1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kreeg net een mailtje of ik mijn copyrights verkoop op een bepaalde foto. Iemand daar ervaring mee? Ik heb via een stock-website wel eens wat foto's afgestaan voor niet-commerciële doeleinden e.d. Maar deze man vraagt me direct naar een prijs, terwijl hij een foto alleen maar op zijn website wil zetten. o_O
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan aan mij liggen, Maar ik vertrouw het niet helemaal.
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Even een random selectie van wat jpegs van de vakantie, verder nog niets mee gedaan dus vandaar ook dat de contrasten nogal ruk zijn maar ik kon weer eens niet wachten. Alles ook in raw geschoten (1500 pics) dus van het weekend heb ik weer genoeg te doen, zoals 1000+ foto's verwijderen, maja.

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr

    [​IMG]
    Lanzarote by Dalive, on Flickr
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, dat zou ik ook zeggen, maar mijn background search doet vooralsnog geen alarmbellen rinkelen.
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt overwegen om hem een aanbod te doen dat hij de foto voor zijn site mag gebruiken tegen een (kleine) vergoeding maar dat hij niet de volledige copyright krijgt of iets dergelijks.

    Deze dingen liggen volgens mij erg lastig, Zowel persoonlijk als juridisch.
    Ben blij dat deze kwestie niet bij mij persoonlijk speelt wat dan wordt het allemaal nog ingewikkelder.


    Edit:
    @Cookie,
    Bij foto 3 en 4 is het erg jammer van de achtergrond met al die mensen, Daardoor wordt het meer een toeristen kiekje dan een mooie plaat.
    En foto 6 komt naar mijn idee niet lekker los van de naar mijn smaak iets te drukke en te donkere achtergrond. De vogel staat er overigens wel prachtig op.
    De rest heb ik weinig op aan te merken, Hoewel het bij foto 1 misschien wel prettig zou zijn geweest als de mast en het voordek er in zijn geheel opstonden in de achtergrond.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  6. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind de achtergronden met de vogel ook te druk. De vogel valt eigenlijk totaal niet meer op. De eerste twee foto's zijn wel mooi, alleen wat sato zegt klopt. De eerste foto was mooier geweest als deze in zijn geheel erop stond.
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik had alleen een 50mm bij me met de boot en achter dat onderdeel op de voorgrond zat een rots dus ik kon hem niet helemaal meepakken helaas. Ik moest al wat vreemde toeren uithalen om dit kiekje te krijgen. Sowieso heb ik flink wat afgeklommen in de vakantie, helemaal met mijn 17-40, flink wat keren letterlijk aan de afgrond gestaan maar als ik door alles heen blader nu dan zit er best wel wat bruikbaar spul tussen. Ik heb gelukkig wel genoeg vogelfoto's zonder de toeristen, we zijn ook twee keer naar die show geweest en de tweede keer was het zo'n 35 graden in de volle zon zonder schaduw waardoor er maar iets van 20 man zat, deze waren allemaal nog van de eerste keer, rond 10-11 uur 's ochtends met nog wat bewolking. De laatste foto moet ik nog wat uitlichten inderdaad (en 5 ook), maar ik was al lang blij dat ik hem perfect in het midden raak schoot van 1 meter afstand want die krengen vlogen aardig snel elke keer.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Een mogelijkheid had geweest om te pannen, maar makkelijk is het niet.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Bathroom selfie:

    [​IMG]
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Heel tof. Combinatie van chaos en structuur. Cool man.
     
  11. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]

    Ik vind hem tof :)
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Echt toffe foto's, vooral de tweede. De kleuren zijn zo gaaf daar
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Zie dat hippe Casio horloge dan! _O_

    Moet je geen mooi klassiek Zwitsers horloge hebben? :+
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit had ik al precies op je Flickr gepost Gdzr, die kleuren zijn geweldig. Om de een of andere reden vind ik in groot formaat de eerste beter werken en in klein formaat de tweede.

    Casio F-91W! :cool:

    Yes, maar dit is mijn schrale horloge. Eentje die zwaar mag lijden. Het Zwitserse horloge komt nog, maar je wil niet weten over wat voor prijsklasses je hier dan spreekt.
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bij de 2e ligt de focus niet helemaal perfect op zijn gezicht. Maar thanks iig!

    Ook nog een dagje door de Hatertse vennen gewandeld

    [​IMG]
    IMG_8328 by Bas Wouters, on Flickr

    [​IMG]
    IMG_8488 by Bas Wouters, on Flickr

    [​IMG]
    IMG_8391 by Bas Wouters, on Flickr
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2013
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    ach, dat valt minder op klein formaat.

    En andersom: De expressie van zijn gezicht op de eerste foto komt dus veel beter tot zijn recht met meeeeeer pixels. :) Dat is mijn favoriet.
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ah oki! Heb er nog zoveel meer, maar dat is dan uiteindelijk toch meer van hetzelfde.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is er iemand met ervaring met timelapse fotografie? Zoja, welke software gebruik je om je rits foto's om te zetten naar een 1080p gesneden video?
     
  20. math1js

    math1js Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik altijd After Effects, zijn ook genoeg tutorials voor te vinden.
     

Deel Deze Pagina