1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Fijne video's zijn dat altijd. Even nog nagenieten van de actie
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat voordeel valt imo wel mee. Op de foto's lijkt het een voordeel te zijn en lijkt Max wat meer de bocht door te trekken naar buiten de lijn. In het filmpje zie je dat nadat hij Ricciardo inhaalt een momentje heeft en daardoor (of mede daardoor) wat verder buiten de baan zit.
    Ik weet niet of je dat echt als illegale actie kan bestempelen.
    Maar goed, verschillende meningen hebben is prima
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Raikkonen ook volgend seizoen bij Ferrari. Had toch liever gezien dat ze iemand anders volgend jaar een kans zouden geven
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Erg jammer. Raikkonen en Massa mogen echt weg, tijd voor nieuwe garde.
    Massa voegt 0,0 nu toe en Raikkonen kan alleen maar janken over blauwe vlaggen.
    Perez had dat stoeltje wel verdiend. Button naar Williams en Vandoorne naast Alonso.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Raikkonen rijdt een prima seizoen vind ik.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Massa gaat weg en Button neemt over. Teveel geruchten daarover. Dus zal wel waar zijn.
    Kimi. Tsja. Het is niet slecht maar boeiend is het ook niet. Mis de McLaren Kimi en zelfs de Lotus Kimi. Toen ging die echt los. Nu is het allemaal zo "saai" Ook al is het dit jaar niet slecht. Zelfde punten als Vettel.
    Maar vers bloed naast Vettel kan dat team en hem die extra boost geven. Beetje zoals Verstappen bij Red Bull.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Geef ik je gelijk in, dit seizoen doet hij het ''prima'', maar ook niet meer dan dat. Zal daarom ook wel zijn dat ferrari het nog wel een jaartje met Kimi gaat bekijken maar ik had stiekem gehoopt dat ferrari toch eens ballen zou hebben en niet steeds voor makkelijke route gaat.
     
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het past wel in de filosofie van Ferrari. De afgelopen 20 jaar hebben ze bijna altijd wel een duidelijke eerste en tweede coureur gehad, met Massa/Raikkonen als enige uitzondering. Kimi weet denk ik inmiddels zelf ook wel dat het beste van zijn carrière erop zit, dus heeft er geen moeite mee dat het team rond Vettel gemaakt wordt. Ik denk dat Pérez of Ricciardo meer moeite met zo'n functie zouden hebben.
     
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Daarbij doet hij het dit jaar best goed, hij pakt gewoon stabiel aardig wat punten en podiums en ik zie hem met een beetje mazzel ergens ook nog wel een raceje winnen.
    Ik ben gewoon heel benieuwd naar wat er volgend jaar gaat gebeuren, dan krijgen we auto's die weer veel meer passen bij zijn stijl, en als Kimi een goede auto heeft die bij zijn stijl past dan kan voor nog best wat magie gaan zorgen.

    Races zijn sowieso saai de laatste tijd, dat heeft weinig met Kimi te maken, het enige wat soms boeiend is dat zijn Verstappen en de vete tussen Hamilton en Rosberg. Edit*: Ohja, en de f*ck ups van Red-Bull bij pitstops... :p

    Ik ben heel erg benieuwd naar volgend jaar, auto's worden sneller en mooier (Met de Halo als uitzondering) en ben erg blij dat Kimi nog in elk geval een jaartje bij Ferrari blijft. :)
     
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar baseer je op dat de auto's volgend jaar mooier worden?
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    En de auto's van volgend jaar bevorderen het racen totaal niet. Als de races van dit seizoen 'saai' zijn, kan je beter gelijk stoppen met kijken.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De auto's geen volgend jaar imo wel mooier worden. Dikkere banden sowieso gaan helpen en de lage rear wing. Nooit fan geweest van de hoge rear wing ook al raak je eraan gewend.
    Even afwachten wat de Halo verder doet.
     
    Head Ninja vindt dit leuk.
  13. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Saaie races zijn het dit seizoen idd niet, op Baku na dan imo
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Lol, meer dan de helft van de races was wel degelijk behoorlijk saai te noemen. Komt ook omdat de auto's de wow-factor niet meer hebben. Dat hoop ik volgend jaar wel weer te hebben. Dat je de snelheid weer kan zien. Maarja DRS blijft :'-( dus mooie inhaalacties zullen bijzonder schaars blijven.
     
  15. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Op het feit dat we bredere banden krijgen, weer een lagere bredere rear wing (Zoals we die voor 2010 ook een beetje hadden), en gewoon overal meer snelheid.

    Kijk anders maar eens naar deze renders van hoe de wagens er ong. uit komen te zien.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik denk juist wel meer, meer snelheid, meer grip, alleen jammer dat DRS blijft. En ja, de races zijn behoorlijk saai soms, met een paar uitschieters. De eerste 4 waren sowieso al niks aan, en Baku was helemaal zaad dodend saai, ben eigenlijk nog nooit letterlijk in slaap gevallen tijdens een race. Zo nu en dan als Max leuke stunts uithaalt zoals in Spanje of Oostenrijk dan is het tof om te kijken, met nog enkele andere momenten, maar verder is het gewoon oersaai als je het vergelijkt met de goede jaren.

    Baku was dan ook wel meteen een van de saaiste races in jaren, maar de eerste paar races waren ook geen ruk aan. Overall is het gewoon niks aan als je het vergelijkt met de leuke spannende jaren.

    I agree, daar hoop ik dus ook erg op. Moet wel gaan lukken, maar indd jammer dat DRS niet afgeschaft wordt. Ze denken dat ze dat voor de fans doen, maar de meeste fans wensen dat systeem al jaren een gruwelijk dood toe.
     
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ja, leuk, meer snelheid, meer grip, en de auto's zijn sneller, maar dat maakt het inhalen allemaal moeilijker, niet makkelijker.

    Die andere discussie heb ik al helemaal geen zin in. :p
     
  17. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Dat hangt puur van de rijders af, met meer grip kunnen ze wel gewaagdere acties proberen, en met meer snelheid wordt een klein foutje nog erger afgestraft, wat weer kansen geeft voor andere coureurs om te profiteren. Er is wat voor te zeggen dat de coureurs dan voorzichtiger gaan rijden, maar ik denk dat dat wel mee valt, als ze gewoon meer grip en vertrouwen hebben, wat de wagens van 2017 wel zouden moeten geven, dan komt dat wel goed.
     
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Zeg me niet dat je een voorstander van DRS bent? Of welke andere discussie bedoel je?

    Het grote nadeel van DRS is dat het laf rijgedrag promoot. Waarom zou je als Rosberg risico nemen om een Verstappen of Vettel in te halen op een ander punt, je wacht gewoon tot de DRS-zone en rijdt er dan voorbij, want inhalen kan je dat niet meer noemen. De coureur in de mindere bolide heeft geen schijn van kans meer door DRS. Vandaar dat die Mercedesen ook als een mes door de boter gaan als ze ineens verder naar achter moeten starten.

    Ja er werd weinig ingehaald pre-DRS, maar nu wordt er eigenlijk net zo weinig ingehaald, want inhalen is gedegradeerd tot voorbij rijden. Dan zit ik in een race liever 3 keer op het puntje van mijn stoel voor een geweldige inhaalactie dan zoals het nu gaat. Voorbij rijden op een recht stuk en voor de bocht alweer op de ideale lijn zitten is namelijk geen inhalen. Rondenlang zoeken naar een gaatje, het overal proberen en uiteindelijk in een bocht je bolide naast de andere planten, dat is inhalen.
     
    Head Ninja vindt dit leuk.
  19. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ben ik echt helemaal 100% met je eens. Je ziet tegenwoordig ook veel minder dat een coureur iemand ronden lang probeert te pushen en allerlei pogingen probeert, maar dat de voorligger gewoon goed verdedigd. Beste voorbeeld van dit seizoen is natuurlijk Verstappen en Raikkönen in Spanje. Dat was ook echt oprecht spannend en beide coureurs hebben een mooie race gereden.

    DRS inhaal actie zie ik inderdaad ook niet echt als inhaal actie, het is geen racen en vechten om een plek, en zeker op die nieuwe circuits met 2000 kilometer aan rechte stukken is het geen zak aan.

    Hoe ik DRS eventueel nog wel oke zou kunnen vinden is als iedereen het ten alle tijden overal op het circuit kan gebruiken. Tuurlijk, het 'voordeel' ten opzichte van iemand anders is weg, maar de auto's gaan over het algemeen per ronde wel een stuk sneller en je hebt meer kans dat iemand een foutje maakt door bijv. zijn DRS te laat voor een bocht dicht te gooien. Dan kan het echt een soort spelletje zijn van wie durft DRS het langst open te laten per rondje zonder fouten te maken of tijd te verliezen in de bochten.
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Nee, absoluut niet. Hoewel, DRS zelf is best goed bedacht. Maar de regels daaromtrent zijn verschrikkelijk en je kan het wat mij betreft zelfs competitievervalsing noemen. Ik denk dat de huidige auto's zonder DRS de beste races zouden produceren.

    En dat bedoel ik met de andere discussie. Als het allemaal vroeger zoveel beter was en het nu saai is, kijk dan gewoon niet.
     

Deel Deze Pagina