1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]

    Het seizoen van 2007 zit er nog maar net op of de thread van 2008 is er al. Komt mede omdat 2007 echt een topseizoen was en ik echt zin heb in 2008.
    Voordat we aan de slag gaan met 2008 even wat korte punten of 2007.

    Seizoen 2007: Kimi Raikkonen wereldkampioen.
    [​IMG]
    Na het afscheid van M.Schumacher vroeg men zich af wat er precies in 2007 ging gebeuren. Wie zouden gaan vechten om de titel? Het merendeel dacht aan Raikkonen (al 2 keer vice wereldkampioen) en aan Alonso (2 voudig wereldkampioen) en toch ook aan Massa gezien zijn ontwikkeling in 2007. Maar men dacht ook aan Renault die de lijn van de voorgaande jaren misschien wel voor zou kunnen zetten. Of toch misschien Button met Honda? Raikkonen ging weg bij McLaren en nam de plek in van Schumacher. Alonso ging van Renault naar McLaren. McLaren dat in 2006 een rampseizoen had. De verse 22 jarige GP2 kampioen Lewis Hamilton zou naast Alonso komen te rijden. 2007 zou een leerseizoen voor hem worden waarin hij zoveel mogelijk van 2 voudig kampioen Alonso moest gaan leren.
    Echter, het seizoen verliep heel anders.

    Raikkonen won de eerste race, maar beleefde daarna maar een redelijk eerste gedeelte van het seizoen. In het 2e gedeelte van het seizoen kwam hij heel sterk terug. McLaren had de stap voorwaards gemaakt en rijd weer mee in de top, met Alonso die bij McLaren verder ging waar hij bij Renault was gebleven.
    Renault was geen schim meer van het team van de vorige 2 seizoenen en beleefde een dramatisch seizoen met slechts één podiumplaats. Zelfde geld voor Honda, Honda haalde slechts 6 punten (allemaal door Button) en beleefde een dramaseizoen.

    Na de eerste race die werd gewonnen door Raikkonen en waarin Alonso 2e werd, stond er opeens een nieuw gezicht op het podium, de 22 jarige debutant van McLaren, Lewis Hamilton. Een gezicht dat we 9 keer achter elkaar op het podium hebben gezien! Onverwachts bleek de rookie een titelkandidaat te zijn. Iets dat echt niemand verwacht had.

    Het seizoen heeft twee hele aparte momenten gehad. De eerste is het bekende pitsstop incident in Hongarije waarin duidelijk werd hoe slecht de relatie was met Alonso en McLaren en met Alonso en Hamilton. De tweede was natuurlijk de spionagezaak van McLaren en Ferrari. Een zaak waarin McLaren uiteindelijk al haar punten kwijtraakte. De rijders van McLaren mochten overigens de punten behouden.

    Het kampioenschap had beslist kunnen worden in China in het voordeel van Lewis Hamilton, echter door banden die totaal versleten waren viel hij in de pitsingang uit. Met een stand van 107 punten voor Hamilton, 103 voor Alonso en 100 voor Raikkonen reisden we af naar de laatste GP in Brazilie.

    Hamilton verremde zich in de derde bocht, maar lag nog steeds op koers om kampioen te worden. Een paar ronden later gebeurde het, de McLaren hield er voor het eerst mee op, voor 30 seconden. Een en ander werd gereset en Hamilton kon weer verder, maar hij lag wel 18e. Hamilton reed een fenomenale race en werd alsnog 7e, maar dat was te weinig. Alonso reed een kleurloze wedstrijd en werd op grote achterstand 3e. Raikkonen deed wat niemand had verwacht. Hij won de race en dus ook het WK.

    Post word nog verder uitgebreid met onder andere de teams en rijders voor volgend jaar.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn hoogtepunt van het seizoen 2007 was Lewis Hamilton. Deze gozer heeft ervoor gezorgd dat ik weer elke training en race heb gekeken dit seizoen en dat ik weer echt zin in F1 had. Heb voor het eerst sinds jaren weer een coureur waar ik echt een aanhanger van ben. Wat deze jongen heeft gedaan dit jaar was echt abnormaal en heel bijzonder. Debuteren en het dan zo enorm goed doen. Echt super gewoon.

    Qua races vond ik Canada dit jaar erg mooi vanwege Hamilton's eerste overwinning en Japan. Japan was voor mij het hoogtepunt. Alhoewel het ook weleens zou kunnen dat Hamilton vandaag in Brazilie zijn beste race heeft gereden.
     
  3. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was een mooie race vandaag! Super voor raikkonen dat hij eindelijk wereld kampioen is. Hamilton zijn tijd komt nog wel.
    Ook vond ik Rosberg sterk rijden met zijn 4e plaats.

    In de vorige thread werd nakajima een kamikaze piloot genoemd waarom? m.b.t. fischilla's ongeluk was het fischilla's schuld hij kwam immers van buiten de baan de baan op! kijk de beelden maar terug.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het incident met Fisichella was met Yamamoto. Nakajima reed z'n pitcrew aan.
     
  5. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi einde van een mooi seizoen. Jammer dat Massa vandaag niet voor eigen succes kon gaan. De zege van Massa in Brazilië vorige jaar was echt magistraal. Als Kimi vandaag niet moest winnen om kampioen te worden had Massa gewoon gewonnen (na afloop vertelde ze dat de ronde waarin Kimi stopte Massa een rondetijd had van 1:15.9!!! Net genoeg om Kimi voor hem te laten uitkomen. Dus goed gedaan Ferrari :): )
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Das wel heel erg vroegtijdig om het 2007 topic te sluiten.

    Ik kwam deze tegen op een ander Forum

    [​IMG]
     
  7. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Een en ander werd gereset en Hamilton kon weer verder, maar hij lag wel 18e. Hamilton reed een fenomenale race en werd alsnog 7e, maar dat was te weinig.

    Fenomenaal is wat anders, ik weet dat je voor Hamilton bent maar om zo te overdrijven is ook iets te veel van het goede (van 18 naar 7) . Herinner je nog Olivier Panis die van 21 naar 1 reed in Monaco.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo is het goed dat Hamilton hem flink op z'n neus krijgt? Waarom is dat goed voor de sport?

    FERNANDO ALONSO
    "The result today is of course disappointing but we already knew that it would be difficult starting from fourth to win the race and the Championship today. I predicted at the start of the season that it was going to be very close and that it would come down to the race here in Brazil, I just hoped that it would have been in my favour, but that is not the case and I just have to accept that for this year. It was a difficult race for me. During the first laps, I thought I was able to match the Ferraris’ speed; however, when they began pushing they were just too fast. Our car was fast and competitive throughout the year and I won four races. I am still satisfied with this season"


    LEWIS HAMILTON
    "Obviously I am pretty disappointed with the result today, having lead for so much of the season and then not to win the Championship. However I have to put the result into perspective, this is only my first year in Formula 1 and overall it has just been phenomenal. I am still very young and have plenty more years in me to achieve my dream of becoming World Champion. I have to thank absolutely everyone in the team for everything they have done for me this year, without them and all their hard work I wouldn’t have even been in this position today."


    RON DENNIS
    "Having fought a close and thrilling battle in the Drivers’ Championship all year and then not to win it at the final hurdle is obviously extremely disappointing. However, we as a team can only feel very proud of all our achievements this season and the way in which we have conducted ourselves. To come into this championship showdown with two drivers both with a chance of winning is a testament to all the hard work and dedication everybody in the Vodafone McLaren Mercedes team has put in throughout this difficult year. We would like to congratulate Kimi on his achievement today."


    NORBERT HAUG
    "Not the result today we wanted to achieve with both Lewis and Fernando having been so close to winning the World Championship. But even two times 109 points is not making up for 110. It hurts very much if you are missing just two points to win a Championship. However, I want to thank the entire team for their hard work during this season. It is sad for everybody in the team that we couldn’t capitalise on our second chance following China. Congratulations to Kimi and Ferrari on winning the World Championship."

    Rosberg trouwens ook weer een erg strakke race zeg!!
    Trouwens ook nog leuk voor Hamilton (niet dus), misschien Alonso en McLaren. Word je 2e en 3e in het WDC en rijd je met nummer 22 en 23 rond...
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]Wbj32GPrLyE[/yt]

    Nostalgie, beter dan dat suffe deuntje van nu

    [yt]vKuG5lpaZoo[/yt]
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    zag je alonso lachen >?
    hopen dat 08 een nog beter dan 07 word

    edit@beetje vroeg om het 07 deeltje alweer te sluiten
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  11. pondtie

    pondtie Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Alonso lachen ja...

    Alonso lijkt mij een hele nare vent. Als hij een beetje teamspirrit had gehad en niet zo egoistisch dan had hij ervoor gezorgt dat Hamillton het kampioenschap had gewonnen. Het scheelde voor Hamillton maar 1 plek, Alonso had zich alleen maar even moeten verremmen en wat grind happen.

    Jammer dat je zo voor eigen succes gaat. Een succes wat al niet meer mogelijk was omdat Raikonen en Massa voor hem reden.

    Gelukkig is Raikonen kampioen en niet Alonso!!
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ie voor eigen succes gaat? Het zou pas sneu zijn als het de grote "maak Hamilton kampioen show" zou worden. Alonso had al het recht om voor eigen kansen te rijden.
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat wilde ik net gaan typen, maar kon het niet verwoorden, helemaal eens met Ramon
     
  14. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Hamilton is echt zo een supergelikt pr mannetje.
    Hij is me gewoon te perfect, nee dan Kimi die is tenminste echt.


    Haha : maak Hamilton kampioen show :thumbs: ik moest gewoon lachen achter mijn laptop :thumbs:
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tussen de drie coureurs was Alonso de laatste die ik graag zou zien winnen. En ik had het Hamilton het meeste gegund, maar ik ben eens met deze uitspraak.
    Uiteraard gaat Alonso voor eigen succes, was ook zot geweest als ie in de grindbak was gereden om Hamilton dat plaatsje te geven. Nou ben ik zeker van mening dat Alonso dit seizoen niet altijd teamspirit heeft getoond, maar in dit geval kan ik hem zeker geen ongelijk geven om er voor te gaan.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

     
  17. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Dont get your hopes up.
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah fok op hoor, niet na de race nog winnen! Dat is echt een naaistreek dan!

    Ik gun het Hamilton, maar niet op deze manier.
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik gun het Hamilton ook, maar niet op deze manier. Ik gun het Hamilton maar ik gun Raikonen het zeer zeker niet om op zo'n manier je kampioenschap te verliezen. Laat het lekker zo blijven zoals het nu is.
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies. Daarnaast gun ik het Raikonnen eigenlijk meer.. Tuurlijk, Hamilton heeft in z'n eerste jaar F1 al veel bereikt, en het is leuk voor hem en all, maar Raikonnen grijpt er al 2 jaar net naast. Nu grijpt ie het net aan wel, en dan krijg je dit..

    *hoopt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina