1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza Motorsport 3] Tuning & hulp bij afstellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door R-Y, 26 okt 2009.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    *zucht* dat driften blijft echt ZUIGEN... big time. Heb al diverse setups gebruikt van storefront die al heeeeeeeeel wat keren zijn gedownload voor de 370Z, maar ik kom vooralsnog niet hoger dan 30.000 CR.Of de auto spint meer dan 90 graden en weg punten, of weer eens in de vangrail.....
     
  2. StigMuk

    StigMuk Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ben ik eens gaan rijden met de R2 #23 XANAVI NISMO GT-R. Wat is dat een briljante machine _O_

    Superhandling... Dat ding stuurt zo superscherp in, zonder daarbij ook maar enige onder- en overstuur op te wekken. Heerlijk gewoon.
    Jammer dat die alleen niet meer binnen de R2 te upgraden is, want hij is wat mij betreft zoveel beter als een MC12 of C6-R \o/.
    Het valt met die auto dan ook gelijk op dat een technisch circuit met veel haakse bochten die GTR er regelmatig bij staat in de leaderboards en op snellere circuits niet.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou, dat ligt niet aan het spel.

    ik weet niet wat jij van een drifttune verwacht maar dit betekend echt niet dat je met een hoek van 90 graden je auto kunt zetten en dat het dan goed komt.

    driften is vooral veel met het gas spelen. waarmee drift/race jij? controller of Stuur. want dan kan ik je wat betere tips geven want heb zelf met beide gedaan.

    ik heb al eerder een How-to getypt voor driften over hoe je het beste kunt beginnen.

    maar eerst. geef eens wat meer info over hoe en waar je drift..
    volgende info graag:

    - Auto(Pi van de auto)
    - Baan
    - Assists die je aan of uit hebt
    - Controller/stuur
    - Welke onderdelen heb je geinstalleerd(spoilers? banden? bredere banden?)

    zodra je dat geeft kan ik je wel wat tips geven.
     
  4. StigMuk

    StigMuk Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Pak anders voor de achievement gewoon een Evo als het niet lukt. Even een pak credits erin voor wat power, manual schakelen, continue in zijn 2 Fujimi over en voila... achievement binnen :)

    Als je die hebt kun je nog eens gaan klooien met een RWD voor het echt driftwerk
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik kwam er na die achievement pas achter dat je in Hot-Lap terug kon spoelen.. ik in TestDrive de achievement gehaald:D..
     
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Maar je kunt voor die achievement toch gewoon de nurburgring of het Kaido circuit overknallen. Dan heb je toch zo die punten?
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb 'm op Kaido gehaald, maar heb toch flink moeten rewinden op het einde. Kwam 3000 punten te kort voor de laatste bocht. Heb die dus op alle mogelijke manieren moeten nemen! 8)
    Maar ik heb 'm! :+
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Moet er ook nog aan geloven maar begreep iig dat de meeste dat fujinogwat circuit in reverse gebruiken.

    In welke klasse kun je het beste je auto tunen?? Te veel lijkt me onzin en neem aan dat een lange twee zowat een must is?

    Wil er binnenkort mee beginnen maar dan kan ik tussendoor alvast een beetje oefenen op de benchmark.
     
  9. StigMuk

    StigMuk Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Had de Evo 8 ergens in klasse S. Genoeg power en een mooie koppelkromme om hem bergop goed er doorheen te kunnen sleuren. Had een lange 2 en dan een wat kortere eindoverbrenging zodat hij niet doodvalt in zijn 2.
    En inderdaad op Fuji reverse. Kostte niet zoveel tijd, dus je hoeft er geen hele avond voor uit te trekken :)

    Als je die zendmast dan voor de eerste keer ziet en je zit rond de 40.000 dan zit je wel OK.
     
  10. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Heb zojuist met de Mine's Nissan Skyline de 100k drift gehaald. Geen geld aan uitgegeven geen tunes niets XD
    Had trouwens een drift van 11.000 nogwat hehe.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  11. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355


    Bedankt voor de tip!!! Ga het dit weekend eens proberen. Is overigens voor mij de één na laatste achievement die ik moet halen. De laatste is alles afmaken op goud.



    Dat doe je goed!! Vast een natuurtalent. :)
     
  12. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Nee hoor ik heb nog nooit gedrift :+ Het is zoals Kimi al zei, spelen met je throttle. Soms volgas gaan en soms halfgas. Als je rond de 50.000 hebt op het hoogste punt in het circuit dan zit je goed. En Reverse is moeilijker dan de gewone manier van rijden op Kaido. Je kunt namelijk downhill hele lange drifts maken omdat de bochten minder krap zijn. Als je dit reverse doet gaat dat niet.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Painten heb je wss meer talent in:D

    Edit:

    op het laatst is het juist erg handig dat je naar beneden gaat. daar heb je erg wijde bochten en kun je als je AWD gebruikt hem heel erg mooi ingooien en volgas houden. dan is het best makkelijk.

    maar toch heeft RWD mijn voorkeur...

    drift zelf nog redelijk veel op die benchmark track layout F. probeer iedere keer mijn record te verbreken dat nu op 33.500 staat.. in 3bochten±D
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  14. StigMuk

    StigMuk Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    owja, en natuurlijk manual shift, anders is het best vervelend dat ie in een snelle drift door wil schakelen ;)

    Bij mij gaat het nog wat minder hard met de achievements. Ik moet nog een paar seizoenen en de levels 40, 45, 50. En de Gold medals.
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378


    Heb die nu ook, en zit nu op 50k credits. Tis de GTR R34 Skyline. of moet ik een ander pakken?
    Ik heb trouwens op automatisch schakelen......
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  16. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Automatisch schakelen is zoiezo al niet goed bij het driften, dat kan je drifts verpesten als hij ineens gaat opschakelen.
     
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Zit nu op 81K met een Lambo Rev.
     
  18. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    hoe kan je nou zo'n setup uploaden?
     
  19. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Storefront
     
  20. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Zat net op Tweakers.net in het Forza3 topic te kijken, en zag daar een mooie link die voor vele noob tuners(me too, gebruik sinds FM2 de Feuerdog calculator).

    Een paar NL gasten hebben die calculator van Feuerdog en Slave Monkey in een uber flash applicatie gemaakt.

    Hiermee kan je voor iedere auto een mooie basis setup maken, en van daaruit verder tweaken.

    Mijn ervaring is dat alleen al die basis vaak secondes van je ronden afhaalt, kan daarna alleen maar beter worden.

    Zoals de flash applicatie is gemaakt zou je bijna denken dat je hem heel chill kan gebruiken op je WinMobile PDA(gaan we zo even proberen).

    Met dank aan Laurent Goedegebuure.

    http://www.forzatraders.c...torsport-3-car-setup-tool
     

Deel Deze Pagina