1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    En zijwaarts door de barrière. Hoe hij eruit gekropen is, geen idee nog.
     
  2. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Die heeft inderdaad geluk gehad. Auto door de midden en veel vuur erbij. Race is nu ook 45 minuten uitgesteld.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Holy shit. Echt ongekend.
     
  4. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik kan m'n ogen eigenlijk niet geloven dat hij dit heeft overleefd. Wtf zeg
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Hij kan hij niet bewusteloos zijn geweest? Diresta zei dat grosjean in 20 sec uit de auto was. Dat is echt wel lang in zo'n vuurzee maar kort voor zo'n impact.
     
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Kippenvel hoor wow. Dat hij hier uitstapt...
     
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Bizar ja. 240km/u in een muur en nog geen 30 sec je auto uitkruipen.
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Wtf HALO verdient z’n geld terug vandaag
     
  9. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou gaat lekker zo zeg
     
  10. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Best saai nu
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Uhu. 50 jaar lang geen dode in de F1 die de halo had voorkomen, en sinds de introductie ongeveer 8 keer al. Hoe bizar lomp de crash ook was, hij ging 'bottom first' de muur in en de halo heeft weinig gedaan gok ik:

    [​IMG]
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    bottom first? Hij gaat vol rechtdoor de muur in. Zonder die halo was die echt niet uitgestapt. En besides ongelukken als dit (en de 8 anderen die je aangeeft) zijn toch des temeer reden dat de halo een vereiste is.

    En Bianchi?
     
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik dacht eerst dat hij frontaal erin klapte, spinde/brak, en toen >bottom first/half zijwaarts> door de muur heen ging. Maar na een 0,25 tempo op Youtube lijkt 'ie inderdaad volledig frontaal erdoorheen te gaan, en pas later 'om te draaien'.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020
  14. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Hahaha hele F1 wereld dankt en prijst dat ding maar Jimmy vind het niks, nou ja je hebt ook een avatar met een auto dus je zal er wel meer verstand van hebben
     
    Dududu vindt dit leuk.
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik zeg 1 post later toch dat ik fout zat.

    Maar mijn point still stands: er wordt zo snel geroepen dat de halo een life saver is tegenwoordig. Ik weet zeker dat als de halo er al 20 jaar opzat we bij bijvoorbeeld Coulthard/Wurz 2007, Schumacher/Liuzzi 2010, Spa startcrash 2012 etc men geroepen had dat diegene zonder halo 100% de crash niet overleefd hadden. In de 'tussenbeschouwing' werden zelfs klappers van dit jaar erbij gehaald van Leclerc en Stroll om te laten zien dat ze anders door de banden geraakt waren zonder halo, wat echt totale onzin is.

    Maar de halo lijkt inderdaad voor het eerst iemands leven gered te hebben. Ben erg benieuwd naar de eerste 3D animaties van het ongeluk.
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Sowieso ben ik ook wel benieuwd naar on board statistics. Hoorde verhalen over 53G bij impact. Dat je dan nog zelf uit je auto kan kruipen. Ook hoe de brandstoftank toch heeft kunnen scheuren, dat zou niet moeten mogen (sinds 89 ook niet meer gebeurd geloof ik)
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De brandstoftank is volgens mij niet gescheurd. Alles wat in de fik vloog was volgens mij brandstof vanuit het gedeelte tank-naar-motor (liter of 2) en wellicht nog wat accuzuur en olie her en der. Denk dat het ding nu nog gefikt had als de tank gescheurd was en er 100+ liter uit kon druipen.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    53G zou haast niet moeten kunnen gezien 15-20G normaal gesproken al dodelijk zou moeten zijn
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    We hebben het in dit geval over piek G's. 15G is pas dodelijk wanneer je dat langdurig (lees: paar seconde) ondergaat. Bij 7G ofzo kun je al knock-out gaan (straaljager in een bocht bijvoorbeeld). Maar G-krachten die een fractie van een seconde duren zijn minder schadelijk.

    In de Indycar overleven coureurs soms piek-G's van 200+
    Bianchi's oorstukken meette bij zijn ongeluk 254 G.

    Edit: https://www.reddit.com/r/formula1/comments/k3e7jn/i_synced_multiple_videos_of_grojeans_accident_and/

    Man wat duurde dit lang eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020
    Tim en Jorrie vinden dit leuk.
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    En ik al bang zijn voor 5G.
     
    Tim, Modder-Eter en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina