Ferrari / alle hulp aan behalve remhulp uit / 15 ronden / 21e geworden en verdubbeld .
    Dat is toch niet meer leuk op zijn makkelijkst amateur en ben zeker teleurgesteld .
    Het is maar een game Codemasters , waarom zooooo moeilijk op amateur .
    Nee ik ben niet slecht in racegames , maar vind het zooooo jammer dat ik F1 2013 niet onder de knie krijg .
    Morgen rij ik de Grand Prix India en geeft daar ook een verslag van .
     
  10. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Is dit je eerste F1 of race spel die je speelt?;)

    F1 2013 is sowieso de beste uit de serie.
    Ten eerste zijn er geen framerate problemen meer, de classics mode is een geweldige toevoeging en de wagens spinnen niet meer zo snel bij iedere scherpe insturing of curbstone die je raakt.
    Voor mij fantastische verbeteringen.
    Alleen mis ik het circuit van Valencia:'-(
     
  11. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Classic mode is inderdaad een leuke toevoeging alleen is het wat vervelend dat vele het via DLC van bijna 10 euro moet aanvullen.
     
  12. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    10 euro per pack indd, bijna 20 euro voor zowel de track als de car pack.
     
  13. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch meermalen geprobeerd enkele Grand Prix te spelen maar ik was steeds gefrustreerd zoals de
    1 agressieve artificial intelligence die tegen mij aan botste alsof het stockcar racen is .
    2 te snelle amateur artificial intelligence die het onmogelijk maakt om een top 10 plaats te krijgen .
    3 Frustrerende gameplay zodat je de bochten moeilijk kunt nemen .
    En dat was voor mij de reden om deze F 2013 Xbox 360 ter waarde van €54,95 terug te brengen naar de MediaMarkt waar ik gelukkig een waarde bon kreeg die zelfs 5 jaar geldig is en kan ik nuttigs kopen buiten games .
    Wat een opluchting en kan ik gerust verder met mijn favoriete game Grand Theft Auto V
     
  14. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Haha ja en het ergste is dat je in sommige gevallen nog de schuld krijgt ook en een 10 sec penalty krijgt.

    Ik heb ook super veel moeite met de game een goede ranking te halen. Beste is nog op de 12e plaats in career mode. Toch doe ik de game niet weg omdat ik het verder wel leuk vind om te spelen.

    Wel vind ik dat ze het op het allermakkelijkst wel iets aantrekkelijker hadden kunnen maken voor de niet race goden onder ons of diegene die net in deze serie stappen.

    Dit is zeker geen game om even zo in te stappen vooral als je niet veel race games hebt gespeeld of totaal niet goed bent in dit genre. Maar als je wel een F1 fan bent bijvoorbeeld en dus toch wel de game koopt had het leuk geweest iig op het makkelijkst de game dragelijk te maken voor iedereen.

    Het gekke is nog dat ik online zelfs nog beter kan meekomen dan in de career mode. Online ben ik toch een paar keer aardig goed geeindigd top 5 dat lukt me offline niet eens lol.
     
  15. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb F1 2012 Xbox 360 nog eens gespeeld en wat een wereld van verschil van gameplay .
    Zo is F1 2012 velen malen beter spelen met controller dan F1 2013 en deze F1 2012 stuurt zo ongelooflijk goed dat ik helemaal geen problemen heb met de bochten nemen in precisie .
    Ook de artificial intelligencein F1 2012 zijn zooooo velen malen beter reageren en ontwijken mijn F1 auto als ik ze afsnij ( hetzelfde als in het echte racen ) .
    Hoe komt Codemasters in hemelsnaam aan deze stomme ontwikkeling van artificial intelligence F1 2013 die vaak tegen je aanbotsen ( is echt niet realistisch ) .
    Ik ben blij dat F1 2012 wel aan mijn eisen voldoet en heb er zoooo veel plezier mee gehad en nu nog steeds .
    Ik speel al meer dan 30 jaar F1 games en elke vernieuwing was gewoon beter dan de vorige alleen deze F1 2013 is naar mijn mening echt slechter qua besturing en de artificial intelligence is waardeloos .
     
  16. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    F1 2013

    Het is maar een game Codemasters en waarom doen deze ontwikkelaars er zo moeilijk over om hem onspeelbaar te maken , racen betekent fun en geen frustratie
     
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja andere racegames van hun zijn niet zo moeilijk, dus waarom ze dit met F1 serie wel doen geen idee. Tuurlijk ene kant begrijp ik het wel F1 is een strijd en je moet strijden voor je plek en als nieuwkomer moet het dus niet zo zijn, dat je met een slechte wagen meteen alles wint. Echter hadden ze dit wel wat beter kunnen oplossen, want op deze manier is het voor 90% die de game speelt haast geen doen om ook maar een goed resultaat te halen.

    En ik vind je moet gewoon zelf de mogelijkheid hebben om te kiezen hoeveel weerstand je wilt hebben. Dat er een moelijkheidsgraad in zit die echt het uiterste uit je haalt om eerste te worden, oke dat kan ik best begrijpen.

    Maar dat het zelfs om het makkelijkst zo overdreven moeilijk is (behalve voor de de echte goede racers en die de serie gewoon goed kennen). dat kan ik niet begrijpen, waarom die keuze is gemaakt.

    Ik game voor het plezier en de F1 serie omdat ik F1 leuk vind. Echter ben ik totaal geen race wonder en ben ik nooit echt goed in dit genre, maar dat wordt hier totaal afgestraft om het ook maar enig sinds leuk te blijven vinden om de game te blijven spelen. Moeite doen voor iets vind ik op zich niet erg, maar ze kunnen er natuurlijk ook in doorschieten.

    En niet iedereen zal het zo ervaren, want er zijn ook die de game juist niet moeilijk vinden, maar die groep is een stuk kleiner dan diegene die niet kunnen meekomen in de game en de game vooral spelen omdat ze of racegames leuk vinden of F1.

    Neem een voorbeeld aan bijv een Forza daar kan je het jezelfs zo moeilijk maken als je wilt, maar daar heb je dan zelf de vrijheid in. In deze F1 game totaal niet, want makkelijker kan je het niet maken dan het nu is op het makkelijkst en dan haken er toch best veel af na een paar dagen, omdat dit zelfs voor vele haast niet te doen is.

    Tuurlijk ligt het vooral ook aan jezelf en je skills, maar goed dat is een bijzaak en ik vind een Forza juist zo leuk om te doen omdat ik race games leuk vind, maar meestal niet kan meekomen. Maar om toch te genieten kan je het zo instellen dat het voor jou net moeilijk genoeg is om iig bij de top 3 mee te kunnen rijden of iets lager. Hier moet je hopen dat je na veel spelen iig bij de top 12 kan komen en dan doe ik dat nog met heel veel moeite.
     
  18. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ageqned schrijft hierboven de juiste samenvattingen zodat je een idee krijgt wat voor game F1 game inhoud en ikzelf heb deze uitbreid gespeeld en heb hem zeer negatief ervaren terwijl F1 2012 een heel goede game is die niet te moeilijk is .
    Als Codemasters volgend jaar F1 2014 uitbrengen dan zou er heel veel moeten veranderen anders verkoopt de game helemaal niet meer
     
  19. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, een juiste samenvatting? Hou aub op.
    Hij heeft ook al moeite om in Forza op zijn gewenste niveau in de top 3 te komen, dat zegt dan wel genoeg :)
    Als je F1 2013 op amateur lastig vind, dan kan je toch remlijnen en dergelijke gebruiken:confused:
     
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik nam Forza als voorbeeld en er staat niet dat ik moeite had de top 3 te halen op het makkelijkst in Forza. Ik neem als voorbeeld dat je in een Forza zelf kan instellen hoe moeilijk je het jezelf maakt. Dus misschien moet je eerst even goed lezen voordat je met een antwoord als deze komt.

     

Deel Deze Pagina