1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2014

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Divimus, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Haha ja dat geloof ik...
    Laatste keer was ik ook op Spa. Dat was in 2008 dus al een tijdje terug maar geluid was geweldig. Zeker op het rechte stuk na Eau Rouge tot bocht Malmedy. Goed uitzicht had ik daar...
    Waar heb jij gezeten?
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    120 Euro. Best veel geld. Maar goed, ik wilde al ZO lang naar een F1 race :+

    Precies daar. Kwamen binnen bij Malmedy Les Combes, daar heb de start gezien en toen langzaam richting Eau Rouge gelopen tot het einde van de race. Jammer genoeg kan je vrij weinig zien van de Eau Rouge zonder tribune kaartje.

    Op een bepaalde plek kan je tot 2 meter naast de baan komen. Dat is na Eau Rouge, bij het uitkomen van die flauwe bocht waar het rechte stuk begint. Heel vette plek!

    /Edit: Zijn er ergens beelden van Ham/Ros die elkaar een kusje geven? Ik heb dat helemaal gemist... alleen geroken toen hij langs kwam rijden :+
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2014
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wat een flapdrollen bij Mercedes.
    Een auto die 2 seconden sneller is dan de rest van het veld en dan nog in je spiegels moeten kijken of Ricciardo misschien de titel niet voor je neus weg gaat kapen. 35 puntjes achter Hamilton nog maar :)

    Leuk! Ik was er alleen zaterdag (staanplaatsen bij de Busstop chicane). Geluid was wel echt bedroevend. De GP3 had meer volume. Ik wilde volgend jaar misschien een weekend kaartje kopen (toch leuk met een Nederlander erin), maar twijfel nu heel erg. Het speciale is er een beetje vanaf nu.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "De Formule 1 kleurt volgend seizoen waarschijnlijk nog verder oranje. Na de entree van Christijan Albers (teambaas Caterham) en Max Verstappen (Toro Rosso) keert Giedo van der Garde terug op de grid. Volgens bronnen rond Sauber is zijn stoeltje voor 2015 bevestigd.

    Jan-Paul ten Hoopen en Jeroen Schothorst, die samen het management vormen van Giedo van der Garde, hadden het de afgelopen dagen druk. Het duo was op Spa-Francorchamps niet weg te slaan uit het motorhome van Sauber, de Zwitserse renstal waar de Amsterdammer dit seizoen testrijder is. Hoewel ze zich keurig op de vlakte hielden, meldden bronnen dat Van der Garde volgend jaar verzekerd is van een racestoeltje.

    Er bestaat volgens ingewijden zelfs een kleine kans dat de testcoureur nog dit seizoen promotie gaat maken. Zo'n scenario hangt af van Adrian Sutil en Saubers mogelijkheden om het contract met de Duitser eventueel te kunnen ontbinden. Sutil (31) schijnt achter te liggen met sponsorbetalingen, daarnaast is Sauber ontevreden over hem.

    De veteraan scoorde in twaalf Grands Prix net als teamgenoot Esteban Gutiérrez nog geen WK-punten, die aan het einde van de rit hard nodig zijn om een graai te kunnen doen in de rijk gevulde prijzenpot. Want hoe hoger een team in het constructeurskampioenschap eindigt, des te meer prijzengeld er binnenstroomt"
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En Frijns bij Caterham.... roept iedereren dan.

    Eerst zien, dan geloven. :) Zou wel grappig zijn.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nah Frijns heeft niet zoveel geld. Van der Garde is ook geen verrassing. Was altijd wel de verwachten zeker omdat die veranderde van team en daar reserverijder werd. Dan heeft die altijd een bijna garantie gehad dat die een stoel voor 2015 ging krijgen. Anders had die dat niet gedaan en was die lekker echt blijven racen. Hij zei ook steeds. Soms moet een stap opzij doen om een stap voorruit te maken.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk voor hem, maar ik loop hier minder warm voor. Gelukkig hebben we er ook eentje vanwege z'n talent in de F1.

     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2014
  8. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik hoop nog altijd dat Frijns een goede kans krijgt. Die heeft al veel meer bewezen dan Max eigenlijk. En eigenlijk een indrukwekkendere opmars door alle opleidingsklasses.
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    K'hoop dat Frijns mee gaat rijden. Het blijft namelijk bizar om je achternaam in de Formule 1 te zien :+
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Frijns had ook in het Red Bull jeugd programma kunnen zitten, maar hij wilde zelf niet. Hij had dat wel moeten doen, want hij heeft geen geld. Bij een team als Caterham zie ik hem nooit als racer aan de bak komen, daar moet je gewoon geld hebben. Sauber hetzelfde verhaal.
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Daar ben ik het absoluut niet mee eens :)

    Max was onnoemelijk veel beter in de karts. Hij nam direct een sprong in het diepe door F3 te gaan doen, met ondertussen al 8 overwinningen op zak.

    Toen Frijns 16 was begon hij in de F-BMW. Veel langzamer dan F3 en hij haalde haalde 1 overwinning. Dit deed hij op 17 jarige leeftijd nog een keertje en werd toen kampioen met 7 overwinningen. Dat deelnemersveld was veel slechter dan het huidige F3 veld. Toen hij 18 was ging hij FR2.0 doen. 2 jaar ouder maar alsnog een klasse lager dan wat Max nu doet. Wat hij vanaf toen deed was zeker zeer indrukwekkend, maar wat Max vanaf 4 jarig jongetje tot aan nu heeft laten zien is simpelweg ongeëvenaard :) Als ik zelf een teambaas zou zijn en moest kiezen tussen Frijns en Verstappen zou ik geen seconde hoeven na te denken.
     
  12. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Als nieuwkomer even Fr 2.0 en 3.5 achter elkaar winnen schat ik nog steeds hoger in dan wat Verstappen nu in de F3 heeft laten zien. Sterker nog Ocon zijn grote concurrent is ook pas 17 en staat nog altijd voor Verstappen in de Formule 3.

    Karten meenemen is sowieso niet erg relevant want er zijn genoeg kartkampioenen die het niet waar kunnen maken in de hogere klasses. Verstappen heeft nu al wel bewezen dat hij wel het talent heeft om het echt te gaan maken maar als ik moest kiezen zal ik nog altijd Frijns kiezen. Meer ervaring in verschillende klasses en heeft zich ook meer bewezen.

    Edit: vergeet ook niet dat hij in dat seizoen 3.5 Bianchi en Magnussen verslagen heeft, kerels die het toch vrij aardig doen in de F1.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2014
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja precies, ik denk ook dat de stap van Formule 3 naar Formule 1 te groot is, de auto's zijn compleet verschillend.
    De stap tussen GP2 en Formule 1 is echt een stuk kleiner.
     
  14. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Las ergens dat Helmut Marko vond dat hij een grote bek had, niet echt handig.
     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Verstappen heeft eventjes FR2.0 geproeft in de winter en heeft daarbij het baanrecord van Barcelona en van Hongarije verbroken. Ik denk dat een seizoen FR2.0 een 'walk in the park' was geweest voor Max, waarbij het voor Max zijn eerste jaar zou zijn en voor Frijns was het zijn 3de.

    Begrijp me niet verkeerd: Frijns is erg goed en verdient puur op basis van talent zeker een plek in de F1. Maar toch denk ik dat Max net een beetje sneller is :)
     
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Frijns praat met Russian Time over GP2 volgend jaar, dus hij heeft 1.5M ergens vandaan, neem ik aan.
     
  17. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Geen beste zet in je publiciteitsstunt.

     
  18. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Geen beste binnenkomer inderdaad [​IMG]
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik las wel dat hij tegen de vangrail was gereden maar dat hij net ervoor al niet goed uit kwam maakt het nog extra knullig.
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina