1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien als opstapje naar betere teams? |:-
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar dan moeten ze zich eerst bewijzen, en met Minardi gaat dat niet zo snel. Maar ik wacht wel rustig af.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hulde voor Montoya!! _O_
    Wat heeft die gast een enorm goede race gereden! Van de 20e plek naar de 2e plek. _O_

    Dit gedoe met Raikonnen is gewoon echt niet leuk meer. :mad: Het is gewoon echt heel erg triest voor die jongen. Als zijn auto niet telkens kapot zou gaan, dan zou hij 1e staan in het kampioenschap.

    Villeneuve moeten ze echt ophangen! Wat een vieze streek bij Doornbos!! Ze moeten die gozer gewoon uit de F1 rotten. Als dat niet had gebeurt hadden Albers en Doornbos erg dicht bij elkaar gezeten. Doornbos reed de hele race gelijke of snellere tijden dan Albers. De reden waarom Albers zo ver naar voren is gefinished komt mede door de ongevallen / pech van Monteiro, Trulli, Villeneuve en Doornbos.

    Alonso krijgt op deze manier het kampioenschap eigenlijk in zijn schoot geworpen, maar aan de andere kant, hij is er telkens wel bij.

    Ook een hele strakke en goede race van Button! Eindelijk weer terug waar hij hoort.

    Het moment van de race is voor mij de prachtige inhaalactie van Button op M.Schumacher! _O_
     
  4. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, Minardi dient inderdaad als opstapje en ik hoop van harte dat Doornbos zichzelf in de kijker rijdt. Wie weet waar we hem volgend jaar of het jaar daarop zien rijden!

    Bijzonder jammer van de crash met Villeneuve, maar dat kreeg hij mooi terug dankzij de fout van Monteiro. :cool:

    Het was een spannende race, veel inhaalacties en beide Minardi's over de eindstreep. Wel medelijden met Raikonnen, juist omdat hij bij aanvang van de race nog zo optimistisch was en dat de problemen voorbij waren. Zonde...
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Albers moest ook rustig aan doen van z'n team. Dat heb je kunnen horen via de boardradio. In de aanvang van de race was Albers (toen nog aan het pushen) wel degelijk de snelste.

    Eurosport heeft trouwens gemeld dat Albers op een 2 stop zat, en Robert op een 3. (en dan nog 0.8 seconden sneller zijn in je kwali run _O_ )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2005
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Doornbos heeft voor het eerst in een Minardi gereden in zijn eerste F1 kwalificatie ooit en dan vind je het kanp van Albers dat hij sneller is? Nogmaals je kunt de verhoudingen tussen Doornbos en Albers pas in de laatste races van het seizoen beoordelen als Doornbos net zo aan de auto gewend is als Albers nu.
     
  7. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wilde de tv echt uitzetten toen kimi weer uitviel, maar gelukkig heb ik het niet gedaan want de inhaalacties van button en fisichella maakte alles weer goed.

    en montoya _O_
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Niet helemaal waar.
    Robert kent die laatste circuits al, en daar zal CA voor het allereerst op rijden. (Shanghai, Brazilië, Suzuka)

    En onzin dat hij er zo lang over moet doen om een auto te leren kennen. Hij heeft er nu al zo'n 150 ronden mee gereden (= 686 kilometer), en ik geeft hem nog 1 á 2 races om er lekker in te komen.
    Vergeet niet: Mika Hakkinen wint zijn 3de race in zijn aller eerste DTM seizoen, met tegenstanders als Ekstöm en Paffet.

    Jos Verstappen reed na 5 ronden met 0,0 ervaring een tijd waarmee hij (wat na afloop bleek) gewoon een goede tijd op de grid zou hebben. En Doornbos staat dan ook nog bekend als iemand die snel aan een ander voertuig kan wennen.

    Het is ook niet zo dat hij van een F3 wagen naar een F1 wagen ging, of van een Mclaren naar een Minardi. Nee, gewoon van een Jordan naar een Minardi, twee auto's waarbij hij zelf ook al aangaf dat ze weinig verschil hadden. (maar een paar dingetjes), dus de laatste race duurt mij wat te lang...
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik naar de N-Ring ben geweest, was er die zaterdag avond een persconferentie van Mol en Plooij waar ik heen ben geweest. Daar hadden ze het erover dat zelfs met Albers erover hebben dat 'ie wat opener/uitbundiger moet doen, omdat juist belangrijker is voor Nederland/F1 etc.

    Ook in interviews, hij is nooooit tevreden, heeft altijd kritiek op zichzelf, en zoekt vaak excuses voor z'n foutjes. Ik zeg niet dat hij compleet saai is ofzo, maar iig wel saaier dan Doornbos. Doornbos zit in z'n eerste F1-race lekker rustig met Plooij te praten en wat grapjes te maken, terwijl Albers bloedserieus is, en heel erg van zichzelf overtuigd is.

    IMO is Albers juist wat saaier en arroganter, Doornbos is wat opener en relaxter. Maak maar eens een opiniepeiling, wedde dat Doornbos populairder is. ;)

    Over de race:
    Jammer natuurlijk voor Kimi, alleen wel verschrikkelijk onproffesioneel hoe die zijn auto aan de kant zet. Midden op de baan zodat die Marshalls lekker hun leven kunnen wagen om die McLaren weg te krijgen. Olav Mol zei ook dat zijn bak niet vast liep (wat daarvoor een oorzaak zou kunnen zijn) want je kon duidelijk zien dat na die slip z'n bak ophield met blokkeren en rustig doorliep. Oké dat je teleurgesteld bent, maar dit kan en mag je niet doen IMO.

    De rest van de race was ook spectaculair, met veel inhaalacties. Ook een goede race van Ralf die netjes 6de wordt na een 12de startplek. *) Montoya was IMO de man van de race, ik mag hem compleet niet, maar ere wie ere toe komt zeg ik dan maar.
     
  10. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    vond ut wel eg minder van Kimi zeg
    Dat ventje vind ik eg goede coureur. maar hij heb echt steeds pech
    ik weet zeker dat hij Wereldkampioen geworden was als die auto niet zo
    nep doet en hij alles tegen heeft.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Hij had een hydrailisch probleem. Zou dus wel z'n bak kunnen zijn. Dat hij daarna doorrolde kan komen omdat hij hem in z'n neutraal heeft gezet. Als je goed had opgelet kon je zien dat zijn voorwielen niet afremde, maar het alleen aan de achterkant was. Een vastgeslagen bak is dus best mogelijk.

    Dan heb jij niet alles gezien.
    Voor de start liep Albers te grappen met Plooij en Montoya, en na de kwalificatie zat hij ook al grapjes te maken.
    Heb je ooit Raikkonen tevreden gezien? heb je ooit Schumi tevreden gezien?
    En volgens mij is Albers meest uitgesproken zin: "Mja, ik ben opzich wel tevreden"
    Dus dat valt allemaal reuze mee.

    En dat Doornbos vaker in de publiciteit komt (krant, internet, SBSvoorbeschouwing) komt omdat hij daar een bureau voor heeft die dat voor hem regelt. Albers had dit ook in zijn DTM tijd, maar bij binnenkomst van de F1 niet meer. Je zult dus veel vaker dingen lezen over Doornbos, en daardoor denken dat hij opener is.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb uitgerekend hoe de stand in het seizoen zou zijn zonder "mechanishe pech", en dat komt hard aan;

    Stand nu:
    Alonso: 87
    Raikkonen: 51

    Stand zonder pech:
    Alonso: 77
    Raikkonen: 87

    Raikkonen heeft dus 36 punten verloren door een kappotte auto, en Alonso heeft er 10 cadeau gekregen.
    Ja Mercedes, kijk hier maar eens goed naar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2005
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo, dat is effe schrikken :eek:
    Raikonnen is voor mij de morele wereldkampioen. Norbert Haug en Mercedes moeten zich kapot schamen! Dit is namelijk niet het eerste seizoen dat dit gebeurt bij Raikonnen. Ze moeten oppassen dat Raikonnen niet naar een ander team gaat. Want ik denk dat Raikonnen het nu spuugzat is met McLaren en vooral Mercedes.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    inderdaad vorig jaar was het ook al een en al problemen bij mercedes! jammer voor raikonnen heel jammer! Ik vind echt dat hij het kampioenschap verdient! Alonso heeft een hoop geluk gehad! Maar ja zo gaat het niet altijd he!
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd ja. Wat denk je van 2003? Toen kwam hij uiteindelijk 2 punten tekort op Schumacher, ook omdat hij een paar keer mechanische pech heeft gehad. Schumacher had 94 punten Raikonnen had 92 punten.

    Zoals Olaf Mol gisteren al zei: Raikonnen is veruit de snelste jongen uit het veld, en de McLaren is veruit de snelste auto van het veld. Alleen vooral de motor is niet betrouwbaar genoeg. Als Raikonnen naast een snelle een betrouwbare auto zou hebben, dan heeft hij de potentie om net zo groot te worden als M.Schumacher, want die gozer is gewoon zo goed en snel.

    Williams-Cosworth in 2006

    Het Williams-team heeft een éénjarige overeenkomst gesloten met Cosworth. De officiële bekendmaking hiervan wordt binnen enkele dagen verwacht.

    Beide partijen willen vooralsnog geen commentaar geven. De Engelse website Autosport-Atlas schrijft echter dat de Williams-medewerkers de plannen voor 2006 afgelopen week al te horen hebben gekregen van de teamleiding. De verwachting is daarnaast dat de Williams-bolides vanaf 2007 aangedreven worden door Toyota-units.

