1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het begint naar mijn mening steeds meer te lijken op een Ferreri one men show, de hele leiding zijn een stel corrupte ferrari lui. Vorig jaar onterecht de winst van Hamilton afpakken in het voordeel van Ferrari, nu plots een winst omzetten, met het voordeel voor Ferrari. Ferrari is het heilige boontje, ik keek al amper geen f1 meer sinds vorig seizoen, maar het lijkt er steeds meer op dat Ferrari telkens weer bevoordeeld wordt, rara hoe komt dat?
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    FIA site.
    Ze mogen daar best een foto van hem neerzetten, waarbij ie zijn middelvinger opsteekt.
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    dit heeft gewoon de race verziekt. Als Hamilton nou niet die plaats had terug gegeven dan was het wat anders geweest. Maar dit begint steeds en steeds meer op een dubbele standaard te lijken. Schumacher haalde in 2006 iets soortgelijks uit bij Pedro De La Rosa uit en gaf niet de plaats terug (ben alleen even kwijt welke race het was, volgens mij was het ook spa) maar werd niet bestraft. En volgens mij was de vorige race een pitsstop van Massa ook twijfelachtig, dat had ook geen gevolgen. Ik geloofde nooit echt dat de FIA zo erg pro ferrari was maar door dit soort dingen ga ik toch twijfelen erover. Hoe dan ook, als hierdoor Hamilton het kampioenschap zou verliezen dan moet ik er nog maar over gaan nadenken of ik het volgend seizoen wel volg.
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hij heeft daarvoor een boete gehad van 25.000 dollar, en dat sloeg nergens op want er was niets gebeurd. Ze raakten elkaar niet en dat soort incidenten gebeuren veel vaker in de pits!
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    aaah ok.. dan laat mijn geheugen mij in de steek. Ik had in mijn kop dat ie onder safety car in de pits was gegaan terwijl dat eigenlijk nog niet mocht... waar ik dat dan vandaan heb ................? :confused:
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    25000 euro is toch beter dan een race afgeven en daardoor misschien het kampioenschap door je neus laten boren. Die 25000 euro worden waarschijnlijk wel door een of andere sponsor betaalt, geld is replaceble, kampioenspunten niet. Jammer dat de FIA steeds meer een Ferrari handlanger wordt, want tja, als hij had gewonnen werd het kampioenschap wel heel saai (en nadelig voor Ferrari, algemene hoofdsponsor van alle leden van de FIA)
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    genoeg hamilton, wat vonden jullie van de eerste masterlijke ronde van kimi :) ?
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hij reed lekker, maar kon hem inhalen, omdat Hamilton spinde (zag ik ook pas toen ze het wat later in de race herhaalde). Zeker na de pits had Kimi het goed, aangezien Hamilton wat mensen voor zich had die later pas stopten. Aan het eind zaten ze ene moment binnen een seconden van elkaar, dan zat er weer 2 sec tussen en zo schommelde het.
    In de laatste ronde kroop Hamilton er ineens bizar snel naar toe (misschien dat Kimi toch wat voorzichtiger reed ivm de druppels die naar beneden vielen en het op sommige punten weer gladder werd). Jammer dat hij er toen afging.
    Kon alleen niet goed zien wat er nou met Kovelainen was in de laatste ronde. Die stond ook ineens langs de kant. Ook niet de meest gelukkige race voor hem, alhoewel ie zich flink aan het terugknokken was.
     
