1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd wat er was gebeurd als Raikonen gewoon als tweede mocht beginnen. Ik denk dat hij dan gewonnen zou hebben, gevolgd door Alonso en Montoya.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kimi ruleezzz
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ook mijn mening over Montoya is denk ik wel algemeen bekend. Maar in tegenstelling tot jou vind ik niet dat hij zo veel bijzonders heeft gedaan. Ik bedoel 15 seconde voor je teamgenoot finishen, terwijl die een halve race door schumacher is opgehouden en dan ook nog eens ver van achter moest komen vind ik nou niet zo heel bijzonder. Moet toegeven dat zijn start echt fenomenaal was, maar voor de rest was het redelijk. Hij heeft in ieder geval geen domme fouten gemaakt deze race en das toch wel duidelijke progressie ten opzichte van de gemiddelde montoya race. }:]

    Vond de race eerlijk gezegd niet zo heel veel aan. Net als in Frankrijk bijna geen actie op de baan.

    Ik heb het gevoel dat we de laatste twee races naar saaie wedstrijden zitten te kijken door het falende beleid van de FIA. Frankrijk en Engeland waren altijd twee banen waar veel werd ingehaald. Nu niet meer omdat iedereen zijn banden moet sparen. Montoya zei zelf al dat hij na de start niet al te veel risico wou nemen in zijn inhaalactie op Alonso omdat hij anders zijn banden voor de rest van de race gesloopt zou hebben. Verder hebben die motorenregels gewoon het hele wk om zeep geholpen. Is natuurlijk wel zo dat Mercedes maar motoren moet bouwen die heel blijven, maar het heeft het wk toch wel verpest. De gevolgen zijn gewoon te groot en de regels ook nog eens inconsequent. Want je mag namelijk wel kapotte onderdelen vervangen van je motor. Tevens is het feit dat je met motorische pech in de race, de volgende race niet tien plaatsen naar achter moet, maar met pech in de tussenliggende training wel, ook niet erg consequent. En die kwalifcatie van nu is ook maar niks, door die benzineregel staat iedereen in principe op de plek waar hij hoort te staan, daardoor zie je geen inhaalacties meer in de eerste stint. Als ze gewoon met lege auto's mochten kwalificeren, dan zou het door verschillende pitstopstragieen wel mogelijk zijn dat langzamere deelnemers (door hun gewicht) voor snellere staan op de startgrid. Hierdoor krijg je dus ook meer inhaalacties.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  4. JeePee

    JeePee Guest

    I completely agree :)
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij was het dit keer wel zijn eigen schuld dat hij zijn motor liet afslaan, omdat er tegen Alonso werd gezegd dat hij zijn toeren laag moest houden, dus zal Fisico ze wel hoog hebben laten oplopen waardoor zijn motor afsloeg.

    Erg jammer dat Fisico zo'n moeilijk seizoen met veel pech meemaakt. Hij heeft slechts 1 race gereden zonder problemen en die won hij }:] Maar een probleem van Fisichella is denk ik het kwalificeren. Dit systeem ligt hem niet zo denk ik. Jammer, want in de races kan hij het tempo van Alonso meestal wel volgen als hij vrij baan heeft. Maar dat is nu het probleem, hij heeft bijna nooit vrij baan omdat ie vastzit achter die auto's (en inhalen gaat dus bijna niet met de huidige regels) en daar verliest hij veel tijd mee.
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    @Zilverpijl. Hehe tja over het algemeen delen we ook die mening.
    Laat ik voorop stellen dat als Kimi niet die motor problemen had dat ik de kansen van Montoya veel geringer in had geschat.
    Maar deze race vond ik hem gewoon goed bezig, in ieder geval veel meer de Montoya die in die auto hoort te zitten en niet de Montaya met een mentaliteit van nul die we de laatste (zeker) 2 jaar zien rond rijden.
    Veel bijzonders na die uitmuntende start en inhaal manouvre heeft ie idd misschien niet gedaan. Maar ach hij heeft ook regelmatig aan de leiding gereden met voorsprong om het vervolgens volledig door de wc te spoelen, dus progressie was er zeker ;)

    Dit ben ik volledig met je eens, de regels van de FIA maakt teveel kapot in de competitie.
    In eerdere posts heb ik dat ook aangegeven. Dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn.
    Die regels moeten toch echt aangepast gaan worden. Hopelijk doet de fia ook wat met die enquete die ze gehouden hebben.

    @fisichella
    Dat zou best goed kunnen, maar kan ook natuurlijk dat er wel iets niet goed zat kwa software dat ie daarom laag in de toeren had moeten blijven zitten.
    Volgens mij namelijk gaan beide coureurs altijd vrij hoog in de toeren zitten voordat de lollypop-man het teken geeft.
    Hoe dan ook het kan ook heel goed zijn eigen fout zijn. Blijft al met al wel jammer.

    Nou als de fia idd die enquete tot zijn hart neemt en aangezien er grote ontevredenheid is over het huidige kwalificatie systeem dan gaan we (hoop, hoop) misschien weer terug naar het oude systeem.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat ik persoonlijk erg jammer vind is het truukje dat BMW Williams flikt. BMW kondigd een poosje geleden aan dat ze volgend jaar een eigen team hebben, en sindsdien zijn die Williamsen niet meer vooruit te branden. Sindsdien is er altijd wel een Sauber die voor de Williamsen rijd. Heel toevallig allemaal. BMW leverd gewoon een slechtere motor. Heel triest voor Webber. Hij kan nu niet laten zien wat ie waard is als ie een goede auto heeft, alhoewel je de Williams op het moment niet goed kan noemen. Als hij slim is probeert hij volgend jaar een stoeltje bij BAR te krijgen, als dat contractuel mogelijk is. En als Button slim is blijft hij ook bij BAR en gaat hij niet naar Williams.

    Dat ben ik toch niet naar je eens. Montoya heeft een uitstekende race gereden. Hij heeft de hele race voluit moeten rijden om Alonso achter hem te houden die de hele race heel dicht achter hem reed. En dat vind ik toch een knappe prestatie. Deze race geeft aan dat Montoya wel degelijk een coureur is die goed kan rijden, alleen zijn mentaliteit is dat niet altijd. Montoya is de laatste paar races zowiezo al goed bezig. In Canada lag ie een lange tijd 1e / 2e en in Frankrijk deed hij het ook goed, maar twee keer toe had hij gewoon pech. Ik denk dat deze overwinning enorm goed is voor zijn zelfvertrouwen en voor het vertrouwen van het team in hem.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik ben bang dat williams het volgend jaar alleen nog maar nog moeilijker krijgt.
    Bron: f1 racing.nl
    Met toyota motoren had ik williams volgend jaar nog een redelijke kans gegeven om bij te blijven, laten we eerlijk zijn Toyota doet het gewoon erg goed dit jaar. Maar met cosworth motoren?
    Williams komt hierdoor wel een beetje in een hoek te zitten, of voor Cosworth gaan, of verder gaan met BMW. Beide nou niet bepaald goede opties.
    Ik denk dat eigenlijk dat williams beter voor Cosworth kan gaan, ze weten dan in ieder geval vrij zeker dat die hun best zullen doen om goede motoren te leveren. Dat is met BMW momenteel de vraag, gerucht gaat toch rond (wat olav mol ook zei tijdens de race) dat de motoren van BMW op de baan minder pk's leveren als dat ze op de testbanken doen.

    Wat betreft button (silly season is echt weer begonnen :) )
    Bron: wederom f1racing
    Nou ben ik nog een manager, nog een coureur :) , maar ik denk dat Button het beste bij BAR kan blijven. Hoewel ze dit jaar een slecht seizoen hebben heeft die auto en de honda motor zeker potentie. De combinatie Button-BAR kan heel sterk worden mits beide partijen bereid zijn om de tijd erin te steken en eventueel nog een jaar aanspraak op de titel op te offeren.
    Dat het loont om als coureur te investeren in een team is wel duidelijk gebleken met Ferrari-Shumacher en b.v. ook McLaren-Senna.
    Daarbij is Honda niet de minste en zijn ze ook een aantal jaren flink dominant geweest in de F1.
    Williams is niet echt een optie, tenminste niet zoals het nu er uit ziet kwa motoren en Ferrari eigenlijk ook niet. 2 eerste rijders bij een team als ferrari en met Schumacher werkt gewoon niet.
     
  9. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Zowel in Canada Frankrijk als Engeland werd Raikkonen geplaagd door technische problemen. Dit geeft misschien een beeld dat Montoya veel progressie heeft geboekt de laatste paar races, maar als Raikkonen deze problemen niet had gehad dan was hij ver voor montoya geeindigd in deze races. De Mclaren is op het moment gewoon de sterkste auto van het veld, dus dan mag het ook wel eens een keer dat je andere coureurs voor blijft en een overwinning pakt. Maar goed we zullen zien, ik ben wel met je eens dat deze overwinning zijn prestaties een behoorlijke positieve impuls zullen geven. Dus ik ben daarom ook erg benieuwd hoe groot of klein het verschil met Raikkonen zal zijn de komende race. Moet trouwens wel zeggen dat ik hem de laatste paar races eigenlijk geen fouten heb zien maken, alleen de snelheid was gewoon te laag.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Minardi presenteert opvolger Friesacher vanmiddag

    De verwachting is dat Minardi vanmiddag bekendmaakt wie er komend weekend tijdens de Grand Prix van Duitsland als teamgenoot van Christijan Albers zal fungeren. Patrick Friesacher is zijn stoeltje vanwege achterstallige betalingen definitief kwijt, zo bevestigt teameigenaar Paul Stoddart.

    ,,We hebben lang gewacht, maar op de Hockenheimring zal er een andere coureur voor Minardi rijden?, aldus de Australiër in de Oostenrijkse Kleinen Zeitung. De opvolger van Friesacher wilde Stoddart echter (nog) niet bij naam noemen. Maar het is vrij aannemelijk dat Robert Doornbos of Zsolt Baumgartner vanaf Duitsland de kleuren van Minardi verdedigt.

    Daarnaast wordt er gespeculeerd dat het F1-debuut van de Israëliër Chanoch Nissany, die afgelopen vrijdag nog voor Minardi testte in het Italiaanse Vallelugna en daarbij onder meer pitstops oefende, aanstaande is. Thomas Franck, manager van Friesacher, wil echter nog niet officieel bevestigen dat zijn pupil aan de kant geschoven is.

    ,,Ik heb met Paul Stoddart gesproken. Zolang er geen persbericht uitgebracht is door Minardi, kan ik niets zeggen?, aldus Franck tegenover persbureau APA. Toch laat de Hongaar tussen neus en lippen door weten dat Friesacher zijn Minardi-zitje kwijt is: ,,We hopen dat Patrick ondanks alles in de Formule 1 kan blijven.?

    www.autoweek.nl

    Update:

    Doornbos past Minardi-stoeltje

    Robert Doornbos heeft maandag in de Minardi-fabriek te Faenza een kuipstoeltje op maat laten maken. Zijn manager Marco Zecchi verwacht dat vandaag (dinsdag) de beslissing valt of Doornbos teamgenoot wordt van Christijan Albers.


    Robert Doornbos staat op de drempel voor de rest van het seizoen een contract te tekenen bij Minardi. Volgens zijn manager Marco Zecchi staat Doornbos, nu nog vrijdagcoureur bij Jordan, op ‘pole-position' om Patrick Friesachter per direct te vervangen. Friesacher kan niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoen en daarom nam Minardi-teambaas Paul Stoddart maandagmiddag officieel contact op met het kamp van Doornbos.

    ,,Het gaat nu nog om de details'', bevestigt Zecchi mandagavond laat aan formule1.info. ,,De onderhandelingen zijn in het laatste stadium. Ik verwacht dat Minardi morgen bekend maakt wie Friesacher vanaf de Grand Prix van Duitsland gaat vervangen.''

    Zecchi houdt nog een paar slagen om de arm. Hij wijst er op dat Doornbos begin dit jaar ook dichtbij een race-overeenkomst was met Jordan, maar dat het team binnen 24 uur de twee raceplekken toewees aan Taigo Monteiro en Narain Karthikeyan. ,,We moeten nu niet onze ogen sluiten en onze concentratie verliezen'', aldus Zecchi. ,,Als we er uit komen: prima. Zo niet, pech, dan gaan we gewoon verder bij Jordan.''

    Doornbos is niet de enige die de aast op de opengevallen plek naast Christijan Albers. Ook Zsolt Baumgartner, vorig jaar coureur bij Minardi, probeert een overeenkomst te sluiten voor het restant van het seizoen. Er is ook nog een derde rijder in beeld. Zecchi zegt te weten om wie het gaat, maar hij heeft geheimhouding beloofd.

    www.autoweek.nl
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2005
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Goed nieuws! Dit lijkt me een goede zet van Doornbos omdat ik nog steeds vind dat het makkelijker is om je te bewijzen als coureur in een Minardi, dan in een Jordan. Van Minardi wordt verwacht dat ze helemaal achteraan staan en als je dan een keer sneller bent dan een Jordan (wat soms voorkomt), dan heb je een topprestatie geleverd als coureur. Jordan wordt geacht voor de Minardi's te staan, maar dat lukt dus niet altijd. Dit wordt dan weer gezien als een mindere prestatie. Het gat naar het team dat weer boven Jordan komt (Sauber) is weer te groot, dus op deze manier kun je in een Jordan je moeilijker bewijzen dan in een Minardi, omdat je met Jordan geen verrassingen kunt laten zien en met Minardi dus wel :)

    ------------------------------------------------------------------------

    Je kunt nu stemmen op de vraag wat jij het beste kwalificatie format vind:

    http://www.formula1.com/news/3312.html

    Ikzelf heb gestemd op het eerste format, omdat die het meeste lijkt op het systeem dat in 2002 gehanteerd werd en dat vind ik nog steeds het leukste systeem.

    Opzich klinkt die tweede optie wel leuk, maar ik heb zo'n voor gevoel dat dat ook geen succes gaat worden omdat er een aantal nadelen aan vastzitten:
    - Ten eerste denk ik dat de regie slecht zal zijn. Ik denk dat ze de hele tijd de top teams in beeld gaan brengen, terwijl dat er in het begin van de kwalificatie niet toe doet. De spanning zit dan juist achterin het veld en wat de top teams doen, dat doet er dan nog niet zoveel toe.
    - Ten tweede zal de motorenregel hier de topteams benadelen, omdat zij meer ronden moeten rijden dan de coureurs die al zijn afgevalllen. Je wordt dan dus benadeelt, terwijl je sneller bent :confused:

    Het eerste format heeft ook wel zijn nadelen, zoals die pauze van 10 minuten en het is ook wel een beetje jammer dat er weer een gemiddelde wordt genomen van 2 tijden, maar toch krijgt deze mijn voorkeur :)
     
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook op optie 1 gestemd, best goed bedacht IMO, ik ben alang blij dat er geen "benzine" regels etc zijn van: Met dezelfde benzine de race doen. Het gaat er gewoon om wie het snelst is.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Fisichella heeft wel gelijk dat bij de 2de optie de snelle teams benadeeld zijn vanwege het motorregelement daarom heb ik ook op Optie 1 gestemd.

    Zouden ze de motoren regel afschaffen lijkt me optie 2 ook wel leuk maar ik denk zeker dat het dan de eerste 2x 15 minuten te druk op de baan wordt.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Erg cool dit, alleen denk ik dat albers doornbos er wel uit gaat rijden. Zeker in de eerste races.
     
  15. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, albers heeft al veel mer ervaring in de F1 races
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Erg leuk voor Doornbos. Nu kan hij laten zien wat hij waard is. Ook wel leuk voor Albers.
    Als het ware een soort van Nederlands team.
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    Een Rotterdammer in de F1 kicken
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maar helemaal officieel is het nog niet of?

    Zou wel leuk zijn zo een "nederlands team" in de F1 voor de rest van het seizoen :).Ik denk dat het voor Minardi ook veel beter is aangezien 2 nederlandse rijders ook aantrekelijker voor (nieuwe) sponsoren zijn
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Nieuws komt van zijn officiele site _O_

    edit//sorry had niet gezien dat het laatste bericht ook van mij was anders had ik die wel geedit :)
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    *kickt

    Wat me opgevallen is dat achter Doornbos zijn naam niet de nederlandse vlag staat maar een die op de vlag van monaco lijkt?
     

Deel Deze Pagina