1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hij had het kunnen voorkomen door vol te remmen maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling in een race.
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik snap niet dat jullie tot die conclusie kunnen komen.

    Max ziet zowel Vettel als Kimi. Ze zitten (op het moment dat er nog ruimte is) niet in een dode hoek. Hij ziet dus ook dat zijn ruimte kleiner wordt. Hij kan dan twee dingen doen. Hopen dat Kimi óók naar links gaat of slim zijn even kort liften. Iedereen heeft het over op de rem staan maar dat is natuurlijk onzin. Dit zijn de beste coureurs ter wereld, dus die weten precies hoeveel ze het gas moeten liften om net dat beetje ruimte te maken. Ze weten ook altijd precies hoeveel ruimte er om hen heen is. En nu ineens niet?

    Zoals iemand anders hier al omschreef; Max moet eens leren defensief te rijden. Hij neemt bewust het risico.

    De domste van het hele stel is natuurlijk Vettel, laten we daar duidelijk over zijn.
     
  3. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Waarom zou hij? Als, als, als. Dit is racen en hoort erbij. Lewis is misschien wat arrogant af en toe, maar hij maakt het wel waar.
     
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    In dit geval ga je ervan uit dat Verstappen al direct doorhad dat Vettel oneindig door zou gaan met zijn chop. Maar dit is niet iets wat je verwacht. Op het moment dat Verstappen wél beseft dat Vettel een Duitser is, gaat Max van zijn gas, maar op dat moment is zijn voorwiel al interlocked met Kimi.

    Eerder liften (terwijl je van Vettel mag verwachten dat hij niet verder gaat drukken) en hij was P4 of P5 geweest. Niet liften (en verwachten dat Vettel normaal kan rijden) en hij was P1 of P2 geweest. Max treft echt geen enkele blaam hier.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat is dat nou weer voor naïeve gedachte? Het is allom bekend dat Vettel een Duiters is (en dan bedoel ik niet zijn nationaliteit). Net zoals Alonso een Duitser is. En Verstappen zelf trouwens ook. Vettel is nota bene idolaat van Schumacher, degene die dit geintje zo ongeveer uitgevonden heeft. En er dan vanuit gaan dat hij zijn move niet doorzet. Right 8)

    Hij had gewoon moeten liften en moeten accepteren dat hij op dat moment de verliezer is tussen beide Ferrari's. Hij had absoluut de mogelijkheid, maar hij doet het niet. Hij lijkt wat dat betreft wellicht toch iets meer op papa Jos dan we allemaal denken/willen.
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Achteraf had hij kunnen liften maar denk dat hij realtime misschien maar 0.5 sec tijd heeft gehad om dat te kunnen doen. Zeker gezien zijn betere start dan Vettel zouden zeer weinig coureurs kiezen om te liften denk ik.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit is wel heel makkelijk praten achteraf. Geen enkele coureur in het veld die daar gaat liften op dat moment omdat hij binnen 0,5 seconde van 2 kanten wordt klemgereden.
    Bij liften heb je dan ook nog de kans dat de 15 auto's achter je, die wel met volle snelheid op bocht 1 af gaan in het nat met al die spray, er achterop rijden.

    Om in jouw straatje te blijven kun je dan ook nog zeggen dat Raikkonen zijn auto niet aan de binnenkant had moeten zetten of had moeten remmen omdat hij zag dat Max werd klemgereden.
    Tuurlijk niet, het zijn race coureurs.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Normaliter gaan we altijd prat op het feit dat F1 coureurs bliksemsnelle reflexen hebben en in een split second reageren. Dan moeten we dat nu ook doen. Anders is het meten met twee maten.

    Verder geef je zelf het antwoord al; hij maakt de keuze om niet te liften.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Met Vettel op 1 en Hamilton op 5 zal Verstappen ongetwijfeld gedacht hebben dat Vettel wat minder agressief zou zijn dan normaal. Overigens heeft Max wél gelift. Maar helaas pas op het moment dat zijn voorwiel al klem zat in Kimi's Ferrari.

    En Jos had soms wat wilde acties, maar ik geloof dat hij een van de beste uit de geschiedenis van de sport is als het gaat over 1ste bochten. Zelfs Alonso kan niet zo goed starten als Jos dat kon.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Denk je nou echt dat dat door Verstappen z'n hoofd is gegaan? :lol:
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Prima. Mag ik er dan vanuit gaan dat jij een dergelijke actie in PC2 niet agressief door zal zetten? Ik lift niet in ieder geval, want dat blijkt voor mietjes te zijn :+
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik kan niet in zijn hoofd kijken, maar doet dat er überhaupt toe?
    Het voelt een beetje alsof je een poging doet om ook maar iets te vinden om de schuld bij Verstappen te kunnen leggen.
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Daar mag je vanuit gaan ja. Ik haat het als mensen gaan drukken. Zo vond ik ook dat Massa fout zat in Monza (en Alonso 2x versus Palmer in Spa en Monza), maar helaas is het legaal tegenwoordig om mensen er maar gewoon af te drukken. Dit was 10/15 jaar geleden echt anders en is er in geslopen met de komst van de asfalt runoffs. 't Racen wordt er niet leuker op helaas.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Andersom; ik stoor me aan het feit dat Verstappen - volgens sommigen - niets fout kan doen. Terwijl er genoeg op hem aan te merken valt. Hij doet niet alles goed. Volledig begrijpelijk op dit niveau, maar dat moet wel uitgesproken morgen worden.

    Ander verbeeld. Olav Mol heeft het altijd over Verstappen dit-en-dat, maar Ocon laat hij bijna onbelicht. Terwijl die een dijk van een seizoen rijdt (behalve gisteren dan). En dat is net zo uitzonderlijk als Verstappen z'n eerste jaren. Die gaan het over een paar jaar samen uitvechten. Met Leclerc erbij. Verstappen kan wat dat betreft z'n borst nat maken, want ik durf niet te zeggen dat hij zoveel beter is dan die boys.
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Je hebt eraf drukken en knijpen. Eraf drukken is fout, knijpen is racen.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol kijk die cockpit view. Dat gaat zo snel, die Vettel stuurt zo hard in dat je daar onmogelijk in een halve seconde op kunt reageren.



    Hier kan Max 0,0 aan doen man.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben ik helemaal met je eens maar om dan maar Verstappen zwaarder te beoordelen is niet helemaal fair.
    En ja wat kun je verwachten van Olav Mol/Ziggo. Het is een Nederlands kanaal die het voor 99% moet hebben van de fans die sinds 2 a 3 jaar Max Verstappen volgen en de rest van formule 1 is bijzaak. Ergens is het logisch dat er veel meer focus is op Max, bij een Frans kanaal zal het niet anders zijn met Ocon, Leclerc & Grosjean.
    Daarnaast is het niveau van het commentaar bij Ziggo sowieso bedroevend tijdens een race.

    Hopelijk rijden Max, Leclerc en Ocon over een paar jaar alledrie in een competitieve auto. Goed voor het kampioenschap.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ze beoordelen het knijpen van Vettel vanuit de auto van Kimi. Fout. Ze moeten het beoordelen vanuit de auto van Max. En dan zie je dat Vettel helemaal niet extreem snel knijpt. Hij knijpt, absoluut, maar Max zit dat vanaf het begin af aan gebeuren. Sterker nog, Max rijdt in het begin zelfs iets naar Vettel toe. Hierdoor wordt het gat voor Kimi groter en hij duikt daar in.

    Het probleem lijkt mede te ontstaan doordat Max geen oog heeft gehad op Kimi, maar puur gefocust was op Vettel.
     
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben het met alles eens met deze post, Ziggo is ongelooflijk kut in zijn verslaggeving en ik geloof er geen fluit van dat Max de nieuwe Senna is. Maar je gaat te ver naar het andere uiterste als je écht vindt dat Max dit kon voorkomen. Internationaal is er buiten de Duitsers en Ferrari, die natuurlijk totaal niet biased zijn, niemand die Max niet bestempeld als een ongelukkig slachtoffer van een situatie waar hij niet aan kon doen.

    Tuurlijk hoeft 'ie niet te zeggen dat hij niet gewonnen zou hebben als de top 3 niet gecrasht was. Maar hij zegt dat die een uur voor de race startte al wist dat die ging winnen, dan slaat je zelfvertrouwen gewoon door naar arrogantie.
     
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina