1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2014

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Divimus, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij wat ze nu doen met de ERS en TERS is het juist wel innoverend. Dat zit nog niet op die manier in normale auto's.
     
  2. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Als je bedoelt dat de teruggewonnen energie direct terug in de aandrijflijn wordt gestopt heb je gelijk, dat doet een normale auto niet. Maar de teruggewonnen energie wordt wel opgeslagen in de supercaps waardoor de actieradius weer vergroot word, dat principe wordt toegepast in elke huis-tuin-en-keuken Prius variant.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik idd. Turbo lag is gewoon weg nu.
    Ik vind vind de veranderingen prima. We raken er wel aan gewend en de koppel van de motoren zorgt er nu wel voor dat ze vaker wat driften en algemeen de auto's moeilijker bestuurbaar zijn. Het geluid zelf vind ik wel tof. Maar misschien mag het wel een klein tikje harder. Niet teveel. Want dan horen we die andere dingen niet meer.



    Btw door de lage neuzen vind ik de onboard shots wel toffer en mooier.

     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Het opvangen van overgebleven energie in de uitlaatgassen doormiddel van de MGU-H (in plaats van een wastegate) is ook nieuw en zeer toepasbaar voor straatauto's :)

    En er wordt nu wel geroepen dat alles weer harder moet klinken, maar dat kan helaas simpelweg gewoon niet. Dat kunnen ze alleen bereiken door de motor minder efficiënt te maken, maar dat gaan ze natuurlijk niet doen.
    Er zit nu eenmaal niet even een demper tussen die er tussenuit kan, en de boring van de uitlaat heeft al asociale proporties :)
     
  5. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Dit idee is niet nieuw hoor, al in 2008-2009 uitgevonden maar was toen niet toegepast omdat de F1 nog met atmosferische motoren reed.

    Bron: http://www.heat2power.net/en__scope.php
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oeh, Raikkonen zit erg dichtbij de Mercedessen! Ben benieuwd, hoop dat hij morgen ook als 2e kwalificeert.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dikke regen. Nice. :D
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Moet er wel gereden worden anders heb je er niets aan :+
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Lewis Hamilton _O__O_
     
  11. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    De race an sich :'-(=(

    Leken wel 56 opwarmrondes. Na Australië was ik nog gematigd positief, maar jezus zeg, ik heb spannendere optochten gezien in Disneyland. 8 tot 9 seconden per ronde langzamer als het baanrecord, banden sparen, benzine sparen, kom op jongens.. Ik vind het prima dat er hier en daar regels komen met betrekking tot efficiency, maar het gaat nu toch wel wat te ver. Aanvallen kost te veel benzine, dus je kijkt de helft van de tijd naar auto's die op cruise-mode staan omdat ze anders teveel gaan gebruiken.. Pas in de laatste paar ronden krijgen ze pas vrij baan om écht gas te gaven! Een beetje strategie in de races is leuk, en met het banden-reglement kan ik ook nog wel leven, maar dat benzinereglement, werkelijk belachelijk. En dit is dan de koningsklasse? Fantastisch dat ze al deze systemen kunnen ontwikkelen, ook dát is F1, maar zorg er dan ook voor dat ze daar het maximale uit mogen halen!

    Het geluid, achja, dat is zoals het is. Had liever de gillende v8 of v10, maar dit went wel, zolang er maar ontzettend hard geraced wordt, en er flinke actie op de baan is. En die combinatie heb ik vandaag totaal niet gezien, en ik heb er een beetje een hard hoofd in dat we die combi dit seizoen veelvuldig gaan zien. Ik blijf voorlopig wel kijken, ben al 15 jaar een enorm F1-fan, maar vandaag was uitslapen de betere optie geweest. Heb de F1 de afgelopen jaren alleen maar verdedigd, terwijl er regelmatig rare regels bijkwamen, maar nu zijn ze imho de plank écht aan het misslaan. Ik kijk naar een race waarin niet geracet mag worden.. Pijnlijk. =(
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nou ja, zo knap is dat ook weer niet met de huidige Mercedes. Het was een typische Vettel overwinning, leiden van start tot finish. Met andere woorden, het was een slaapverwekkende race. De top 8 was na 1 ronde wel bekend, alleen Ricciardo viel nog uit.
     
  13. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hulkenberg blijft toch ook een held. Dat die gast nog steeds niet bij een top team is, is echt bizar.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Al met al vond ik het maar een saaie race. Een mooie start waarbij alles goed ging en daarna flink gejaagd werd, maar daarna viel het al gauw "stil".

    De straffen voor Ricciardo vind ik echt belachelijk. Hij werd in de race al bestraft (prima), maar nu ook nog eens voor de volgende race? WTF?
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vond de race ook niet heel boeiend. Halverwege ook bijna in slaap gevallen (mede door vermoeidheid en vanavond pas gekeken).
     
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    I am fire, I am... DEATH!!! :cool:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bahrein is een avond race zie ik net. Wist ik nog niet. :)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina