Formule 1 2004 op Xbox?

Discussie in 'Algemeen' gestart door JDH, 16 sep 2003.

1. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand ook of nieuwste formule 1 (2004) game ook op xbox komt?:p

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Voor zover ik weet niet.. EA had geloof ik geen FIA licensie meer.. dat is dacht ik Sony games geworden (correct me if i am wrong) In ieder geval worden 2003 en 2004 voor zover ik weet exclusief voor de PS2. Maar dat had ik begrepen, ik hoop dat ik het fout heb (als F1 fan zijnde)

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Sony heeft de F1 rechten nu, dus het lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat de Xbox dan een F1 game krijgt ';)

4. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    "EA had geloof ik geen FIA licensie meer.. dat is dacht ik Sony games geworden"

Sony had de F1 licentie al langer, en niet exclusief (de afgelopen jaren kwamen er minimaal 2 F1 games per jaar uit op de PS2). EA heeft blijkbaar nu besloten geen F1 licentie meer te nemen.

Voor rally geldt deze (PS2 exclusieve) situatie al langer: de WRC is alleen op de PS2 te vinden. Colin McRae heeft wel de autos (net als Rallisport, VRalley, etc.) maar niet de officiele rallys en parcoursen.

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    EA blijft F1 games uitgeven, enkel niet op Xbox

6. Xevin

Xevin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft voor 4 jaar exclusief de FIA licentie voor alle parcours, bestuurders en reglementen verkregen. Wat wil zeggen dat we ten vroegste in 2007 een nieuwe F1-game zullen krijgen en dan dus hoogstwaarschijnlijk op de Xbox 2.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Betekent niet dat er iemand is die in 2007 direct een F1 spel voor de Xbox uitbrengt hoor :) Wie weet verlengd Sony het contract wel, of is de hele Formule 1 markt niet meer interessant.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    mij boeit het niet zo

ze wisten toch geen enkel F1 spel te produceren waarin je echt het gevoel had dat je F1 reed...

duss...

9. Xevin

Xevin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Wouter: Als fan hoop ik dat er een F1-spel met de graphics, gameplay en live-opties van MotoGP2 gemaakt word! Dat is toch interessant genoeg? EA kan er nu al aan beginnen en uitbrengen vanaf 2007. O-)

@Rivanov: Ik vind F1 2002 best wel leuk, maar dat is dan gewoon omdat ik F1-fan ben: Ik rij ieder F1-weekend de huidige race op mijn xbox. :) Of ik dat ga blijven doen op mijn xbox tot 2007 weet ik nog niet... |:-

Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou graag élk racespel zo goed als MotoGP2 zien :) Liefst dus van Climax' handen, maar dat zal er wel niet inzitten... Een GT game ofzo, of iets in de richting van F355 Challenge.

11. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Jongens, binnenkort komt een vernieuwde versie van DTM Race Driver uit met volledige Live optie. :D (oktober of november)

Dan kunnen we met 16 tourwagens tegen elkaar racen op Live met mooie crashes, etc... _O_

Oh ja... het leuke is ook nog dat de game dan € 44,95 gaat kosten! O-)
    Een leuke prijs dus voor wie nog niet DTM Race Driver heeft en nu dus de NIEUWSTE (betere graphics en dergelijke denk ik :confused: ) kan spelen offline en online. :D

Hulde aan Codemasters! _O_

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    sorry hoor.. maar niets hulde aan codemasters.. het is dezelfde DTM zonder extras what so ever alleen nu met live erbij.. Niets betere graphics.. Alleen de online optie is extra..

Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  13. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Maakt de game wel tig keer leuker denk ik. :D

Ik denk als MOTOGP2 geen online optie had, de meesten dat spel allang op zij had gelegd of lang niet zoveel hadden gespeeld.

Een Live gedeelte bij de games verhoogd het gameplay gehalte aanzienlijk. :)

Daarom vind ik het wel goed dat Codemasters dat spel opnieuw uitbrengd met de Live functie. In Xbox magazine was dat namelijk toen de enigste misser in de game. *)

See ya

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik noem dat incashen.. MotoGP2 is een duidelijke verbetering ten opzichte van 1.. betere graphics, gameplay is fine-tuned etc etc.. Terwijl Codemasters niets meer doet als een oude game re-releasen met een optie die er eigenlijk al lang in had gemoeten.. Live was er ook al toen DTM voor het eerst uitkwam.. Al die mensen die dus toen DTM kochten en live ermee willen moeten gewoon hetzelfde spel nog een keer kopen.. Sega doet het zelfs beter met GT online.. daar zitten tenminste nieuwe autos en tracks in..
    Wat codemasters doet is niets meer als een grote naaistreek..

p.s.. ik ga hier een beetje offtopic.. sorry about that.. thread gaat natuurlijk over F1

15. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    W00T! Ja man _O_

ik zou een spel als dat blind kopen, vooral als het van de handen van het Climax MGP team komt. Dan wel met volledige Live support (natuurlijk).

Ontopic, het is toch wel balen dat Sony een exclusiviteitscontract heeft. De EA Games konden me toch al nooit boeien, maar dit maakt een evt. ander goed (Live) F1 spel natuurlijk minder aantrekkelijk. Het is saai om een seizoen uit de jaren 60 of 70 na te gaan racen ofzo, dat is IMO veel minder boeiend als het huidige seizoen.

16. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    De beste F1 game tot nu toe vindt ik Grand Prix 4 op de PC. Erg mooi en realistisch. Misschien maken hun nog wel een voor de Xbox.

Alleen jammer dat er dan geen echte sponsors opstaan...:confused:

17. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb nog altijd liever GP4 met '98/'99 seizoen (geloof ik) dan een EA F1 spel met huidige seizoen.

18. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    GP4 heb ik ook en vind ik eerlijk gezegd niet echt beduidend beter als GP2 & 3 (met in het achterhoofd technologische vooruitgang etc).

Maar idd, ik kies ook GP4 over welk EA F1 spel dan ook. Toch, als er een nieuw F1 spel uitgebracht wordt, moet dat zo actueel mogelijk zijn. Wat is er nou bijzonder aan om nu nog een game gebaseerd op de licenties van bv. 1995 uit te brengen?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ik ben ook diehard F1 fan...maar er is gewoon nog geen enkel F1 spel uitgekomen wat ik goed vind om er 70 euro voor neer te tellen :)

20. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het klopt dat sony nu de licentie heeft en ik maak me daarom oook grote zorgen want dat gaat natuurlijk regelrecht naar de PS2

Deel Deze Pagina