1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    [​IMG]

    Jaja, het vorige seizoen is nog maar net afgelopen, maar hier is alweer de thread voor het nieuwe seizoen. Zoals gezegd, het vorige seizoen zit nog vers in ons geheugen. Hier volgt even een korte terugblik op 2006.

    Seizoen 2006: Fernando Alonso wereld kampioen!
    Het jaar 2006 werd eigenlijk gedomineerd door twee mannen, namelijk Fernando Alonso en Michael Schumacher. Beide coureurs wisten dit jaar maar liefst 7 wedstrijden te winnen. In de eerste helft van het seizoen waren het vooral Alonso en Renault die zeer sterk waren. Alonso bouwde een voorsprong op van maar liefst 25 punten op de nummer 2 (Michael Schumacher) en wist 4 overwinningen oprij te scoren.

    Echter in de tweede seizoenshelft werd het demperssysteem (een systeem aangebracht op sommige wagens, zodat ze sneller door bochten gingen) verboden door de FIA. Renault had alles van hun auto zo ongeveer op dit systeem afgesteld en zakte, nu het verboden werd, dus een flink stukje terug.

    Ferrari had ze ook, maar teerde er lang niet zoveel op als Renault en sloeg in de tweede seizoenshelft terug. Daar waar Renault de eerste seizoenshelft domineerde, deed Ferrari dat in de tweede seizoenshelft. Schumacher maakte zijn achterstand van 25 punten weer helemaal goed.

    Toen ze naar Suzuka vertrokken, stonden Alonso en Schumacher op gelijke hoogte. Alles leek de kant van Schumacher op te gaan, zeker toen hij in Suzuka 2e had gekwalificeerd en Alonso 5e. Echter in de race gebeurde iets wat al ongeveer 6 jaar niet gebeurd was: de Ferrari had te kampen met betrouwbaarheidsproblemen. Achteraf bleek dat er een inlaadklep kapot was. Hoe dan ook, Alonso won de wedstrijd en Schumacher scoorde 0 punten. Hij ging de laatste wedstrijd dus in met een achterstand van 10 punten en het zou een wonder zijn als hij alsnog wereld kampioen zou worden.

    Op Interlagos zat het Schumacher opnieuw niet mee. Na in de kwalficatie al problemen te hebben gehad, liep hij in de race een lekke band op. Hij maakte nog een hele mooie comeback van de laatste naar de 4e plek, maar het was niet genoeg. Alonso werd 2e en werd daarmee wereld kampioen voor de tweede keer achter elkaar!

    Ondanks dat Massa de wedstrijd in Brazilië wist te winnen, ging de constructeurstitel naar Renault. De pech van Schumacher in de laatste twee races heeft Ferrari de das om gedaan.

    Al met al was het seizoen 2006 een spannend jaar met opnieuw als smaakmakers Fernando Alonso en Michael Schumacher.

    Naast deze grote overwinnaars wist ook Jenson Button voor de eerste keer in zijn carrière te winnen en dat was er eentje die er mocht zijn. Hij won een hele spectaculaire regenrace in Hongarije en deze zal niet snel vergeten worden. Ook wist Felipe Massa dit seizoen twee keer te winnen en dus ook hij pakte dit jaar zijn eerste overwinning. Dat deed hij in Turkije, waar hij ook al vanaf pole vertrok. Verder wist Giancarlo Fisichella ook nog de wedstrijd van Maleisië te winnen en ook hij vertrok vanaf pole position.

    [​IMG]

    Michael Schumacher: 'I'm going to retire'
    Dit waren de woorden van Michael Schumacher tijdens de persconferentie na de GP van Monza. Hij zal er in 2007 niet meer bij zijn. Tja Schumacher, een coureur met veel gezichten. Aan de ene kant vaak degene die de seizoenen spannend hield, de smaakmaker van de sport. Denk maar aan al zijn gevechten met Hill, Villeneuve, Hakkinen, Raikkonen en Alonso.

