1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Forza Motorsport 7

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 12 jun 2017.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat is niet helemaal waar. Het blok van de R zit anders in elkaar. Is niet alleen standaard qua vermogen sterker, maar kan ook meer vermogen aan.
     
  2. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ik heb me een jaar geleden volledig laten voorlichten en bij de scirocco (in tegenstelling bij de golf waar de r en gti meer verschillen vanwege de aandrijving) zijn de blokken heel erg gelijk. Uiteraard gebruiken ze bij de R meer hoogwaardige materialen (brandstofpomp, uitlaat, injectore etc) om het vermogen aan te kunnen, en dat zie je terug in de prijs, maar het enige grote verschil betrof de turbo die vrijwel volledig verantwoordelijk is voor de 60pk verschil. Het geluid dat de auto produceert is hierdoor ook nagenoeg identiek op de software uitlaatmod na mbt crackles.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2017
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb wat meer gameplay bekeken maar het is echt gewoon de audio wat wederom gerecyled is, er zit geen emotie in die auto's. Er zit zo'n typische `forza layer` over qua geluid. Ook grafisch vind ik het niet indrukwekkend.

    Project Cars 2 vrijdag eindelijk!!
     
  4. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    @Martijnn
    Heb je de videos gekeken op een 4k tv? Vind de 4K videos echt prachtig. Op de gamescom vond ik het fantastisch mooi. De 4k beelden die ik van PC2 zag waren wel wat minder mooi. Overigens landt die ook hier vrijdag op de mat!
     
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat 4k betreft zou ik het even naar de tv moeten doorlussen, maar het is de overall impressie van de kleuren die ik niet geweldig vind. Maar ik kan het mishebben als het hier op 4k HDR draait hoor.
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik zie niet in waarom de verschillen bij het blok van de Golf GTI en de Golf R groter zouden moeten zijn door de aandrijving.

    Je hebt twee soorten blokken. Het blok in de Golf GTI/Octavia RS/Scirocco 2.0 TFSI. En je hebt het blok in de Audi S3/Golf R/Leon Cupra/Scirocco R. En die blokken zijn (buiten uiteraard sowieso de turbo) niet identiek. Het blok van S3/Cupra/R kan meer kracht aan (andere lagers, andere drijfstangen, etc-etc.).
     
  7. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    @Rossi46
    Gezien de Golf Gti modellen allen voorwielaangedreven zijn en de R versies daar vierwielaandrieving hebben zijn de verschillen in onderdelen hier groter. Als ik technische onderdelen voor een Golf GTI nodig heb shop ik bijna net zo goed bij een Scirocco R als bij een Golf R (iets overdreven wellicht maar er zijn wat overeenkomsten). Maar ik zeg ook nergens dat ze exact gelijk zijn. Dat zou ook vreemd zijn want het prijsverschil is al gauw bij nieuwprijs zo'n 12.000 euro plus.

    Het ging mij voornamelijk om de werking en in meerdere mate om het geluid. Bij de laatste update van de scirocco zijn de de twee blokken gelijkwaardiger geworden dan dat ze in de 2009 variant waren. Ik kan de uitleg niet meer vinden die ik vorig jaar vond met alle verschillen tussen de blokken. Want nogmaals tuurlijk zijn die er. Maar goed volgens de kenners die er meer vanaf wisten dan ik was het grote verschil in poweroutput voornamelijk de turbo. Zoals in mijn andere post ook al gezegd zijn de uitlaat injectoren, manifold, brandstofpomp ook anders. En ik zou ook de zuigerringen, timiing en meer op kunnen dreunen maar het ging mij om het basis 2.0 literblok met intercooler compressor en turbo dat qua werking en ouput weldegelijk vergelijkbaar zou zijn. Feit is dat je direct kan horen wanneer je met het 2.0 tsi blok van volkswagen te maken hebt in alle auto's die je nu opgesomt hebt en het verschil tussen GTI's en R varianten is minimaal.:D
    Overigensde de Golf R en Audi S3 hebben de 4 wielaangedreven variant en zullen qua onderdelen ook weer verschillen met de voorwielaangedreven Cupra (cupra r) en Scirocco. Daarnaast draat de Scirocco MK3.5 nog op een tussenvariant frame/mechanisch wat een mengsel is van de Golf 6 en Golf 7. Zo zijn er dus overal wel verschillen te ontdekken.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2017
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    We hadden het over het verschil in blok, toch? o_O

    Uiteraard zorgt de turbo voor het grootste verschil in vermogen. Dat is immers veruit de goedkoopste manier om tot meer vermogen te komen. Om er voor te zorgen dat beide blokken ook min of meer dezelfde levensduur hebben, is het blok van de S3/Cupra/R duurzamer geconstrueerd.

    Je kunt dus met een getunde Scirocco 2.0 TFSI tot hetzelfde vermogen komen als een Scirocco R, maar je levert dan wel in op de levensduur van het materiaal. Zowel wat betreft de turbo als het blok zelf.

    Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Golf 2.0 TDI en de Golf GTD. Daarbij is enkel de turbo anders, de blokken zijn identiek.
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ik denk dat we elkaar ergens verkeerd begrepen hebben. Ik zag van iemand, Dex, een comment staan toen ik het nog had over het geluid. Daar doelde ik met name op. Ik som notabene een paar posts terug ook op dat er qua onderdelen wel verschil is in gebruik materiaal waarmee ik je mening onderstreep dat de R varianten meer aankunnen :). Dus ja idd met ecu upgrade zal het zijn alsof je een r rijdt maar kun je meer kans op problemen elders krijgen. iets wat ik met mijn vorige scirocco 2.0 (getuned naar 252pk) ervaren heb met motorische schadeposten van resp. 3200 en 1600 euro in een tijdsbestek van 4 jaar. Vandaar dat ik minder happig ben dit weer te doen. Maar het kan wel vrij simpel.

    Dit bedoel ik:

    post van mij: "Over het algemeen zijn we het ook eens hoor. Mijn eigen auto klinkt ook totaal anders in Forza. Sterker nog ik zou m naar de dealer brengen om te vragen of er een uitlaat lek is oid :D.
    Maar mijn overall feel is dat ik er best van kan genieten over de hele linie heen. "



    Post Dex: "Maar in het echt zal er ook een aardig verschil zitten tussen de R en de R-line neem ik aan."


    Ik leefde dus nog in de wereld van het geluid vandaar ook mijn twee video'links in de post daarboven.

    Goed terug naar de demo maar want die zit eraan te komen :D
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat betreft geluid klinken ze allemaal stront ;) Maar goed, ik mag niks zeggen, met m'n TDI... :whistle:
     
    Dex en apoc vinden dit leuk.
  11. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Haha vind je. ik vind het geluid fantastisch vooral met modded exhaust en de dsgpops maar mijne klinkt eigenlijk qua HP verhouding iets té luid. Ik zal nog wel een video posten binnenkort.
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Een 4-cilinder in lijn is een motorconfiguratie die zo ongeveer het slechtste klinkt van allemaal. Zeker met een turbo erop. Wat dat betreft is het heel spijtig dat momenteel meer dan 90% van de nieuwe auto's daarmee is uitgerust.

    EDIT: 90% is waarschijnlijk wat veel. Er worden tegenwoordig immers ook behoorlijk veel 3-cilinders verkocht. Die klinken wel geinig. Maar het wordt pas echt leuk bij 5 of meer cilinders.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  13. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ben ik dan weer totaal niet met je eens. Ik vind driecilinders bijvoorbeeld verschrikkelijk dramatisch klinken. Welke klinkt daar dan goed vind je? Dat 4 cilinders in potentie minder klinken dan 5 6 etc daar kan ik wel in meegaan maar nog steeds klinken er genoeg meer dan prima . Maar het zal ook een beetje smaak zijn want ik houd bijvoorbeeld helemaal weer niet van Amerikaanse 8 cilinders bijvoorbeeld.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Nog niet op de xdoos zelf?
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Goed verstopt in de store.

    [​IMG]
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Demo gespeeld, niks aan, erg slapjes. Alweer van hetzelfde, geen verbetering qua audio en rijgedrag.
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ring was prima te doen. Dubai zaadcircuit, of die Porsche stuurt ruk :-D
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Jammer dat ik hem nu niet kan proberen op pc, heb mijn videokaart moeten opsturen voor RMA.. Maar hij gaat er toch wel komen :)
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Baal nu wel beetje dat ik geen Xbox One meer in huis heb. :+
     

Deel Deze Pagina