    Als een verrassing komt het overigens niet dat de renstal uit Grove ervoor kiest om na dit jaar een punt achter de samenwerking met BMW te zetten. De relatie tussen Williams en BMW was al enige tijd flink bekoeld. En bovendien maakte de Duitse motorfabrikant recentelijk bekend Sauber overgenomen te hebben.

    www.autoweek.nl
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik denk dat williams daar goed aan doet! De cosworth motoren zijn dit jaar erg krachtig en betrouwbaar! Want hoevaak hebben we een minardi of red bull met een geplofte motor zien staan?

    Maar goed.. het debuut van doornbos vond ik behoorlijk goed! Ondanks een kapotte diffuser reed hij redelijke rondetijden die vergelijkbaar waren met de jordans! En JPracegamer jij zei dat hij op een 3 stop stond? Volgens mij niet! Hij was gepland om 1 ronde voor albers binnen te komen! In rondje nummer 18 zou zijn eerste stop geweest zijn! Dan ga je niet voor een 3 stopper! Nu moest hij wel 3 stops maken vanwege de aanrijding van villeneuve!

    edit/ Wouter.. sorry voor de ongeduldigheid, maar wat is de stand in de formule 1 competitie?
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hij is ge-update. Mocht er een fout in staan, stuur dan een pm.

    Stoddart praat met Irvine over overname

    Minardi-teambaas Paul Stoddart heeft met oud-coureur Eddie Irvine gepraat over een eventuele overname van de renstal. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

    Volgens Stoddart kunnen de gesprekken pas echt serieus beginnen als Irvine en zijn schatrijke Russische partner Roustam Tariko een voorschot van 35 miljoen dollar op tafel leggen.


    Irvine was al diverse keren gesignaleerd tijdens Grand Prix’. In eerste instantie probeerde de Noord-Ier samen met Tariko Jordan over te kopen. Maar de vraagprijs van ruim honderd miljoen was te hoog.

    www.rtlgrandprix.nl

    Zou wel goed zijn voor Minardi.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  18. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En Doornbos blijft goed bezig:

    01. Raikkonen McLaren Mercedes M 1:21,686 7
    02. M.Schumacher Ferrari Ferrari B 1:21,842 10
    03. Montoya McLaren Mercedes M 1:21,980 7
    04. R.Schumacher Toyota Toyota M 1:22,712 10
    05. Alonso Renault Renault M 1:22,798 8
    06. Trulli Toyota Toyota M 1:22,888 10
    07. Heidfeld Williams BMW M 1:23,167 6
    08. Barrichello Ferrari Ferrari B 1:23,583 4
    09. Webber Williams BMW M 1:23,678 7
    10. Massa Sauber Petronas M 1:23,715 10
    11. Button BAR Honda M 1:23,902 6
    12. Coulthard Red Bull Cosworth M 1:23,932 7
    13. Klien Red Bull Cosworth M 1:24,006 7
    14. Sato BAR Honda M 1:24,070 11
    15. Villeneuve Sauber Petronas M 1:24,078 11
    16. Fisichella Renault Renault M 1:24,200 6
    17. Doornbos Minardi Cosworth B 1:25,691 11 ronden
    18. Karthikeyan Jordan Toyota B 1:25,721 10
    19. Albers Minardi Cosworth B 1:25,947 11 ronden
    20. Monteiro Jordan Toyota B 1:26,600 12
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    De kwalificatie zit er weer op.
    Ikzelf vond het wel een spannende kwalificatie, vooral met het oog op de race van morgen. Ik ben wel benieuwd hoever de Renault's nog naarvoren kunnen komen met hun racepace. De Toyota's doen het ook goed, en met de start staan ze 3e en 5e en aan de schone kant, dus misschien na de 1e bocht wel 2e en 4e. We zullen het iig morgen zien.

    Mijn uitslag voor morgen:

    1 Montoya (is zwaarder dan Michael, dus ik verwacht na de 1e pitstops dat 'ie ervoor zit om met een snelle racepace vervolgens te winnen)

    2 Raikönen (zal wel de snelste racepace hebben, maar komt denk ik niet voor Montoya, wél denk ik dat 'ie Michael zal inhalen)

    3 M Schumacher (is erg licht denk ik dus zal wel wat verliezen, maar moet zéker op het podium kunnen komen)

    4 Alonso (zal op racepace nog wel naar voren kunnen komen, maar het podium is té ver weg voor hem)

    5 R Schumacher (had makkelijk voor Trulli kunnen komen, maar maakt fouten in de kwalificatie. Niettemin denk ik dat hij in de race tóch voor Trulli komt)

    6 Trulli (valt langzaam naar achter toe en finisht relatief saai op de 6de plaats)

    7 Fisichella (Renaults hebben vaak snelle racepace dus punten zitten er zeker in voor hem)

    8 Barrichello (rijdt laatste tijd zonder doel rond, dus zal onopvallend naar achter vallen en het laatste puntje pakken)
     

Deel Deze Pagina