    Aan de andere kant, is hij ook vaak bestraft geweest. We herinneren ons vast de incidenten met Hill en Villeneuve nog wel. Dit soort acties zorgde ervoor dat er een groep anti-Schumacher-fans ontstond. Eerlijk gezegd, hoor ikzelf ook bij die groep. Maar je kan gewoon niet ontkennen dat het een topper is van grootse klasse, getuige alleen al zijn 7 wereldtitels. Jammer dat hij er niet meer bij is.

    [​IMG]

    Een Nederlands tintje: Spyker F1
    Sinds de GP van China 2006 zit er voor het eerst in de historie van de F1 een Nederlands team in de F1. De naam: Spyker F1. Dit team is tot stand gekomen door de overname van het Russische Midland F1. De auto is gespoten in de kleuren zilver en oranje, dezelfde kleuren die ze ook gebruiken bij de auto van de 24 uurs race in Le Mans.

    Het team zal volgend jaar worden aangedreven door Ferrari motoren en dus niet Audi, wat misschien voor de hand lag, aangezien de straat auto's ook Audi-motoren hebben.

    Tevens zal het team een Nederlandse coureur in dienst hebben, namelijk Christijan Albers. Hij heeft zijn contract onlangs verlengd. Ook een bekend ontwerper zal aan de slag gaan bij Spyker, Mike Gascoyne. Gascoyne werkte eerder al bij onder andere Renault en Toyota en heeft daar toch goede dingen laten zien.

    Het is voor ons kikkerlandje geweldig dat we een eigen formule 1 team hebben, iets wat heel veel landen niet hebben. Ik zeg, wees er trots op en als je bekijkt hoe ze te werk gaan, zie ik ze in de toekomst nog wel voor wat puntjes vechten. Ik hoop dat het volgend jaar al het geval is.

    [​IMG]

    2007: Wie wordt wereld kampioen?
    Dat is toch een grote vraag. Zowel Alonso (McLaren) als Raikkonen (Ferrari) gaan naar een nieuw team en zullen dus nog moeten wennen aan hun werkomgeving en de auto e.d.

    Bij Renault is het opeens Fisichella (de man die steeds in de schaduw van Alonso stond) die daar de kar moet gaan trekken, want van debutant Kovalainen (de man die Alonso vervangt) mag je nog niets verwachten.

    Door al deze wisselingen zou het zomaar kunnen dat de mannen die al wat langer bij hun team zitten het WK wel eens zouden kunnen winnen. Ik doel dan bijvoorbeeld op een Felipe Massa, die zich dit jaar uitstekend heeft ontwikkeld.

    Ik sluit het ook niet uit dat Jenson Button wel eens hele hoge ogen kan gaan gooien. Honda heeft zich in de tweede helft van het seizoen goed ontwikkeld en Button zit al heel lang bij Honda, dus kent de auto goed. Hij zou wel eens degene kunnen zijn die gaat profiteren van al deze wisselingen.

    [​IMG]

    Coureurs en teams in 2007
    Ik zal hieronder nog even neerzetten hoe de teams op dit moment zijn ingedeeld. Helaas zitten coureurs als Montoya en Villeneuve hier niet meer bij:

    McLaren
    Fernando Alonso
    Lewis Hamilton

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Renault
    Giancarlo Fisichella
    Heikki Kovalainen

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Ferrari
    Kimi Raikkonen
    Felipe Massa

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Honda
    Jenson Button
    Rubens Barrichello

    BMW
    Nick Heidfeld
    Robert Kubica

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Toyota
    Jarno Trulli
    Ralf Schumacher

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Red Bull Racing
    David Coulthard
    Mark Webber

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Williams
    Nico Rosberg
    Alexander Wurz

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Torro Rosso
    Vitantonio Luizzi? Scott Speed? Robert Doornbos?

    Spyker
    Christijan Albers
    Adrian Sutil

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Super Aguri
    Takuma Sato
    Anthony Davidson

    Kalender van 2007
    Tot slot de kalender van het komende seizoen:

    18/03/2007 GP AUSTRALIE MELBOURNE
    08/04/2007 GP MALEISIE SEPANG
    15/04/2007 GP BAHREIN SAKHIR
    13/05/2007 GP SPANJE BARCELONA
    27/05/2007 GP MONACO MONACO
    10/06/2007 GP CANADA MONTREAL
    17/06/2007 GP van de VS INDIANAPOLIS
    01/07/2007 GP FRANKRIJK MAGNY-COURS
    08/07/2007 GP ENGELAND SILVERSTONE
    22/07/2007 GP DUITSLAND NURBURGRING
    05/08/2007 GP HONGARIJE HUNGARORING
    26/08/2007 GP TURKIJE ISTANBUL
    09/09/2007 GP ITALIE MONZA
    16/09/2007 GP BELGIE SPA-FRANCORCHAMPS
    30/09/2007 GP JAPAN FUJI SPEEDWAY
    07/10/2007 GP CHINA SHANGHAI
    21/10/2007 GP BRAZILIE SAO PAOLO

    Zo een hoop werk, maar ik weet zeker dat het F1-seizoen 2007 al deze moeite meer dan waard zal zijn :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2007
  2. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening heeft ferrari de sterkste coureurs, zowel massa als raikkonnen zijn beide erg snel. Raikkonnen heeft bij mclaren veel pech gehad met auto's, nu bij ferrari heeft hij wel de beste auto, erg stabiel, ik zou zeggen raikkonen kampioen, vooral omdat juist alonso naar een slechte auto gaat, de mercedes, deze is vorig jaar menig keren opgeblazen.
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari heeft inderdaad weer een erg sterk duo, hopelijk lukt hetzelfde met McLaren en ik hoop dat ze de gok met Hamilton gaan nemen. Ben erg benieuwd naar volgend jaar, ik hoop weer op een gevecht tussen Kimi en Alonso. :)

    PS: Mooie beginpost. :b:
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2006
  4. Paolo®

    Paolo® Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat Doornbos ook aan racen toekomt!!
    En hopen dat Spyker F1 punten kan gaan pakken, dan wordt de formule 1 weer leuk voor de NED kijker vind ik dan!
     
  5. Roy-E

    Roy-E Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari met een stabiele auto en twee ijzersterke coureurs die hebben bewezen te kunnen rijden, ondanks alle pech van Kimi, zijn mijn favo's voor de wereldkampioenschappen 2007. Vergeet echter niet dat nog niet alles vast staat in de contract onderhandelingen. Mijn favo wordt in ieder geval Kimi.
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Goeie openings post! Dat zie ik graag.

    Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben. Kimi heeft al bewezen dat ie een goede coureur is, helaas veel last van een pechduiveltje gehad. Er even van uitgaande dat Ferrari net zo'n betrouwbare auto kan neerzetten als dit seizoen dan maakt Kimi in ieder geval een goede kans op het WK.
    Echter kan dat ook gezegd worden van Massa, Massa is zeker gegroeid afgelopen seizoen en ik reken hem nu ook zeker bij de WK kandidaten voor 2007.
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Daar zeg je wat. Ik ben helemaal vergeten om een stukje over het Nederlandse Spyker team te schrijven. Komt misschien nog wel :)

    De komende twee jaren worden de jaren van de waarheid voor Kimi Raikkonen. De vraag of hij een wereld kampioen is of een racewinnaar, gaat beantwoord worden in de komende jaren. Hij gaat nu een betrouwbare auto krijgen, dus de hoeveelheid pech die hij heeft gehad, zal hij niet meer hebben. Als hij in 2007 of 2008 nog steeds geen WK wordt, vraag ik me af of hij het ooit nog eens zal worden. Dit jaar mag Raikkonen wennen aan de auto en verwacht ik dat het gat tussen hem en Massa heel klein zal zijn.

    Alonso gaat denk ik een stukje terugzakken, maar dat komt door de McLaren. Hij heeft wel een beetje de overeenkomst met Schumacher in zijn jonge jaren. Schumacher werd al snel twee keer WK in een Benetton-Renault en Alonso doet nu hetzelfde bij het voormalige Benetton, namelijk Renault. Schumacher ging in 1996 naar een minder team, Ferrari en dat doet Alonso nu ook door naar McLaren te gaan.

    Renault zal afzakken naar een subtop niveau, verwacht ik. Fisichella is een goede subtopper, maar hij kan het team niet aan een WK-titel helpen. Van Kovalainen mogen we dit jaar nog niets verwachten, die debuteerd tenslotte dit jaar.

    Ik verwacht dus dat Alonso een opbouwfase in zal gaan, Renault afzakt en het gevecht om de titel zal gaan tussen Honda en Ferrari. Het coureurs WK zal gaan tussen Raikkonen, Massa en Button (waarom staat in de openingspost), denk ik.

    Ik ben ook benieuwd naar wat BMW gaat doen. Die hebben echt een heel goede line-up met Heidfeld en Kubica. Ik denk dat beide heren toch wel een aantal keer op het podium komen :)

    //Edit: Openingspost aangepast. Toevoeging van Spyker erbij geschreven
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2006
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga voor Jenson Button! Maarja dat roep ik al jaren...:lol:

    Ik denk dat Ferrari volgend jaar het te kloppen team wordtO-) Daarna Honda.O-)
    Ik denk dat Kovelainen ook wel kan verrassen.
    McLaren vecht om de plekken 5 en 6 samen met Toyota, BMW, Red Bull en STR (met Doornbos:D )
    Williams, Super Aguri en Spyker vechten om de laatste plekken.

    Maarja het blijft gissen hahaO-)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2006
  9. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ferrari in zwaar weer komt door het vertrek van belangrijke technici en dat raikkonen en massa het team niet zo kunnen dragen als MS dat deed (want ondanks dat ik em een drol vond, moet ik wel nageven dat ie ferrari weer aan de top heeft gebracht). Ik denk dat Alonso zijn derde titel gaat veiligstellen.
     
  10. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk nu al uit naar het seizoen 2007. Het zal denk ik een spannend jaar worden, de Formule 1 is met Albers en Spyker en misschien ook nog Doornbos Nederlandser dan ooit te voren. Maar de grootste reden waarom ik uitkijk naar volgend seizoen is dat mijn favoriete coureur, Alexander Wurz, na zes jaar zijn rentree maakt in F1 :thumbs:

    Tja, wie het WK zal winnen? Ik heb echt geen idee. Alonso is denk ik de beste coureur, maar kan McLaren eindelijk weer eens een snelle EN betrouwbare auto maken? Zal Renault nog steeds zo sterk zijn, of waren ze afhankelijk te van Alonso? Ik ben ook benieuwd hoe het er bij Ferrari aan toe zal gaan nu de belangrijke Ross Brawn weg is, en nu de Ferrari's ook eindelijk tegen elkaar mogen racen. Ik denk dat Massa er wel eens met de WK-titel vandoor kan gaan omdat hij het afgelopen seizoen erg goed heeft gedaan en nu hoeft hij geen tweede rijder meer te zijn.

    Ik hoop dat Wurz volgend jaar een paar punten kan halen met Williams. Het wordt wel erg lastig, want Ferrari, Renault, McLaren, Toyota, Honda, BMW, Red Bull en Spyker acht ik allemaal sneller dan Williams. Alleen van Toro Rosso en Super Aguri kunnen ze het wel winnen. Wordt dus erg lastig, maar ik heb er best vertrouwen in dat Wurz zeker een paar punten kan scoren. Ik ben in elk geval al blij dat Wurz weer terug is :thumbs:

    Verder hoop ik dat onze nationale trots Albers en Spyker een paar punten kunnen halen. Ze hebben in elk geval een goede ontwerper en goede motoren binnen gehaald. Nu iedereen volgend jaar weer op dezelfde banden rijd, wordt de kans op punten voor Spyker alleen maar groter. En laten we verder met zijn allen hopen dat Doornbos dat zitje bij Toro Rosso van Speed krijgt. Als dat gebeuert is het seizoen 2007 al geslaagd, voordat het is begonnen. :D
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Als ik het volgende bericht mag geloven, is Williams niet van plan om dit jaar in het achterveld rond te rijden:

    Bron: f1club.be

    Ik ben benieuwd of het ze verder naar voren zal helpen. Het zou ook voor Rosberg een uiterst goede zaak zijn, want hij zit nu in een heel lastig pakket. Iedereen verwacht van Williams dat ze om de top of subtop posities meestrijden, maar nu ze een iets minder snelle wagen hebben, lijkt het net alsof de coureurs van het team falen. 'Williams heeft tenslotte altijd vooraan gereden en nu opeens rijden ze achterin het middenveld, dat moet dan wel aan de coureurs liggen'. Dat is een gedachte die ik wel eens opmerk. Het wordt dan niet letterlijk zo gezegd, maar velen zeggen dat Webber en Rosberg niet hebben overtuigd, terwijl ik denk dat het met name aan de auto ligt. Rosberg lijdt hier het ergst onder volgens mij omdat hij net is gedebuteerd en dus nooit heeft kunnen laten zien, wat hij werkelijk kan. Dat heeft Webber wel al kunnen doen bij Jaguar en Minardi. Van die teams verwachtte niemand iets en dus kon hij een paar keer verrassen.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  12. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt niet lekker van de mensen die her en der op het internet lopen te roepen dat Ferrari de middenmoot in zakt, natuurlijk is het een groot gemis dat er een paar grote weg zijn bij Ferrari, maar denken sommige dan verder helemaal niet na?

    Ik denk zelf dat ze hierop allang geanticipeerd hebben, Brawn laat een goede ervenis achter, die heeft zijn opvolger zeker wel goed ingewerkt en zal dan wel niet op het circuit te vinden zijn, maar blijft echt wel in contact met Ferrari het eerste jaar.

    Wat gaat Schumacher doen, niemand weet het, we weten wel dat hij een deel uit maakt van de Familie, ik ben er van overtuigd dat hij op de achtergrond nog zeker zich bliijft inzetten en Ferrari zijn expertise gaat gebruiken;)

    Het vertrek van de mesen was al langer bekend bij ferrari, Schumacher had zelf Raikkonen aanbevolen als plaatsvervanger.
    Ik zie dit helemaal goed komen, allemaal koudwatervrees, Ferrari heeft de laatste jaren veel know how opgedaan, de beste mensnen in dienst gehad, de nieuwe teamleden zijn geheel ingewerkt en niks wordt daar aan toeval overgelaten.

    Schumacher en Brawn gaan dan wel weg, maar blijven een dikke vinger in de pap houden, geen twijfel mogelijk.

    Ik vraag mij wel eens af, wat fans komen er steeds meer bij, meelopers? zeikerds, voorbeeld;
    als een team jaren niet te verslaan is, is dat positief te noemen, hebben ze het goed voor elkaar en de concurentie niet, wat hoor je dan? een groot deel begint te schelden op het betreffende team, ik snap dat niet, scheld op een team, die het minder goed voor elkaar heeft.

    Als een team, de regels zo goed kent, en daarme de mazen van de wet leert, kan zo'n team, verschrikkelijk veel toepassen op de auto, waarvan de andere gelijk schreeuwen ILLEGAAL!!!, het team wordt volledig afgefikt door een aantal fans die denken dat ze F1 snappen, niet dus, het is niet Illegaal, het staat niet beschreven, dus mag het, dat is heel slim van het team:) ;)

    En zo zijn er veel meer zaken, dan denk ik wat zijn dat voor fans, ze snappen er totaal niks van, er is zoveel te vinden op internet over de F1 en haar geschiedenis, waarom verdiepen die mensen zich niet in de feiten?
    Goed ik kijk al vanaf 1974, weet veel dingen ook niet meer te herinneren, ff google en je weet het weer, simpel toch.

    Maar goed, ik zie al naar 18 maart 2007 uit, ik hoop weer een spannend seizoen, de puntje op de stoel races, nek aan nek, helaas zonder mijn grote held Schumi, maar dat is nu een maal zo, ik zeg MASSA GO FOR IT\o/ \o/ :) :)
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ferrari de middenmoot in is wat overdreven, maar ik kan me best voorstellen dat sommigen denken dat Ferrari een minder jaar tegemoet zou kunnen gaan. Raikkonen is net nieuw en die zal nog een jaar zich moeten aanpassen e.d. waarschijnlijk, wat overigens helemaal niet erg is.

    Je zou het dus vooral van Massa moeten verwachten dat hij voor het WK gaat vechten. Maar als je Massa dit jaar vergelijkt met Alonso, dan kom je tot de conclusie dat Alonso 54 punten meer heeft gescoord dan Massa. Tuurlijk, dit was het eerste jaar van Massa en misschien wordt hij volgend jaar nog beter. Maar dit weet je niet, misschien wordt hij ook niet beter en is dit zijn top. In dat geval zou Ferrari volgend jaar niet kunnen meevechten voor de titel.

    Hierboven staat niet mijn gedachten gang. Zelf denk ik dat het gevecht om de titel zal gaan tussen Ferrari (Raikkonen en Massa) en Honda (Button). Maar ik kan me wel inleven in de gedachte van sommigen die denken dat Ferrari een stukje terugvalt :)
     
  14. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans bestaat, maar niet zo dramatisch als dat sommige te kennen geven, ik denk overgins dat Raikkonen snel aangepast is, waarom weet ik niet, maar zo'n gevoel heb ik;)

    Ik denk zelf dat Ferrari uit het verleden geleerd heeft, en zich dit niet weer laat gebeuren, die keren dat Ferrari in de middenmoot zakte, stond elke keer Enoz aan het roer, als Luca aan het roer stond, reed Ferrari in de top mee, ik heb een leuk boek over de geschiedenis van Ferrari en daar zie je die rode draad ook lopen.

    Zoals we gezien hebben is Massa enorm gegroeid dit seizoen, ik denk zelf dat hij nog lang niet aan de top zit, en hij nog veel meer moois gaat laten zien.

    Nog zo'n vreemd iets is, dat redelijk veel mensen Albers hoger inschatten als Doornbos, ik zelf vindt dat Doornbos veel meer potentie heeft en veel positiever en stimulerender overal mee omgaat.

    Maar goed, we zullen het allemaal wel zien volgend jaar;)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    In Kimi's eerste race bij Sauber: 6de
    In Kimi's eerste race bij Mclaren: 3de

    Hij zegt zelf het niet erg te vinden om pas 1 Januari te mogen beginnen bij Ferrari. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij zeer snel went aan de auto :)

    Overigens weet ik niet of Alonso het moeilijk gaat krijgen. Mclaren was in 2004 nergens te bekennen, maar sloeg in 2005 in als een bom met een ongelooflijk snelle auto. Dat zou in 2007 dus weer zomaar het geval kunnen zijn. Maar dat is allemaal afwachten. Mclaren heeft geen Newey meer en Ferrari mist Ross Brawn. Wat wel weer in het voordeel ligt voor Ferrari is dat Mclaren en Renault over moeten gaan op de Bridgstones, een auto waar de Ferrari al lang en breed op gespecialiseerd is.

    Maar ik heb iig ontzettend veel zin in maart. Dat wordt weer vroeg op!
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop gewoon at Toyota weer met een goede auto komt, en dat Ralf leert kwalificeren en starten. Dan gaat 'ie vast en zeker een poging doen naar het wereldkampioenschap. ^^

    Voor de rest zal Ferrari het vast wel goed doen (ze hebben op paier qua coureurs en hele goede combi denk ik). McLaren en Alonso verwacht ik minder van, en Renault zal best of the rest worden, aldus mijn voorspelling. :cool:

    1. Ferrari
    2. Renault
    3. McLaren/Toyota/Honda

    \o/
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    Hier zat ik zelf ook al aan te denken, dit is inderdaad een duidelijk voordeel voor ferrari, en in zekere zin ook voor spyker:)

    Ik denk dat het zal gaan tussen ferrari en honda komend jaar, en de plaatsen 3, 4 en 5 zullen verdeeld worden onder mclaren, renault en BMW.
     
  18. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher wordt assistent Todt bij Ferrari

    zondag 29 oktober 2006 15:15

    (Novum/AP) - Michael Schumacher gaat volgend jaar bij Ferrari aan de slag als 'superassistent' van de nieuwe teambaas Jean Todt. Dat heeft de Duitser zondag bekendgemaakt bij de Ferrari World Finals, de afsluiting van het raceseizoen. Vorige week reed de zevenvoudig wereldkampioen zijn laatste Formule 1-race voor de Italiaanse renstal.

    Schumacher stelde onlangs bij zijn afscheid tijdens de Grand Prix van Brazilië nog enige tijd nodig te hebben om een besluit te nemen over zijn toekomst. 'Ik wil enkele maanden weg van de Formule 1 om rustig over mijn leven na te denken. Pas dan kan ik een goed besluit nemen over wat ik nog voor Ferrari kan betekenen.'

    De afgelopen week vertrokken technisch directeur Ross Brawn en sportdirecteur Paolo Martinelli bij Ferrari.


    bron; www.elsevier.nl

    Ik had zoiets wel verwacht;)
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij valt dat nog best mee. Ik zie heel veel Doornbos-fans en minder Albers-fans.

    Ik vind zelf dat Albers het tot nu toe wel beter doet dan Doornbos. Bij Minardi was Albers ook constant de betere van de twee. Als Doornbos voor Albers finishte, kwam dit vaak door pech van Albers ergens in het weekend. Alleen in China 2005 was Doornbos echt de meerdere van Albers.

    Dit jaar was Albers in Japan sneller dan Doornbos in de kwalificatie en dat terwijl hij een veel mindere auto tot zijn beschikking had. Bovendien probeert Albers zijn team ook gewoon beter te maken om er op die manier ook zelf weer beter van te worden. Hij ziet altijd wel punten om te verbeteren en dat getuigt gewoon van professionaliteit.

    Over dat stimulerende populaire gedoe van Doorbos, dat kan ook irriterend werken. Ik vind dit dus ook het geval. Hij doet me een beetje denken aan Dirk Kuyt. Altijd maar dat positieve praatje, waar bijna nooit iets inhoudelijks naar buiten komt. In het begin was het nog leuk, maar hij hoeft niet altijd zo blij als een kind te doen om elke 2 meter die hij rijdt. Dan vind ik het karakter van Albers veel beter. Hij is eerlijk en perfectionistisch. Dan laat je zien dat je professioneel met de sport bezig bent.

    Ik moet trouwens wel zeggen dat Doornbos het dit jaar in die drie GP's prima heeft gedaan. Ik heb hem in het vorige topic ook het hoogste cijfer gegeven van alle Red Bull coureurs. Ik hoop dat hij nog aan de bak komt volgend jaar bij Toro Rosso. Mocht dat gebeuren, zal het zwaar worden voor hem. Liuzzi kent de auto al en bovendien was hij in de F3000 (nu GP2) altijd sneller dan Doornbos.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina