Forza - Best auto per classe / tuning opties

Discussie in 'Algemeen' gestart door FREEWILLY, 7 jun 2005.

1. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goededag,

Aangezien ik en vele andere met mij niet echt helden zijn in het fine tuner en samestellen van auto's wilde ik hierbij een topic openen waarbij de deskundige aan kunnen geven voor welke klasse, bijv D, C, classics etc.

Overzicht zou er als volgt uit kunnen zien:

Klasse D

Auto:
    Type:
    Motortuning: (hier dan welke opties, als turbo, uitlaat, etc)
    Visuele tuning: Spoilers ed.
    Onderdelen tuning: (versnellingsbak, banden, etc.)

Bij de tuningonderdelen gewoon aangeven 1 als niet getuned en dan 2 voor volgende tuningoptie per onderdeel.

Mocht iemand een wat overzichtelijkere layout weten kan ik dit nog wel ff aanpassen.

Groeten

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je maar 1 tip geven. Als je een auto hebt bijvoorbeeld in klasse D en het is een D3. Moet jeze deze zo tunen dat deze een D1 word en zo je onderdelen kiezen dat je er niet over heen gaat. Heb je eenmaal een Auto D1 dan zijn de wagen in principe gelijk. Het hangt er dan ook van af hoe je het een en ander Afstelt aan de wagen.

Ik zelf rij in de D klasse altijd met de Golf. De honda crx is getunned sneller als de golf. Maar de wegligging van die wagen is wel minder als die van de Golf waardoor je net zo snel de rondjes kan rijden. Wat eigenlijk van groot belang is hoe jij je wagen afsteld en niet welke onderdelen erop zitten.

Veel mensen gaan uit van downforce. Maar dit werkt pas bij een bepaalde snelheid en een goed afgestelde wiel ophangen werkt over de hele baan. Dan kan je wel een wagen hebben die supper goed accellereerd maar niet lekker door de bochten gaat waardoor je eigenlijk meer tijd verliest als dat je wint.

Dus het is niet echt afhankelijk van de onderdelen. Maar meer van de afstelling.

Maar als je dan veren remmen ed aanschaft koop dan altijd de duurste. Deze geven je namelijk alle afstel mogelijkheden

Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  3. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik wel, het probleem is mij meer dat als ik bijvoorbeeld voor de C klasse een perfecte auto moet afleveren wil ik mee kunnen komen in de rondetijden ik wel de instellingen van toptijden over kan nemen door deze te downloaden via live, maar je kan niet zien wat hij allemaal getuned heeft en hoe. Wanneer ik dan de tuningopties in wil stellen geeft deze aan dat niet alle onderdelen gelijk zijn. Vandaar dus deze topic, instellingen zijn het probleem dus niet... Althans in dit topic

4. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien nog een tip:

Knoei wat met de gear ratios!
    Bij een auto met 5 versnellingen, kun je het best de 4e en 5e versnelling wat meer naar acceleratie toe tunen. De laatste versnelling is namelijk meestal ingestel op een hoge topsnelheid, die je overigens toch niet zult halen. Je zult echt versteld staan hoeveel snelheidswinst dit kan opleveren. Vooral bij de Koeningsegg, deze heeft namelijk een 'overdrive' versnelling, gewoon om de motor op lage toeren te houden..heb je geen F^&k aan, trekken met dat ding.

succes

5. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een ghost download en de setup geeft hij toch aan in de tunings shop welke onderdelen deze persoon heeft deze staan dan tot zo ver ik weet met een uit gegrijsde vink Als je dan die onderdelen koopt neemt hij die instellingen allemaal over.

6. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kunnen we wat mee, thanx

7. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet de Lotus elise uit 2005 nemen. Alle onderdelen kopen totdat ie een A1 is. Dan zul je merken dan hij erg snel naar z'n top gaat. Dus moet je bij gearing het bovenste balkje wat van acceleration af verschuiven. Dus nu trekt ie minder snel op (scheelt heeeel weinig maar tog) maar als je de gearing goed afsteld kan hij 335 en trekt hij sneller op dan de bentley en ferrari's in de A klasse.

8. dtm2_master

dtm2_master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dikke tip: koop een Honda CRX, doe een engine swap en download dan de tune setup van de beste van de wereld. Ik kan het weten want ik sta 308 (van de 95 duizend) van de wereld. CRX is voor d en c klasse de beste auto die er is.

9. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0

Aha, k, das idd goeie tip, ik zag wel dat iedereen snel was in de CRX, maar als ik em upgrade dan was die nooit zo goed, maar had nog geen engine swap geprobeerd :). Voor de B en A klasse vin ik trouwes de Tommy Kaira Subara het beste, ff zo upgraden dat die net binnen de klasse valt, soms ff puzzelen maar daar kom je wel uit :p (ik had met deze bak trouwes de 7e tijd van de wereld neergezet bij een B race @ peninsula infield, zal nu wel wat zijn weggezakt denk ik... is al een tijd gelee)

Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  10. rob wouters

rob wouters !Ferrari!

Leuk Bevonden:
    0

Kun je zeggen welke motor je dan moet hebben, want er zijn er meerdere. En welke onderdelen heb je erbij hebt gekocht. En zou je dan ook de afstelling willen zeggen, want mijn xbox L!ve is de komende periode kapot, dus kan ik niks downloaden.

Alvast bedankt

11. mcx

mcx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Xbox-live, klasse b wordt je met een Tommy 9 van de 10 keer verbannen. Schijnt niet eerlijk te zijn.

Deel Deze Pagina