Forum bomvol met gesloten topics...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Looney-Crew, 9 okt 2007.

1. Looney-Crew

Looney-Crew Punish and Enslave

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Mod.

Ik had geprobeerd the matrix een bericht te sturen betreffende het volgende maar zag dat ik geen pm's kon sturen naar mods....
    Dus doe ik het hier in de hoop dat iemand dat leest van de mod's (Vast wel)
    De topics staan bomvol (vooral xbazar) met gesloten topics of oude topics....
    Hierdoor staan veel verkoop/ruil onderwerpen heel heel ver achterin de lijst.
    Ook andere topics staan vol met gesloten topics.
    Jullie hebben hier toch bevoegdheid toe om ze te wissen?

Vat het niet op als negatieve kritiek maar als een tip want het wordt veel overzichterlijker uiteraard...
    Ik snap dat dat een hoop werk is en jullie ook een prive leven hebben maar het blijft zo wel overzichterlijker en geordend....
    En anders bied ik me aan als mod.:b:
    Heb al ervaring bij een andere site zit daar al 2 jaar als mod en werkt prima, en ik ben dagelijks online te vinden voor mijn werk.

zoals men zegt:vele handen maken lichter werk.:thumbs:

Laat maar horen ik bied me aan!

Groeten

Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  3. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Hij is verplaatst naar de plaats waar hij wel hoort, daarnaast kun je wel gewoon een mod een PM sturen voorzover ik weet.

Zodra een topic gesloten is word hij om een reden niet verwijdert, als men wat wil naslaan kunnen ze de zoekfunctie gebruiken op het forum. Als er in een topic meer dan 30 dagen niet is gereageerd zal hij niet zichtbaar zijn op het forum, maar kun je nog wel op dat topic komen door de zoekfunctie te gebruiken. Hierdoor blijven links die eerder zijn gegeven in andere topics naar een onderwerp behouden.

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niemand heeft last van die gesloten topics en het is vaak ook handig om in oude topics te zoeken voor een antwoord! (Behalve dan X-bazar.)
    Het heeft echt geen invloed op een geordenheid van een forum als we de topics gaan wissen!
    En als reactie op je sollicitatie als mod; wie vraagt wordt overgeslagen. Sorry! :cool:

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daarnaast, als wij besluiten een topic te sluiten en vervolgens verwijderen hem, dan stoppen we onze beslissingen in de doofpot. Nou zal dit 9 van de 10 keer niemand wat schelen, maar toch.

En als het goed is, had jij mij wel kunnen pm'en. :eek:

6. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Pm's sturen is ook bij mij geen probleem...

7. Mitch rules

Mitch rules ODX.com FC

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie niet zeg maar een archief maken waarin locked topics ingegooit worden?

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Dan wordt het zoeken heel erg moeilijk, dan worden alle topics uit verschillende forumdelen bij elkaar gegooid, en dat komt de overzichtelijkheid natuurlijk niet te goede.
    Nogmaals, er is geen reden om dat te doen.

9. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    En dan gooien mods een gesloten topic weg, en de eigenaar van het topic of een bieder blijft naar het topic zoeken om te kijken hoe het met een bod staat maar is het topic allang weg, lijk me nie zo slim.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ff voorbeeld van het laatste topic in de bazaar:
    Die topics zijn toch egt overbodig en zo 300 paginas fzo

11. Looney-Crew

Leuk Bevonden:
    0
    Wist echt niet waar ik het moest plaatsen sorry :x

Kijk naar het voorbeeld van gdzr ...... dat is toch overbodig??

En sommige reageren een beetje non chalant uiteraard.....had ik kunnen weten....jammer....

Niemand heeft last van de topics?:je zegt dat omdat je nooit wat hoord...Misschien hoor je juist niks omdat niemand die moeite wil doen om het door te geven omdat het ze niks interesseerd dus bood alleen een helpende hand)

Het heeft geen invloed?:Jazeker wel dan staat het netter en overzichterlijker...(Kijk naar voorbeeld gdzr)

Vragen wordt overgeslagen?....Ik VROEG het niet ik BOOD het AAN...|:-

Maargoed de rest allenmaal bedankt voor de normale reacties en uitleg.
    Nogmaals vat het niet op als negatieve kritiek maar gewoon opmerkingen c.q aanmerkingen....No hard feelings :thumbs:

Groeten _0/

Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  12. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Omg, wat een geweldige nette Hollandsche jongen ben jij.
    Dat die nog bestaan:eek:. Als ik van de crew was had ik het wel geweten...

13. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Jawel ik weet wel zeker dat het invloed zal hebben op het gebruik, maar er is een optie in het forum waardoor de oude topics vanzelf niet meer zichtbaar zijn. Deze is volledig links onderin te vinden bij de weergaveopties. Hier kun je selecteren tot hoe oud je topics wilt laten weergeven in de lijst.

14. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3

Ik vond mijn reactie eigenlijk best wel normaal, maar wat Conquistador zegt is waar, als je zoekt worden toch alle resultaten op datum gesorteerd, dus je zal nooit onnodig last hebben van oude topics.
    En ik vind het helemaal niet erg dat je meedenkt, zulke initiatieven zijn juist hartstikke goed. :thumbs:

Ik wou alleen maar aangeven dat je mod word als je goed postgedrag hebt, en we nemen niet zomaar iemand aan omdat die het vraagt.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Op zich zou het voor Xbazar geen verkeerd idee zijn om de auto-prune optie voor dat forum aan te zetten (kan gedaan worden door een admin in het control panel van vBulletin als ik me niet vergis). De criteria zouden bijvoorbeeld kunnen zijn dat gesloten topics van meer dan 3 maanden oud automatisch verwijderd worden.

In alle andere fora zie ik niet het voordeel van automatisch topics verwijderen, om redenen als naslag en postcount.

16. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Als moderator van het Xbazar gedeelte heb ik wat tegen verwijderen van posts ouder dan....

Het komt regelmatig voor dat leden hun topic op slot zien gaan vanwege diverse zaken , soms word er ook nog eens een OW uitgedeeld vanwege overtredingen...

In mijn functie heb ik het gewoon nodig dat alle posts op te zoeken zijn en blijven om de geschiedenis na te kunnen gaan van een bepaalde gebruiker om zo een compleet beeld te krijgen van iemand en zijn verleden...

Zoals collega mods al aangeven , er zijn verder voldoende optie's om om te gaan met de huidige situatie....en aangezien het vaak maar 2 a 3 dagen duurt voordat een gesloten topic al op de 3de of 4de pagina staat (of verder zelfs) zie ik geen reden om gesloten topic's permanent te verwijderen...

komt nog eens bij dat de gemiddelde gebruiker niet eens verder komt dan de 3de pagina als het om bekijken van advertentie's gaat....

17. Looney-Crew

Leuk Bevonden:
    0
    Ok mensen bedankt voor de reacties, maar nu wordt er wel op gelet bij xbazar.
    Inderdaad de topics verwijderen elders dan xbazar wordt lastig vanwege het feit dat mensen daarin kunnen zoeken als ze vragen c.q problemen hebben.

@Timmeh:
    Ik weet niet welke crew jij in je hoofd hebt....maar als je niks bijzonders te melden hebt, en dan offtopic gaat doe het dan op een volwassen manier :)

Rest van de mensen nogmaals bedankt voor de uitleg/reactie's:thumbs:

Groeten _0/

Laatst bewerkt: 10 okt 2007

Deel Deze Pagina