1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza Motorsport 3] Tuning & hulp bij afstellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door R-Y, 26 okt 2009.

  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Thanks voor de tips. Ik merk wel weer dat ik totaal geen verstand heb van auto's. Hopelijk komt er bij deel 4 een monteur! 8)
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Miel Monteur niet wat voor jou?
     
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Wat voor een auto is het.... anders gift je hem naar mij en kijk ik er ff na. Wordt dan wel vanavond.
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Audi R8!

    Heb hem nu net een beetje aangepast. Zag dat ik nog geen Roll Bars had. Ga het zo even testen! Mocht het allemaal niet lukken dan PM ik je nog wel! Thanks. :)
     
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Voor welke klasse wil je hem optimaal hebben, want heb een goede setup online staan voor de A serie.
    Met hired driver verslaat die in de endurance race alles met gemak op hard en alles uit. Duurt wel even voordat die er voorbij is maar als dat eenmaal is gebeurd dan is die tig x sneller!! :)
     
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    A-Klasse. :) Heb een 48 uurs kaartje gekregen en als het goed is komt m'n jaarobbo vandaag binnen via de mail, dus heb nu gold! :)
     
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Nou wat let je aanschaffen die handel! Wil hem ook wel giften hoor. *)
     
  8. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    c'mon mensen. wat een dom topic:x

    die shit als 6,0 voor handling die bij je auto staat, heeft niks te maken met tunen. je kan dit alleen verhogen door te upgraden.
    als je auto een magere 5.0 voor handling, wil niet zeggen dat hij niet goed stuurt. dit is gewoon iets doms van forza motorsport.

    @ die kerel van de startpost.

    als je een tune-topic wilt maken, kun je beter alle basics uitleggen:
    -tire pressure
    -camber
    -caster
    -toe
    -suspension
    -bump
    -rebound
    -anti-rollbar
    -differentials
    -brake pressure
    -brake balance
    -gear ratio's( niet onbelangrijk)
    -wing levels

    de bedoeling van tunen is een zo stabiel mogelijke auto krijgen, vooral de bocht ingaand en uitgaand is cruciaal. je wilt zo laat mogelijk kunnen remmen, nog een beetje remmend terwijl je al instuurt eigenlijk.

    als mensen problemen hebben met een auto, te veel onderstuur, overstuur bij de ingang/uitgang van hoge/lage snelheidsbochten, vraag dan om hulp:D
     
  9. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, ik zit nu in de R3 races met Forza en heb daarvoor een #90 Ferrari F430 GT voor aangeschaft. Nu rijdt ik zelf met alle hulpmiddelen uit en de ai op hard om het lekker uitdagend te maken. Maar deze bak is wel heeel erg moeilijk te controleren. Mijn grootste probleem is dat ik in de bochten vrijwel geen gas bij kan geven en ook het accelereren na de bocht is een probleem omdat de achterwielen al snel gaan spinnen.

    Tips om wat aan te passen? Heb het al geprobeerd met de damping (voorkant stijver voor meer grip op achterwiel), achterspoiler (meer voor cornering ipv. speed) en differentieel dat minder snel moet locken zodat ik meer gas kan geven. Zit ik nu op de goede weg?
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Relax man, lees even rustig verder dan zie je dat wat je zegt al was aangegeven (dat de cijfertjes niet direct veel zeggen,etc.).
    Daarnaast staat er in de start post banden en vervolgens al camber benoemd en zou TS verder ook alles gaan benoemen. Enfin, maar dat had je zelf ook kunnen weten door eerst te lezen en niet direct te commentaar te gaan leveren.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Excuses voor het lange wachten, het zit allemaal niet echt mee..Er gaat wat verkeerd met school en heb daar even moeite mee. Het staat er zo spoedig mogelijk op. Bij voorbaat dank.
     
  12. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Achjah, school gaat toch voor een spel he :), zou zeggen, neem de tijd :D
     
  13. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    +1
     
  14. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand?

    edit: Heb nu alles weer terug gezet naar de standaard instellingen en alleen de achterspoiler bijna helemaal op cornering staan, dit en heel veel oefenen om uit te vinden hoeveel gas ik wel en niet kan geven hou ik hem nu wel redelijk onder controle. Maar het zou toch handig zijn om hem daar ook een beetje op te kunnen afstellen..
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  15. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt misschien stom, maar je moet gewoon gedoseerd gas geven als je uit een bocht komt, bijna al die snelle wagens spinnen als je uit een bocht weg accelereert :+
     
  16. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, heb je bij start uit stilstand ook.
     
  17. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat begrijp ik, maar deze bak is wel echt extreem..
    Ik zou zeggen, probeer het eens, kies hem in free run en zet alles uit.
    Een klein beetje gas is al genoeg om dat ding donuts te laten maken :lol:

    De #90 Ferrari F430 GT dus.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  18. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die auto ook inderdaad en het is gewoon niet leuk zonder TCS vind ik. Ik game nog altijd voor mijn plezier, dus dan maar racen met dat hulpmiddel aan als dat ervoor zorgt dat het dan leuker is om te spelen. Zeker als je die auto ook nog eens speciaal gekocht hebt voor het R3 championship.
     
  19. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat ik er last van zal hebben, ik ben het gewend om met zo min mogelijk grip rond te glijden ;) F430 is nog een tam beestje...
    Die Corvette die je voor R2 krijgt heeft precies hetzelfde 'probleem', maar ja dan moet je maar niet vol op je gas gaan staan als je een bocht uitrijdt...
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  20. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, hij is wel heel gevoelig idd
     

Deel Deze Pagina