Ik kan je maar 1 tip geven. Als je een auto hebt bijvoorbeeld in klasse D en het is een D3. Moet jeze deze zo tunen dat deze een D1 word en zo je onderdelen kiezen dat je er niet over heen gaat. Heb je eenmaal een Auto D1 dan zijn de wagen in principe gelijk. Het hangt er dan ook van af hoe je het een en ander Afstelt aan de wagen.
Ik zelf rij in de D klasse altijd met de Golf. De honda crx is getunned sneller als de golf. Maar de wegligging van die wagen is wel minder als die van de Golf waardoor je net zo snel de rondjes kan rijden. Wat eigenlijk van groot belang is hoe jij je wagen afsteld en niet welke onderdelen erop zitten.
Veel mensen gaan uit van downforce. Maar dit werkt pas bij een bepaalde snelheid en een goed afgestelde wiel ophangen werkt over de hele baan. Dan kan je wel een wagen hebben die supper goed accellereerd maar niet lekker door de bochten gaat waardoor je eigenlijk meer tijd verliest als dat je wint.
Dus het is niet echt afhankelijk van de onderdelen. Maar meer van de afstelling.
Maar als je dan veren remmen ed aanschaft koop dan altijd de duurste. Deze geven je namelijk alle afstel mogelijkheden
Laatst bewerkt: 7 jun 2005