1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2005

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 22 dec 2004.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Alonso de terechte kampioen zeg je??, wat nou als ik je vertel dat ZONDER meganische problemen Kimi Raikkonen nu een voorsprong van 20 punten op Alonso had gehad. Hij heeft dus met die zwaar onbetrouwbare auto 46 punten verloren!!! Daarom vind ik niet dat Alonso de terechte kampioen is. (als ie het wordt dan hea ;))

    Je bent erg chauvinistisch, en weet blijkbaar niks van circuits af. De bocht waar mannen van de jongens worden onderscheiden heet 'eau rouge', en die is tegenwoordig helemaal niet meer zo spectaculair, omdat je daar met de formule 1 auto's van tegenwoordig zonder al te veel moeite volgas doorheen kan.
    En zoals gaming 4 ever al aangaf zijn er maar 2 inhaalpunten. De eerste is 'Le Combes' en de tweede is de 'Bus-Stop Chicane'. Verder hebben de moderne circuits veel betere en meer inhaalpunten.
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat is dat nou weer van onzin, als jij en je team wereldkampioen wil worden moet je gewoon een betrouwbare wagen hebben...En ja ik geef toe Kimi heeft veel pech, maar het pakket Alonso-Renault is betrouwbaarder, en daarom vind ik dat Alonso een terechte kampioen is, had McLaren zijn zaakjes maar beter voor elkaar moeten hebben...
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, tuurlijk, maar als je je bedenkt dat het zo'n 2 keer bij Montoya is gebeurd, en zo'n 7 keer bij Raikkonen. Ik vind gewoon dat Raikkonen de kampioen moet worden. Hij verdient het, en Alonso krijgt het gewoon cadeau.
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je héél eerlijk bent, moet je wel kunnen toegeven dat het pakket Alonso-Renault gewoon beter is. McLaren is pas sinds 5 à 6 races écht de snelste auto, daarvoor reed Renault gewoon iedereen eruit. Laatste tijd is McLaren weer veel sneller, maar ook minder betrouwbaarder. Alonso is héél dit jaar al degelijk, betrouwbaar en snel. IMO verdient hij het voor dit jaar gewoon om werledkampioen te worden.

    Het is een totaalproduct waarmee je moet kijken, als Alonso in een McLaren zat zou hij misschien Raikonen er wel uit rijden. (bij wijze van ;) )
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Is moeilijk te zeggen hoe het de eerste races ging. In Australie sloeg Kimi z'n motor bij de start af, en in Sepang kreeg hij een lekke band.
    Ik heb kimi dit jaar nog geen echte fouten zien maken, terwijl je dat van Alonso niet kan zeggen.

    Maar ook de manier hoe Alonso doet enzo, gewoon geen echte kampioen. Zoals in de persconferenite op de Nurburgring:

    "Ik heb in de laatste fase extra hard lopen pushen waardoor Kimi uitgevallen is"

    Owja hoor. Jij loopt te pushen en daardoor begeeft de hele ophanging van Kimi het. (hij had nog een best grote voorsprong). Anders zeg je ff iets van: "Ja ik vind het heel lullig voor Kimi", maar nee hoor, dit komt uit z'n mond: "Ja ik ben nu nog veel blijer dan een normale overwinning" :mad:
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wat 'ie zei klopt wel gedeeltelijk, want doordat Alonso hard ging pushen, moest Raikonen ook harder doorrijden dan dat 'ie eigenlijk kon met die band en daarom begaf 'ie het.

    IMO had Alonso ook wel wat minder uitbundig kunnen reageren, maar het is niet dat hij onzin uitkraamt. En een overwinning is een overwinnning.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik vind dat zoiets als een onterechte wereldkampioen niet bestaat.

    Als je na 19-20 races de meeste punten hebt moet je toch iets beter doen dan de rest, of je dat nu zelf doet of dat het het team gewoon beter is maakt niet veel uit.Kijk maar naar Fisichella, hij rijdt lang niet zo goed dan Alonso (mede door pech), dus Alonso moet echt wel goed rijden :)

    Maar zelf vind ik ook wel dat Kimi eerder verdient en hoop dat de kampioen pas in de laatste race bekend wordt
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Kimi ookwel de snelste/beste coureur is, al zal het niet veel schelen met Alonso of Michael, alleen ik vindt het jammer dat Kimi een zó ontzéttend saaie gozer is! Man o man, er is gewoon NIKS aan met interviews etc van hem.

    Persoonlijk ben ik altijd voor de mensen die worden afgekraakt, bij de F1 dus Ralf, bij de MotoGP voor Barros, met de Tour voor Ullrich. Ik weet niet waarom, dat ben ik gewoon. :9
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Kimi is zo saai mede door Mclaren.
    Heb je de foto's van Kimi in de kroeg nog nooit gezien *)
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Of dat filmpje waar hij stomp dronken op een boot is en vol op z'n bek flikkert _O_ (was Ron Dennis zeker niet blij mee *) )
     
  11. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Linkjes please:)
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Oeh, daar vraag je mij wat.

    Heb dat filmpje een hele tijd geleden een keer bij Studio Sport gezien maar het was wel een filmpje afkomstig van het internet.

    Zal een beetje gaan zoeken maar ik kan niets beloven :)
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  14. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Dank u:)
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik weleens gezien, maar ik bedoel het meer op het raceweekend gericht, ik vindt die gozer gewoon saaaaai. :{ Maar da's een mening, hij's wel goed, maar hij's té droog.
    Hij laat IMO ook errug weinig emotie zien op het podium. (deze race was begrijpelijk, maar de andere races) Ik weet dat het aan zijn cultuur ligt, want Hakkinen was ook zo droog, maar die had tenminste nog wat humor enzo, Kimi totaal niet.

    Kijk, bij Ralf heb je tenminste discussies over of 'ie niet of wel homo is, dat z'n hondje is ontvoerd, dat 'ie staat te tongen op het paddock, z'n ruzie met Michael van een tijdje geleden én al z'n domme fouten in de race! :+ Hij is tenminste wat "opener" (ik weet niet of dat het goede woord ervoor is)

    Maar ontopic: Ik kan de volgende race jammergenoeg niet zien in Turkije ivm vakantie naar Frankrijk. Het is nog wel een nieuw circuit ook! :eek:
    Weet iemand van jullie of ze in Frankrijk in kroegen ookwel de F1 uitzenden?
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  16. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo, Renault is leider in het constructeur-kampioenschap. Als die chauvi's in Frankrijk nog geen F1 fan waren, dan zijn ze dat nu wel hoor ;).
    Denk dat er overal wel een kroegje te vinden is waar ze F1 uit zenden, zelfs in de kleine dorpjes. En anders vraag je gewoon even of ze de tv voor je aanzetten :).
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Heb je er wel eens bij stil gestaan dat de McLaren zo onbetrouwbaar is doordat ze zo snel zijn? McLaren heeft dit elk jaar. Ze zijn wel snel, maar daardoor moeten ze wel wat van de betrouwbaarheid inleveren. Als McLaren de auto wat betrouwbaarder zou maken, dan zou dit betekenen dat ze ook wat aan snelheid moeten inleveren.
    En hoewel ik het Raikkonen ook (veel) meer gun dan Alonso om WK te worden, moet ik toch zeggen dat Alonso wel de terechte kampioen gaat worden als hij het al wordt. Je kunt iig nooit zeggen dat iemand met 26 punten voorsprong onterecht kampioen is geworden :confused:

    En even over Ralf:
    Ik vind dat Ralf het niet zo slecht doet als dat het lijkt. Tuurlijk heeft Trulli in de kwalificatie duels een 12-1 voorsprong, maar in de race komt het voor dat Ralf het beter doet dan Trulli. Zo uit mijn hoofd heeft Ralf alleen in Australië, Nurburgring en Imola geen punten gehaald. En daar moet ook nog bij gezegd worden dat hij in Imola na de race werd gestraft omdat hij een incident had in de pitstraat. Anders had hij daar ook nog een punt behaald. Bovendien heeft Ralf 32 punten en Trulli 36, dus het wordt allemaal wat overdreven met Ralf vind ik.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb vandaag mijn formule 1 blad binnen gekregen. (formule 1) Daarin staat een artikel met Kimi, en dat heet: "Lachen met kimi". Lang verhaal, maar waar het op neerkomt, zo zegt Coulthard:

    Mika Hakkinen en ik hadden dezelfde sponsorverplichtingen, maar omdat Mika altijd zo droog deed tijdens raceweekends, wou Mclaren liever mij het pr-werk laten doen. Mika en Kimi zijn goede vrienden, en Mika heeft tegen Kimi gezegd geen emoties te laten tonen in interviews en persconferenties, en dat aan iemand anders over te laten. (ik laat je me blad wel eens lezen ;))
    Maar IRL is Kimi veel relaxeder. Zo blijkt ook in dat interview. En wat je dus ziet; hij gaat naar striptents, discotheken, en pleurt bijna overboord (erg leuk filmpje trouwens).

    En wat jullie waarschijnlijk niet weten:
    Toen Kimi Raikkonen 17 was heeft hij in Nederland gewoont, voor ongeveer een jaartje. Hij is toen erg veel uitgegaan, en heeft erg veel plezier gehad.

    Dus kimi kan dan wel droog zijn in interviews en perconferenties, maar dit doet hij dus een beetje express. (Hakkinen is nu ook een stuk spontaner in de DTM dan in de F1) De formule 1 crew stond versteld van hoe relaxed Kimi eigenlijk is.

    En als je in frankrijk geen café kan vinden weet ik het ook niet meer, want ik heb een paar jaar geleden Silverstone en Frankrijk gekeken in Thailand!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2005
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof ook best wel dat Kimi in het echt wat relaxter is dan tijdens een GP-weekend, maar ik zie hem alleen in een GP-weekend en daar is hij saai punt.

    Dat van dat Hakkinen hem verteld heeft geen emoties te tonen enzo, klinkt mij een beetje vergezocht eigenlijk en zover wil ik ook helemaal niet gaan.

    Ik denk dat in Frankrijk idd wel wat TVs zijn waar'k Turkije kan bekijken, wel jammer doh dat het niet in eigen huis is. (en het lijkt me nog wel zo'n vet circuit! :eek: )
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Er zit een gastje op het Albers forum die echt super veel filmpjes heeft. Meestal een kwalificatie rondje van Cristijan Albers ofzo. Ik zal wel vragen of hij die ook van Istanbul heeft, en dan kan je (in elk geval één rondje) bekijken op je monitor.
     

Deel Deze Pagina