1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Remco heeft inderdaad niet de meest onopvallende personen gekozen :+

    Of zag Marieke ze van te voren? Nee toch?
     
  2. Remco

    Remco Guest

    Sowieso dat je erbij had mogen zijn! Ik heb Tom en JeePee ook niet uitgenodigd, hoor ;)
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die kwamen gewoon? 8)
    BTW, op je bruiloft staan er dus (als je ze uitnodigt) 5 fotografen?

    Hoezo paparazzi :cool:
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe je bedoeld stalkers :+
     
  5. Remco

    Remco Guest

    Jep! :)
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Ik kwam gewoon. Zaal was alleen vol, waardoor ik achter een billboard moest gaan staan om nog wat te kunnen zien :'-(
     
  7. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik kwam gewoon, NATUURLIJK KWAM IK GEWOON! Ik support die jongen toch!

    Ik zat trouwens achter Remco op de trap, was te laat om binnen te komen. Je had hem moeten zien trillen, haha. Held!
     
  8. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Fack dubbelposten.

    [​IMG]

    Was een testje met mijn nieuwe softbox, zie Patstopic.
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmmmmmmmmmm softbox! :D
     
  10. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    JAJAJAJAJA, ik heb nu een 30x120 (aka striplight). Héérlijk!
     
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hello!

    Ik zit sinds drie weken op de kunstacademie en krijg daar ook les in fotografie. Ik moest vandaag voor een opdracht foto's schieten van mensen, dingen, situaties op straat. Bedoeling is dat ik een "foto met een verhaal" oplever.

    Allereerst heb ik, op vakantiefoto's maken na, totaal geen ervaring met fotografie. Ik ging dus vanmiddag de straat op, zonder echt te weten wat ik aan het doen was. Ik merkte al gauw dat ik het erg ongemakkelijk vind om foto's te schieten van mensen. Heb al snel het idee dat ze "doorhebben" dat ik foto's van ze maak en kan me goed voorstellen dat men dat niet prettig vindt.

    Na een half uurtje door Rotterdam gelopen te hebben is er dit plaatje uitgekomen:

    [​IMG]

    Idee achter de foto is dat de straatkrant verkoper in de schaduw van de winkelende meiden staat, die hem totaal negeren.

    Ik ben op zich tevreden met de opstelling van het taffareel. Jammer alleen dat de foto op 100% niet helemaal scherp is. De gezichten lijken wel 'getekend'... Maar dat zal wel met mijn camera (Sony DSC HX7V) te maken hebben.

    In kleur vind ik hem eigenlijk mooier, maar het licht/donker effect komt wat minder sterk over.

    [​IMG]

    Als jullie opmerkingen/tips hebben over de foto zelf of de bewerking hoor ik het graag! :)
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een toffe plaat vind!
    Ik had er alleen niet gelijk uit gehaald dat het idee is dat hun de straatverkoper negeren/niet zien, dit omdat die middelste toch naar hem kijkt waardoor ze toch aandacht geeft.
    Daarnaast is het erg jammer dat de rechter in de camera kijkt.
    Bij de kleur versie moet je denk ik gewoon het contrast toe voegen en wat meer zwart toe voegen en dan zit er ook veel meer kracht tussen licht en donker zoals de zwart-wit variant heeft.
    Het licht is in ieder geval prachtig (en dat heb je goed vast gelegd!) en je hebt een goede compositie gekozen.
    Dat de gezichten getekend lijken komt inderdaad door je camera, is helaas niks aan te doen.
    Maar zeker goed bezig!

    @Tom, ik mag hem vast wel een keer lenen als ik een shoot wil doen hé? :+
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Alright, dankjewel. :)

    Moet er nog even bij vermelden dat ik wel zwaar geïnspireerd ben door deze foto. Ik liep langs die straatkrant verkoper en moest ineens aan die foto denken!
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    De inspiratie is er van af te zien ja haha, maar zeker goed gelukt :)
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vraagje over het gebruik van een flitser (niet van de body zelf) met een DSLR. Hij body, D3100, heeft TTL en mijn flitser heeft dat ook. Toch kan ik wel op de flitser een F-waarde instellen. Als ik hem op TTL zet de flitser, hoef ik dan niet aan de F-waarde of de iso van de flitser te komen? En als dit wel moet (of als ik hem op manual ga gebruiken) wanneer is de flits het meest intens? Bij een hoge F-waarde (f32) of bij een lage (f2)?

    Vandaag wat foto's gemaakt bij een Vossenjacht namelijk, waarbij de kids met rare pruiken/dingen op hun hoofd op de foto moesten om mijn letter te krijgen. Flitser had ik hierbij wel nodig, maar snapte vrij weinig van de intensiteit van de flits...
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Probeer het uit zou ik zeggen?
    Heb verder geen verstand van fliters, maar het lijkt me logisch als f/2 veel meer licht geeft als f/32.

    Overigens weet ik niet of ik 2 oktober er bij kan zijn boys! Ik ga misschien 28 sep. t/m 2 okt. naar de WRC in Frankrijk namelijk. Even kijken of dat kan i.v.m. m'n studie. Mocht France niet doorgaan ben ik uiteraard van de partij.
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja daar zag ik dus gister tijdens de Vossenjacht geen verschil in. Maar toen had ik hem op TTL staan, dus ik gok dat hij toen gewoon zo hard flitste als nodig was...
     
  18. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan de 2e ook niet had ik in mijn vorige post al vermeld. Dus beter schuiven we het nog een weekje op!?
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Huisdieren voor het profielwerkstuk! :)

    Genomen met de nieuwe camera van m'n moeder. Jammer genoeg kan die niet 'macro', dan zouden ze nog mooier zijn haha :).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  20. Remco

    Remco Guest

    Die onderste is tof, heb je die ook zelf gemaakt? :)
     

Deel Deze Pagina