  10. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nogal verbaasd over de straf haha. eerst kon ik het nog wel voorstellen, maar nu ik de beelden ff wat vaker heb bekeken zie ik hetvolgende. LH zat aan de buitenkant van KIMI en dus liet kimi hem staan en kon LH 2 dingen doen: achteraan aansluiten in de chicane achter KIMI of rechtdoor schieten. hij doet het laatste. nou, dan moet je volgens de regels de plek teruggeven en dat doet ie, ook al is het maar 2 meter die hij teruggeeft, nergens staat in de regelementen hoeveel meter het moet zijn. als LH toch sneller in de regen was geweest had ik beter kunnen wachten met inhalen tot na de eau rouge. HULDE AAN KIMI!!:thumbs: de vorige race stond ik net op het punt om in slaap te vallen toen hij de race nog enigzins amusant maakte:D en ook deze race was hij de smaakmaker. alles of niks. ik had hetzelde gedaan. met 2 punten verliezen ten opzichte van LH was hij niks mee opgeschoten.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Net een uurtje terug van Spa. Mijn god zeg! _O_ Echt abnormaal dit. Is echt totaal niet te beschrijven. Het geluid is zo ontiegelijk hard en mooi en die dingen gaan zo rete snel. Zat op de Gold 2 tribune, rechts La Source, links Eau Rouge. _O_ Het was echt niet normaal. Man wat gaaf zeg! Heb tevens Alonso, Hamilton en Webber nog gezien. De sfeer was ook echt super en de race zelf was ook erg tof. Alleen jammer van die k*t FIA........................
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Zo. Even de laatste 3 rondes op YouTube bekeken. De race zelf niet kunnen zien vanwege de rally van Amsterdam. Man wat vet zeg. Jammer van de crash van Kimi, maar 2de of uitvallen had niet uitgemaakt. Alleen de winst telde.

    Over de straf: ik wil ten eerste even Mika Kimi tegenspreken. Zowel hier als op RaceFreaks kom je aanzetten met het filmpje Schumi - de la Rosa. Hierbij vergeet je alleen twee dingen: Schumacher werd niet bestraft omdat hij later die race met een kapotte wielophanging uitviel (in een soortgelijke actie met Heidfeld); Schumacher reed voorop en bleef voorop, waar Hamilton 2de lag en doorschoof naar P1. Sure, hij liet Kimi voorbij, maar als die asfalt plak een grindbak of een muur was geweest had hij achter Kimi moeten aansluiten en had hij hem never nooit kunnen pakken in La Source.

    De straf zelf vind ik ietswat zwaar. Ik had hem een waarschuwing gegeven. Vind dit (in tegenstelling tot veel andere) geen FIA = Ferrari, maar een 'FIA wil het kampioenschap spannend maken door de #2 te laten inlopen op de #1'. Los van het feit dat Lewis in een Mclaren rijdt en Massa in een Ferrari. Vind de FIA = Ferrari reacties bijzonder kinderachtig en worden vrijwel altijd toegepast als Mclaren een straf krijgt, terwijl ook Ferrari die genoeg voor z'n kiezen krijgt.

    Duussss... iemand nog de 1ste 3 rondes ofzo? Ben wel benieuwd hoe Kimi van P4 naar P1 ging :)
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Was in bocht 1 glad. Iemand spinde daar volgens mij, waardoor een hoop moesten uitwijken. Kovelainen verloor hier bijv. veel plaatsen door. Massa en Raikonen zaten dicht bij elkaar en uiteindelijk bleek Raikonen er dus het snelste uit te komen (volgens mij ook nog in ronde 1, vlak na bocht 1). Iets later spinde Hamilton, waardoor Kimi erg dichtbij kon komen en er hierdoor ook voorbij kon.

    Hamilton gaf de plek terug, maar kon er direct achterlangs voorbij door de binnenbocht te nemen. Hierna werd het flink wisselen geblazen tussen positie 1 en 2. Ook als Hamilton die actie er nog niet direct voorbij ging, was er een kans dat hij er later voorbij ging, door de druk flink op te voeren (meende te zien dat Raikonen ook nog spinde aan het eind, op P2). Vind een penalty van 25s dan ook gewoon te streng.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar het was een asfaltstrook en in de regels schijnt te staan dat je na er je voordeel mee gedaan te hebben je plek weer af moet staan, en laat Hamilton dat nou net gedaan hebben.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Dus, ik lig 5 seconden achter, schiet rechtdoor bij de chicane, win er 6 seconden mee, geef mijn plek weer terug, en bij de volgende bocht steek ik hem er langs omdat ik maar 0,3 seconden achter lag... Kan toch niet hè.

