1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forum'hiërarchie'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Quilibre, 4 okt 2006.

  1. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik kon zien was dit nog niet eerder voorgesteld in dit forumgedeelte.

    Om goeie forumactiviteit te belonen (ik neem aan dat dit fijn is op een forum), en om spam te voorkomen is het misschien mooi om een puntensysteem met levels voor de gebruikers te hebben. (off-topic buiten beschouwing latend).
    Voor een beetje internetsite-bouwer moet dit goed te automatiseren zijn.

    Ik kan me (vrij snel) storen aan mensen die even snel reageren op een topic, even snel wat posten zonder de voorgaande reacties te lezen, breezah-taal gebruiken, of topics zitten te verzieken.

    Wat bedoel ik met dit puntensysteem: Bijv:

    -Beloning voor het maken van een topic. bijv 5 punten
    -Beloning voor het geven van een reactie, bijv. 1 of 2 punten.
    -Hoge populairiteit van een topic, extra punten. 250 reply's, 10 punten.
    -enz.

    -punten aftrek, als topic verwijderd wordt.
    - als mijn eigen reply verwijderd
    - als Forum moderator, dit nodig vindt, inverband met spam, slotje of gelijke topics
    - enz

    Wat te doen met verdiende punten:
    - Levels van gebruikers indelen naar punten, hoe meer punten des te hoger de level.
    - Bij groot misbruik (te zien aan punten) ingrijpen met een ban.
    - Hoe hoger de level op het forum, hoe meer mogelijkheden de gebruiker krijgt. Bijv. een forum zoals dit alleen toegankelijk maken voor gebruikers met een bepaald niveau. Of the Green mile toegankelijk maken bij een passend niveau.

    Om te voorkomen dat mensen er een strijd van maken, is het niveau alleen zichtbaar voor de gebruiker zelf en de Moderators.

    En ja ik heb dit systeem niet zelf verzonnen, maar gezien op een ander forum, waar het tot nu toe goed werkt. Zelf lees ik vooral alleen de forums, en vol ik me niet snel geroepen om te reageren, maar voor mensen die veel gebruik maken van het forum, lijkt me dit toch redelijke suggestie. Zoniet, sorry ! :)
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Hier voorkom je aan de ene kant inderdaad een soort van populariteits strijd, maar aan de andere kant is daarmee direct ook grotendeels het straffende en belonende werking van het systeem af.

    Kijk, de mensen die een echt probleem vormen, die de sfeer verpesten op het forum etc. zullen zich niet veel aantrekken van een dergelijk systeem als het niet publiek is en aan de andere kant denk ik dat bijvoorbeeld nieuwe gebruikers kan wegschrikken als ze in hun onwetendheid een overbodige thread aanmaken en ze direct strafpunten toebedeelt krijgen, om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast denk ik dat het, in principe, straffen van mensen voor onbenulligheden niet bijdraagt aan een betere sfeer.

    Als je daadwerkelijk mensen zou willen belonen zou je dat moeten doen aan de inhoud van posts (en dat valt uiteraard niet te koppelen aan een dergelijk punten systeem) en niet om het simpelweg reageren op een thread of het aanmaken daarvan. Dat zijn vanzelfsprekende handelingen op een forum die niet direct beloningswaardig (hoeven te) zijn.
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Denk ook dat je hier niet aan moet beginnen :)!
    Ten slotte leer je personen toch wel hier te kennen, en weet je een beetje wie wel zinvolle dingen meldt, en welke member niet :).

    Zoals het nu is werkt het toch het best. Mocht men écht te ver gaan, dan ontvangen ze gewoon een ban.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1.) Een systeem zoals dit hebben we al voor mensen die negatief bezig zijn. Jij wilt nu dus ook mensen gaan belonen die zich wel correct inzetten, ok. Dat is misschien ook wel terrecht. :) Ik ben het alleen niet met je eens dat jij punten wil geven voor reply's (maar daar valt nog over te discussiëren)

    2.) Ware het niet, dat we dit systeem óók al hebben gehad. Ik weet niet of je je het nog kan herrinneren? Dat je pluspunten kon uitdelen aan mensen die in goede zin opvielen. Misbruik is moeilijk te voorkomen

    3.) Mag ik vragen welk forum dat is? Een vriend van me heeft ook een forum opgericht waar ze compleet open moderatie hebben. Iedereen kan alles positief of negatief beoordelen en die punten stapelen zich op, zo worden topics automatisch gesloten of mensen geband. Dit werkt natuurlijk niet hier, maar op kleine fora wel.
     
  5. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    hehe, ik kan het niet laten, maar vind dit erg op World Of Warcraft lijken :9
    :+
    Er is al eerder een soortgelijk systeem even in de running geweest, als ik mij dat goed herriner. Dit (zoals hierboven gepost) werkte niet door de fraudegevoeligheid. We zullen dit meenemen en bespreken of het wat is. Bedankt voor de input :)
     
  6. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ik ken world of warcraft verder niet, het idee komt van het www.nukezone.nu forum.
    Punten voor kleine dingen als reply's ofzo is misschien wat overdreven voor dit forum ja, maar als beloningen zou je misschien extra mogelijkheden kunnen inpassen.
    Ik kan me het puntensysteem niet snel voor de geest halen op xboxworld forums, maar een minder uitgebreide versie van wat ik vertelde, maar wel op basis van goed forumgebruik dankbaar ontvangen, en forummisbruik duidelijk tegenwerken.
     
  7. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee als het uitgewerkt kan worden maar is het dan niet moeilijk om het forum en eigenlijk de rest van de site zo om te bouwen dat we het "Punten systeem" kunnen toepassen?

    Misschien zou een modderator een Poll kunnen beginnen en hieruit kunnen we vaststellen of het idee aanslaat bij members of niet._0/
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Opzich vind ik het wel altijd goed als je reputatie ook een beetje afhankelijk is aan hoeveel je voor het forum doet. Ben ook lid van een ander forum waarin je zelf mag kiezen en initiatief tonen om iets van betekenis te kunnen zijn. Je moet alleen wel oppassen dat het niet een populariteitswedstrijd wordt. Aan punten heb je misschien niet zoveel, maar je kunt wel iets doen dat naarmate je meer doet, je ook meer bevoegdheden krijgt oid. De meeste zijn lui en hangen toch maar beetje rond, maar als er mogelijkheden zijn is het wel leuk als je als member gewoon ook iets kunt doen en daarmee je reputatie omhoog gaat.. en niet dat alles in handen is van een select groepje mensen. Anders blijft het afhankelijk van mening of vooroordelen. Maar dan kun je het zo leuk maken als je zelf wilt.
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, maar het grote verschil is dat elke member kon stemmen. Hierbij ligt het aantal punten vast, en als je bepaalde acties uitvoert dan ga je omhoog. Toch vind ik wel fraudegevoelig. En ik weet niet of het implenteerbaar is aangezien de threads in Xbazar natuurlijk minder meetellen dan in Xbox 360 games bijvoorbeeld. En het kan zijn dat mensen snel threads zullen aanmaken en de goede startpost verdwijnen!
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    bedoel je niet implementeerbaar?

    anyway, elke member stemmen lijkt me ook niks. no offense maar niet iedereen is hier zo volwassen. dan krijg je alleen maar gerotzooi. Als je het laat afhangen van je acties en inzet lijkt me dat minder. dan moet je wel serieus zijn. En het moet wel consequent zijn. anders krijg je alleen maar gezeik
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vergeet je geen hoofdletters? :+ :b:
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het niet nodig eigenlijk. Waarom zou je mensen moeten belonen voor normaal gedrag? In de hoop dat negatieve members en kleuters zich wel gaan gedragen? Ain't going to happen. Het is een hoop gedoe om bovengenoemd plan uit te gaan voeren, en je krijgt er weinig voor terug.

    Neen, ik denk dat het te ingewikkeld wordt. Krijg je allemaal rukthreads door mensen aangemaakt die " punten " willen scoren en de mods moeten die allemaal gaan sluiten enz.enz.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  13. Ness__

    Ness__ Guest

    Het is maar een forum..
    Een forum is naar mijn idee een plek waar mensen gezellig over een bepaald onderwerp kunnen praten.
    We maken ons allemaal zo druk over alle (onnodige) regeltjes in Nederland..
    Dan hebben we een plek zonder die regeltjes, en gaan we ze bedenken..

    nogmaals;

    het is maar een forum..
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zeg je ook alleen maar omdat je maar 11 posts hebt ;)

    Nee hoor,

    Je hebt wel gelijk, maar dat het maar een forum is betekent niet dat je niet mag proberen om het te verbeteren. Er zijn een hoop mensen die hier veel tijd besteden op het forum.
     
  15. Ness__

    Ness__ Guest


    Ik ben al veel langer actief op dit forum, heb alleen een nieuwe gamertag en dus meteen ook een nieuwe account op dit forum.
    Waar ik me alleen een beetje aan erger op dit forum, is het overdreven strenge ge-controleer. 24 uur wachten na een kickje, het is zelfs zo erg dat ik al een paar keer gelezen heb:
    " Oeps sorry!! x minuutjes te vroeg met mn kick!"
    Zo moet het toch niet gaan..?
    Ik snap ook wel dat de Mods zich zonder dat ge-controleer rot vervelen, maarja.. neem het allemaal niet zo serieus, het is maar een forum
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    nee want ik had gewoon geen zin om daarop te letten :+

    was dat net een teken van hiërarchie? * bangt

    nou voor normaal gedrag lijkt me niet nee.. maar het kan toch wel als je iets nuttigs doet voor het forum? als je niet wilt doe je niks.
    kleuters in toom houden kan alleen maar door een streng rechtlijnig beleid.. dat valt nu ook wel weer mee.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom heb je dan niet meegedaan aan een naamwijzigingsronde? :confused:
    Maar je moet toch zelf inzien dat dit forum anders een grote bende wordt? Vooral de XBazaar! Tuurlijk is de kickregel dik mierenneuken, maar als iedereen constant mag lopen spammen om zijn topic in de spotlight te houden, dan loopt dat alleen maar uit de hand als je nog wil opvallen. Het is een kwestie van iedereen gelijke kansen geven op een verkoop. Want als je topic gesloten is, dan mag je een dag later gewoon weer een nieuwe openen! Een slotje in de XBazaar is meer een korte straftijd, om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde kansen krijgt.
    De strengheid van modereren is ook zeer afhankelijk van het forum dat je in post. Je moet niet vergeten dat we bijna 2500 actieve leden hebben, het is hier best druk!
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, als je iets nuttigs bijdraagt zeker. Maar ik ben bang dat als dit gaat worden toegepast in de huidig vorm zoals deze beschreven is dat er een hoop misgaat. En er een hoop werkt komt voor de mensen die deze site mogelijk maken en "clean" proberen te houden. Onnodig werk vrees ik.
     
  19. Ness__

    Ness__ Guest

    Is het niet veel gemakkelijker om dan in te stellen dat bij een nieuwe bericht je topic niet omhoog schiet, maar gewoon op dezelfde plek blijft?
    Scheelt een hoop werk voor de mods, en een hoop gekloot in het X-bazaar gedoe.
    Als ik een 'grapje' maak met iemand die ik ken, dan krijg ik meteen een PM van een mod waarin staat dat ik met meer respect moet praten over mede-members..
    Gaat dat niet een beetje ver dan?
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet of dat kan, misschien is dit wel een aardige suggestie.
    En over je post, je hebt hem ge-edit tot 2 smileys, dus ik kan er niet over oordelen. Maar ik zie dat de infraction gegeven is door onze websitebaas Kobold, hij is wel een beetje streng ja. ;)
     

Deel Deze Pagina