1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Thanks! Ik had inderdaad het idee om rond te gaan lopen, maar ik wist niet of dat überhaupt kon. Wat is een handige tijd om aan te komen daar ongeveer? Ik was eerst van plan om rond 06:00 uur weg te rijden vanuit Amersfoort (ongeveer drie uur rijden), maar een vriend van mij raadde aan om nog eerder te gaan. Ik heb in ieder geval wel een parkeerkaart, maar aan de drukte ontkom je toch niet waarschijnlijk.
     
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik vertrek om 06:00 vanuit Maastricht.

    En met Bronze kun je het hele circuit rond. En dat is best leuk! In vrije training 3 je verbazen over de bochtensnelheid in Pouhon, en de kwalificatie bij Les Combes kijken bijvoorbeeld. Morgen wil ik bij de F2 bij het aanremmen van de Busstop zitten. Daar gebeurt in die race vermoedelijk het meest.

    Niks is toffer dan F1 in de regen... Zeker omdat Eau Rouge dan niet meer volgas is, en dat is véél vetter om naar te kijken dan die bocht in het droog (die ik persoonlijk bijzonder saai vind dan).

    Ik zat op de tribune in een zeiknat Monza 2008. Best seat ever!
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Moeilijk in te schatten, omdat ik op Spa geen ervaring heb met de voorspelde extreme drukte.

    In 2014 kwamen wij volgens mij rond 9:00 aan. Toen ging het nog prima. Geen files onderweg. Wij namen afslag '10' richting Francorchamps vanaf de A27. Vanaf daar is het nog maar een klein stukje rechtdoor rijden richting het circuit. De omgeving speelt mooi in op de drukte door alle open grasvelden/weilanden om te toveren in parkeerplaatsen. Dat wordt gelukkig centraal gecoördineerd, dus je betaalt overal hetzelfde (destijds €10,- welke je enkel cash af kunt rekenen). Maar goed, jij hebt natuurlijk al een parkeerkaart. Weet je waar jij dient te parkeren?

    Verder adviseer ik je om - op z'n Hollands - zelf eten en drinken mee te nemen in een grote rugzak. Dat is gewoon toegestaan en daarmee ontloop je de lange rijen bij het beperkte aantal eettentjes welke rondom het circuit staan. Want ook dat zal volgens mij een drama worden dit weekend.

    Maar, het belangrijkste, neem oordoppen mee!!! Zeker als je met je (jonge?) neefjes gaat. I know, de F1 is zeker niet meer zo luid als weleer, maar alsnog is de hele dag raceauto's luisteren een ware aanslag op je gehoor. Zeker met de F2 en de Porsche Cup, want die maken echt nog een enorme bak herrie.
     
    Santino vindt dit leuk.
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Absoluut. Als ik thuis ben, languit hangend op de bank ;)
     
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vertrek ook om 6 uur vanuit Sittard ga eraf bij afrit 11 Af en parkeer zoals Rossi46 al zeg op een van weilanden dicht bij de ingang voor 10 euro.
    Neem echt alles zelf mee. Eten is veel te duur en niet lekker en sta je mega lang in de rij. Ik loop zelf nooit rond maar kies een goede plek (met beeldscherm) om van de races te genieten. 6e jaar op rij intussen en helaas wordt de chaos op en rond circuit groter.
     
    Santino vindt dit leuk.
  6. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Zijn oordopjes inderdaad nodig? Helemaal niet aan gedacht eigenlijk. We nemen wel zelf eten en drinken mee ja.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sinds hybride motoren overleef je het ook wel zonder oortjes maar met is wel fijner. Mocht je van plan zijn echt ergens te gaan zitten zou ik ook iets meenemen om op te zitten. We hebben zelf campingstoeltjes. Als je gaat rondlopen of alleen ergens steeds kort wilt gaan zitten zou ik het niet doen. Het is namelijk allemaal flink omhoog en omlaag lopen.
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Oordoppen zijn echt niet nodig, ook voor de F2 niet. Behalve als je kinderen meeneemt.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een keer of 6 op Spa geweest. Erg leuk en altijd met de bronzen kaart. Een keer parkeerde we de turkenbus van mijn broer tussen de ferrari's en Lambo's. Niet omdat het mocht maar mijn broer reed gewoon rechtdoor terwijl dat mannetje ons tussen het voetjesvolk wilde laten parkeren. Mafkees, die broer van mij, maar we kwamen er -toen nog- mee weg ook.

    We zijn ook nog doodleuk de stallen imgelopen, het jaar erop. Maar toen werden we bijna gearresteerd haha.

    Ik vind dat je geen moer ziet op het circuit zelf, maar de sfeer, geur en geluid zijn onbetaalbaar. Lekker drie dagen kutten in Spa, love it. Nu al 4 jaar niet geweest, ik ga volgend jaar maar weer. Als Verstappen in een Ferrari rijdt ;)
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Sorry, maar dit is het allerslechtste advies dat je iemand kunt geven. Zeker iemand die de eerste keer gaat. Ga je enigszins verstandig om met je gehoor, dan neem je zeker oordoppen mee. Kan het je geen hol schelen, dan niet. Niet mijn probleem :)

    Beetje hetzelfde als vroeger in de discotheek of op een festival. Toen zag je niemand met oordoppen lopen. Nu is het bijna standaard. En niet omdat het geluid harder is dan destijds.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom zou je geen oordoppen meenemen? Kan echt geen kwaad en als je goede (op maat gemaakte) hebt doet het al helemaal niet af aan het geluid.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Stoer man
     
  13. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Morgen om 07:00 uur vertrekken richting Spa. Wordt m'n 2e keer. Erg veel zin in!
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Deze twee. :lol:

     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    [​IMG]
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Fuck wat geniaal die twee samen kunnen wel op tournee na hun carrière in f1
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Red Bull heeft haar social media ook goed op orde. :thumbs: Altijd toffe content.
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Erg toffe dag!

    Vond alleen de GP2 nog leuker om te kijken dan de F1 kwalificatie :+
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Onderweg naar Spa zin in!
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Hahaha daar gaan we weer. Lekker hoor.
     

Deel Deze Pagina