1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik heb ook altijd Sandisk. Ik las dat die Duracell sneller was en speciaal voor foto/video, maar ok... ik blijf wel bij Sandisk dan! :p
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    In de zin van dat ze groot is geworden. Laatst had ie nog gepost dat hij een kind had maar dat is dus al een tijd geleden. :+
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je bent de papa van Dora the Explorer?
     
  4. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Een dilemma, mijn canon 550d heeft het begeven na net iets minder dan 2,5 jaar. Hij geeft error 30 aan wat betekend dat hij een sluiterstoring heeft. Welnu, Geen garantie meer en moet ik hem opsturen en na laten kijken wat de verzendkosten en € 40,- onderzoekskosten gaat kosten. Kosten van de reparatie is nog niet duidelijk en heb geen idee aan welk bedrag ik moet gaan denken. Iemand hier ervaring mee? Ik heb geen trek in hoge kosten want dan koop ik net zo lief een nieuwe. Persoonlijk vind ik dat deze 550d het erg snel heeft begeven. Plotseling gebeurt na het maken van een foto.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier een van mij, waarvan ik al weet dat de lucht erg wit is. Ikzelf vind dit echter niet erg bij deze foto :). Daarnaast was het nou ook niet de meest makkelijke locatie, qua licht enzo...

    [ link | afbeelding ]
    Chennai city centre by Peter vd Ham, on Flickr

    Hier meer
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup! Dat is ook het idee erachter.

    De foto is gecropped voor instagramz

    Het is juist de tegenstelling van kleur:vrolijk meid tegenover de grote boze wereld:donker en dat ze dan haar pad bewandeld. So to speak dus opgroeit en meer gaat durven.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hebben jullie wel eens jullie DSLR meegenomen in de vrieskou? Ik ga binnenkort op skiweekend en wil eigenlijk ook wat tijd reserveren om wat landschappen te fotograferen. Zou ik ergens op moeten letten bij die temperaturen?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja, condens bij het naar binnnen en naar buiten gaan. Staan veel tips op inet op.
    Ik doe altijd de dslr in de tas en laat hem bij binnenkomst minimaal een uur of 2 in de tas zitten....
     
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik denk dat je moet opletten of er geen condens in je lens komt, omdat je vaak van binnen waar het warm is, naar buiten waar het koud is gaat. Verderr zal je batterij misschien een stuk sneller leeg zijn, maar dat is normaal.

    E: wtf, ik dacht Matrix de laatste post had...
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zet je tas met je gear op tijd buiten, dan kan je camera vast afkoelen naar de buiten temperatuur. Met binnenkomst is dat dus wat Leslie zegt! Wat ik laatst had gelezen is dat je ook voor long exposures van die handwarmers om je lens kan plakken. Zo blijft je lens wat warmer en zorg je ervoor dat je frontelement niet beslaat.
     
  11. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Zoals gezegd gaat de accu minder lang mee. Stop, indien je die hebt, een tweede accu daarom in een binnenzak van je jas zodat deze warm is.

    Condens zal met name als je van buiten naar binnen gaat een rol spelen. Haal de geheugenkaart buiten alvast uit de camera zodat je wel direct de foto's kunt bekijken en laat de camera in de tas opwarmen. Een silica zakje (zoals in veel verpakkingen van producten zit om vocht aan te trekken) in je fototas is sowieso nuttig om te hebben. Sommige mensen doen de camera zelfs in een ziplock bag, maar dat vind ik zelf een beetje te ver gaan.
     
  12. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraag aan de Nikon liefhebbers. Ik heb een budget zo rond de €400 a € 500. Wat raden jullie aan. De 3200 of 5100. Ik heb dus de Canon 550d gehad, maar die is vroegtijdig overleden en wil geen Canon weer,maar zelfde kaliber camera van Nikon is prima.
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    5100 nemen dan. Stukje beter dan de 3200.
     
  14. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]

    Zo Nikon D5100 Kit 18-55mm VR + 55-200mm VR gehaald bij de mediamarkt voor € 495 met die btw actie. Tot nu toe zeer tevreden :)
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Mooi setje! Goeie overlap met die lenzen ook.
     
  16. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Klopt, mooi setje is het.Ook nog eens scherp geprijsd. Even mee aan het klooien geweest en ik vind deze nikon 5100 beter aanvoelen dan de Canon 550d. Ik had eigenlijk niet zo'n verschil verwacht, maar ben blij dat ik de overstap heb gemaakt.
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zat laatst een beetje op marktplaats te struinen, je weet wel: zoeken naar leuke lensjes. Ik kwam een verkoper tegen die voor €65 Macro lenzen verkocht. De voorbeeldfoto's zagen er erg goed uit en hij woonde in de buurt. Een mailtje met de vraag naar informatie was snel verstuurd.

    Even later kreeg ik een mail terug. Hier stond in dat hij bepaalde Canon-lenzen, oa de 35-80 en de 28-80, ombouwde tot Macro lens. Een duidelijke PDF met informatie hoe het dan ging werken. Mijn interesse was gewekt.

    Nu zat ik gisteren eens te kijken hoe dat dan precies werkt. Even wat filmpjes op YT bekeken en vanmorgen maar besloten om eens een rondje langs de kringloopzaken hier in Almelo te houden. De door de verkoper genoemde lenzen kon ik niet vinden. Wel kwam ik een oude Canon 300 nogwat spiegelreflex tegen, met daarop een Canon 38-76. Het hele pakket voor €29,95. Na wat lullen met de uiterst op de hoogte zijnde, ahum, vrijwilliger heb ik de lens voor €10 mee kunnen nemen. Het was met de gok wel waard.

    Bij thuiskomst even wat gesleuteld aan de lens. Het resultaat, na een snel testje. Ik vind het best behoorlijk...
    [​IMG]
    DIY Macro by Peter vd Ham, on Flickr
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Weekje London geweest. Veel foto's gemaakt. Hieronder een aantal:

    [​IMG]
    Burrough Market

    [​IMG]
    Shoreditch

    [​IMG]
    Het verplichte toeristenshotje

    [​IMG]
    Het oog van een andere hoek

    [​IMG]
    De naarste straat van London

    [​IMG]
    Kan niet zonder Ben
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vooral de tweede en de laatste springen er tussenuit. De kleuren zijn héérlijk.
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Laatste is heel mooi, fijne kleuren en mooie compositie!
     

Deel Deze Pagina