    De regel is volgens mij nog altijd dat je er geen voordeel mee mag doen. Zowel niet in positie, als in tijd...

    btw, Kimi een lekke band bij z'n spin? Check ff de beelden nadat 'ie net de muur geraakt heeft. Links achter lijkt lek... Dat zou zonde zijn zeg.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hamilton zat er voor de bocht ook al vlak achter. Sterker nog, Hamilton zat naast Kimi toen ze de bocht in gingen. Los daarvan kon Hamilton niet insturen want Kimi gaf 'm geen ruimte (hoeft ook niet want hij hield z'n lijn, maar daarom moest Hamilton er wel af).
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij lag Hamilton tijdens zijn actie nog maar iets van een seconde achter. In laatste ronde of paar ronden heeft ie snel een gat van ca 5 sec weten dicht te rijden.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind de straf echt compleet belachelijk en onterecht! De FIA hoeft maar de kleinste kans te hebben om McLaren te straffen en ze doen het. Eindelijk hebben we weer eens een spannende race met inhaalacties, een gevecht om de nr 1 positie en een waanzinnig slot en dan verneukt de FIA het met een compleet belachelijke beslissing...Dit is echt een complete aanfluiting voor de sport.

    Check dit dan ook:

    Geeft toch aan dat die hele beslissing van die straf niet klopt....
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad dat is ook erg vaag, gebeurde in Frankrijk ook al! Ik hoop dat McLaren dit argument gaat gebruiken, want op deze manier zit de FIA niet op één lijn en volgde McLaren alleen maar de goedkeuring van Whiting.

    Dit werd al vaker gezegd maar ten eerste scoorde Schumacher alsnog een punt (hij werd achtste!) en is dit geen argument om geen straf op te leggen. Achteraf had Schumacher bijvoorbeeld ook een straf kunnen krijgen van 25 sec., waardoor hij dat punt mogelijk kwijt was geraakt.

    De la Rosa was Schumacher wel degelijk voorbij, terwijl beide wagens nog op het circuit (niet de uitloopstrook) reden. Als Schumacher niet had afgesneden, dan zat DLR er helemaal voor en dus weldegelijk voordeel voor Schumacher.

    [​IMG]

    Daarnaast was het gewoon gevaarlijk wat Schumacher daarna deed, eerst DLR de illusie geven dat hij erlangs mag en daarna afknijpen in de bocht. Dit incident verdient naar mijn mening veel eerder een straf, of op z'n minst een waarschuwing, dan wat we dit weekend hebben gezien.

    Zelfs al was het om alleen het kampioenschap spannend te maken, dat is alsnog een onnozele reden. Ik ben het wel eens met 'FIArrari', dit is namelijk niet de eerste keer en er zijn meerdere voorbeelden die tonen dat Ferrari wegkomt zonder straf en vooral McLaren beboet wordt wegens soortgelijke gevallen.

    Daarnaast is de kwalificatie van Monza 2006 nog een goed voorbeeld, tot gisteren vond ik dat de grootste onzin actie die ik ken.


    -Edit-

     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  20. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Hamilton gisteren iets verkeerd deed vind ik behoorlijk duidelijk:

    http://img390.imageshack.us/my.php?image=67087731yz9.jpg

    Op die plaatjes kan je zien dat Raikkonen ruim langs Hamilton is en dat Hamilton nog ruimte genoeg heeft om even te liften en achter Kimi aan te sluiten voor de volgende bocht. Denk er daarbij aan dat als een coureur het gas los laat in een F1 wagen de wagen sneller afremt dan een personenwagen waarin de bestuuder op de rem trapt.

    Maar nee, Hamilton misbruikt de doorgedreven veiligheidsregels en maakt het zich makkelijk door maar ff een stukje af te snijden waardoor hij weer vlak achter Kimi kan aansluiten. Nu heeft hij waarschijnlijk ook nog miniem gelift en Kimi op het meest onfortuinlijke punt (voor Kimi) weer voorbij gelaten. Zodat hij daarna meteen weer in de aanval kon. Als hij achter Kimi had aangesloten bij de laatste bocht voor het rechte stuk had hij nooit een aanval kunnen plaatsen.

    Of de straf wel of niet te zwaar is vind ik een beter discussiepunt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina