1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is officieel:

    Het F1 team verdwijnt en Honda stopt dus ook met het leveren van motoren.
    Snap niet waarom Honda de afgelopen weken zoveel heeft getest met bijv Senna.....Vraag me af of ze een koper kunnen vinden op dit moment. Wie gaat op dit moment zoveel investeren? Dag Button, dag Barrichello. Zie beide niet meer aan de bak komen bij een ander team. Vind dit echt jammer, want het is toch wel even een naam/merk dat even verdwijnt, Honda. Dit is niet goed voor de F1, sterker nog, dat zou weleens het begin van het einde kunnen zijn. Denk dat Toyota weleens de volgende zou kunnen zijn, deze berichten gaan langer rond.

    Edit:

    De FIA gaat dit dus doordrukken. De nekslag voor F1. Als dit doorgaat, dan is de F1 definitief kapot. Als de standaardmotor komt, dan zie ik meerdere fabrikanten vertrekken. Merken zoals BMW, Ferrari, Mercedes en Renault zitten hier niet zo op te wachten lijkt me.

    Reactie van de FOTA:

    Wtf?!?! Een 1.8 liter turbomotor?! En dit moet de elite van de autosport zijn?
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Honda :'-(

    Zeer treurig nieuws. Toyota zal snel volgen verwacht ik. Erg zonde. De F1 gaat kapot.

    En wat is er mis met een 1.8 liter turbo motor? Vroeger reden ze met 1.5 liter turbo motoren waar ze een vermogen van 1000 pk per liter uit wisten te halen. 1500pk dus! Nu zal dat niet snel gebeuren maar rond de 800 pk zullen ze sowieso wel blijven. Enige nadeel ervan is het geluid. De motoren zullen veel minder toeren maken.
     
  3. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    :)
     
  4. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er een standaardmotor in de F1 komt dan zal ik stoppen met het volgen. *zucht* waar zijn de handgeschakelde met turbouitgeruste bolides gebleven :'-(
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt slecht nieuws allemaal. Erg zonde dat Honda moet vertrekken, zoals Alonso al zegt is het gewoon een grote naam..

    Grootste nadeel hiervan vind ik dat Mosley nu natuurlijk nóg meer zijn zin zal doordrukken met die standaardmotor. Cosworth, als ik het me goed herinner, is zelfs al benoemd als producent.

    Gooi daarbij een medaillesysteem en meer races in Azië en Midden-Oosten bij op in de toekomst, en je hebt één grote teringzooi..
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Het is zo zonde dat de mensen die sport hebben opgebouwd (Mosley en Ecclestone) het nu weer net zo hard kapotmaken! Het plan van een standaardmotor vind ik te idioot voor woorden! Ik dacht altijd dat de F1 de koningsklasse was op het gebied van technologie en innovatie? Met een standaard motor er is al meteen een deel van die technologie en innovatie weg=(
     
  7. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen.

    Toen ik wat jonger was volgende ik de F1 erg op de voet. Stond er vroeg voor op en dan bij me pa en ma in bed F1 kijken. Geweldige tijd. Toen een paar jaar niet meer gevolgd, maar sinds afgelopen seizoen weer wel. Niet live op TV, maar wel elke race downloaden en kijken. Jammer van al die regeltjes, al vind ik dat de electronica die ze er nu uit gehaald hebben de races er wel leuker op hebben gemaakt.

    Maar nu ik zo hoor van die standaardmotor en al die andere troep, krijg ik minder zin in het volgende seizoen(en).
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt steeds erger:

    Dus vijf teams die er misschien mee akkoord gaan, inclusief Renault!

    In other news: Jos Verstappen gaat misschien de bak in. Maarja... boeiend..
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    Lelijk? Mwah. Mooier dan BMW? JAAAA!!!

    Deze valt mee. Ze hebben nog niet met de nieuwe achtervleugel gereden dus contrast is er nog niet, maar dit is in elk geval niet zo teringlelijk als BMW.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind de McLaren echt heel erg meevallen! Niet zo afschuwelijk als die van BMW. Wat meer foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ziet er toch niet slecht uit. Maar het lijkt nu wel GP2 en niet de koning klasse die het eerst was.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ja, maar wat JP al zegt dit is niet met de nieuwe achtervleugel. Nu vind ik hem er gewoon mooi uitzien, maar die achtervleugel verpest het wel een beetje. Maar ik zal er wel aan wennen :)
     
  13. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad een stuk beter dan de BMW, maar zoals gezegd is dit alleen nog maar de neus. Aan het begin deed die me wel een beetje denken aan de MP4/20, en dat was echt een mooie wagen. :)

    [​IMG]


    Renault heeft het eerdere nieuwsbericht van hierboven trouwens tegengesproken, dus dat scheelt ook weer.
     
  14. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    FIA en FOTA zijn het eindelijk eens geworden. Het ziet ernaar uit dat zowel de standaardmotor als het medailleplan het niet gaan redden. :thumbs:

     
  15. JeePee

    JeePee Guest

  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Van 3:36 is super waar het over gaat in het oude beeld met de nieuwe wagens.
     
  17. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang Hamilton onnodige fouten blijft maken vind ik een vergelijking tussen Senna en hem echt nergens op slaan, maar verder inderdaad een mooie compilatie en in ieder geval beter dan die van RTL.

    -Edit-
    http://www.formula1.com/news/interviews/2008/12/8775.html

    Onderaan dit artikel kun je voor en vooral TEGEN het medailleplan stemmen.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    5:43, De Wereld Draait Door shot?

    En kan iemand even tellen hoevaak Nicole Scherzinger in beeld is geweest? :emo:
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan! :eek: Dat is toch wel even een naam die verdwijnt zeg........
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Tja. Het hele WRC wordt toch tot de S2000+ omgegooid binnenkort. Heel erg zonde. Twee fabrieksteams maar volgend jaar, Ford en Citroen.

    Ook erg lullig voor Sub: net een nieuwe WRC geïntroduceerd en dan dit...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina