1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Op ze license ja. Dat is normaal.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    lol geen idee wat tussen hun beide gebeurt is
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De actie van Verstappen was gewoon dom. Zéker bij je teamgenoot. Je moet dat risico dan gewoon niet nemen in al die drukte. Hij nam het wel en het pakte (flink) verkeerd uit. Het is niet zomaar blokkeren, het is te laat remmen (voor de omstandigheden) om krampachtig aan die 4e plek vast te houden.

    De vergelijking met Bottas vind ik niet juist. Die heeft inderdaad al 2x een crash veroorzaakt in de eerste ronde, maar dat was beide keren doordat hij juist te netjes was. Ook niet bijster profi, maar de intentie was daarbij heel anders.

    Verder mag iedereen een fout maken, ook Max. Denk maar niet dat Schumacher vroeger totaal foutloos was, om maar iets te noemen :)
     
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Die snap ik niet helemaal. Hoe was Bottas te netjes in Barcelona en Baku? Barcelona was wel enigszins ongelukkig, en ik denk niet dat hij (op tijd) kon zien dat het drie wijd werd in bocht 1. Maar in Baku was hij juist veel te agressief over de curbs, dat je dan ondersturend in je concurrent rijdt is net zo voorspelbaar als wat Max deed. Ik vind Barcelona, Baku en nu juist heel vergelijkbare incidenten: bij alledrie weten de coureurs niet wanneer ze hun verlies moeten nemen.
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Omdat Kimi naast hem zat en hij niet verdwijnen kan. Dus meer over de curbs zodat er meer ruimte is voor twee auto's. Anders raak je elkaar sowieso. Wat dus jammerlijk mislukte. Dat is denk ik ook de reden waarom Bottas zowel in Barcelona als in Baku zo vroeg remde, bang om door te schieten en de rest mee te nemen. Wat 'ie dan uiteindelijk dus alsnog doet, maar de context is - naar mijn mening - anders.

    Dat is wat ik bedoel met 'andere intentie'. Bottas doet z'n best om contact te voorkomen, maar lost dat niet handig op waardoor er juist welk contact uit voort komt. Max wil kosten wat het kost zijn positie verdedigen en neemt daarbij teveel risico.
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Snap ik wel een beetje, hoewel ik hem in Baku niet eerder zie remmen. En Barcelona is dan weer een voorbeeld waarbij agressiviteit een hoop ellende kan besparen, want in feite creëert hij juist de situatie door zo vroeg te remmen.

    De lijn tussen schlemiel en held is ook wel wederom erg dun trouwens. Gisteren deed Nyck de Vries in Formule 2 in dezelfde bocht een vergelijkbare actie die wel lukte omdat zijn concurrent hem zag aankomen. Werd vervolgens bestempeld als actie van het weekend.

    https://burningwhee1s.blogspot.nl/2017/07/gp2-2017-round-7-hungary.html
    Race 2 rond 39:00 voor de geïnteresseerden. Race 1 is absoluut ook het kijken waard trouwens.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Vanavond ff kijken :)

    Overigens vond ik de swap tussen Hamilton en Bottas opmerkelijk. Er is dus geen sprake van een echte #1 positie voor Hamilton. Dat terwijl Vettel die positie (inmiddels) wel heeft binnen Ferrari. Dat kan Mercedes nog duur komen te staan. Denk aan 2007, toen Hamilton en Alonso als teamgenoten bij McLaren vooral met elkaar in de klinch lagen en Kimi er uiteindelijk met de titel vandoor ging.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Denk wel dat Hamilton intern echt wel de nummer 1 is maar omdat Bottas maar een paar punten achter staat geven ze hem ook nog alle kansen.Kimi heeft toch heel wat punten minder dan Vettel dus logisch dat Ferrari nu al alles op Vettel zet.

    Zou wel lachen zijn als Hamilton de titel op 2 punten na niet haalt (tov Vettel) of Bottas juist door die punten wereldkampioen wordt
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het lijkt een identieke actie, met één belangrijk verschil: Ricciardo zat tijdens het remmen veel verder naar voren dan de tegenstander van De Vries (hij zag Max ook niet aankomen). Ik denk dat De Vries zag dat zijn voorganger eerder remde dan normaal, of iets dergelijks. Anders had hij niet al tijdens het aanremmen er volledig voor kunnen zitten. Ik vind het ook wel een klasse actie eigenlijk. Instantly het moment zien en er voor gaan. Daar was bij Max geen sprake van gisteren.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Net terug van vakantie en ik wil graag de gehele race van Hongarije terugkijken. Iemand enig idee waar dit kan in goede kwaliteit?
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    RaouLioo vindt dit leuk.
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
     
    RaouLioo en Alexknl vinden dit leuk.
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Heb alweer zin in zondag. Wordt weer extreem vroeg vertrekken voor een goed plekje maar heb het er voor over. Dit jaar een tribune voor brons kaartjes op de plek waar wij altijd zitten (les combes/Malmedy) dus hopelijk kunnen we nog een plekje bemachtigen.
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Respect hoor! En sterkte ;) Hoe gaaf ik Spa ook vind, ik zou er dit weekend absoluut niet tussen lopen. Mag hopen voor je dat het droog blijft :)
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tja altijd druk op Spa maar in vergelijking met jaren als 2011 is het sinds vorig jaar echt extreem druk.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Precies dat inderdaad. Ik was er (met de F1) voor het laatst in 2014. Het was toen druk, maar prima te doen. Ook wat betreft verkeer. De situatie is nu echt anders :eek:
     
  18. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik ga zondag voor het eerst, met twee neefjes. Wij hebben bronzen staanplaatsen en kunnen kiezen uit een aantal plekken. Iemand nog tips?
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ga de week erop naar Monza omdat ik Spa teveel gedoe vind qua verkeer
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Feitelijk word je met 'bronzen kaarten' gewoon losgelaten rondom het circuit. Tribunes zijn niet beschikbaar (behalve dus blijkbaar een nieuwe aan het einde van Camel Straight), maar dat is ook helemaal niet erg. De best manier om Spa - voor het eerst - te beleven is door lekker rondom het hele circuit te gaan lopen. Doordat het een oud circuit is kom je altijd relatief dichtbij de baan en doordat het een uitzonderlijke lange baan is met een enorm hoogteverschil heb je op iedere plek weer een andere kijk op het circuit. Juist dat maakt Spa - als toeschouwer - geweldig.

    Enige probleem dit weekend is natuurlijk de extreme drukt, wat eventueel de doorstroming wat kan bemoeilijken. Hoe dan ook, ik adviseer je om je niet op één of twee plekken te focussen. Gewoon lekker rondom de baan banjeren, veel leuker :)
     
    Santino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina