1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Haha, dankje zal vast wel goed komen.
    Vandaag in scheveningen geweest en aardig mooie foto's gemaakt.
    Nu nog ff een cursus volgen om het beste er uit te halen.
    Nog best lastig om de juiste foto te maken als je alles zelf instel dan:)

    Verklaar je nader;)
     
  2. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Meh.. Nikon. Cookie hoeft niets uit te leggen. Hiermee zeg ik trouwens niet dat je naar Canon moet rennen. Kijk eens naar Sony of als je budget wat lager is naar Panasonic. Die werken veel meer aan nieuwe technieken. SLR is eigenlijk niet meer van deze tijd guys.
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb een tijd terug een Nikon D5200 gekocht. Heb die nog altijd liever dan zo een Sony of Panasonic. Vind hem gewoon een stuk steviger aanvoelen (vooral de lenzen) dan bijv. Canon.
    "Nieuwe technieken" zijn ook niet nodig voor een beginnende fotograaf. Nikon D3200 heb je een mooie beginner DSLR aan.
     
  4. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    "Wat je nu niet nodig hebt." Het lijkt me dat je het liefst je objectieven gewoon wil houden als je een nieuwe body koopt.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik loop een beetje te fucken, ben zelf fan van Canon :)

    Imo moet je wel gaan voor Canon óf Nikon. Het aanbod qua lenzen is voor deze 2 merken vele malen groter dan voor Sony bijvoorbeeld. Daarnaast is de markt veel groter voor Canon en Nikon en is het ook makkelijker om deze door te verkopen wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe body wilt gaan halen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    We praten over een body van een paar honderd euro. Neem aan dat zijn vrouw nu niet weetikhoeveel lenzen gaat aanschaffen voor die body als beginner.

    Ben het ook eens met @Cookie
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Froggle heeft hier echter wel een beetje gelijk. De DSLR is nu nog mateloos populair, maar begint achter te raken op de mirrorless concurrentie. Voor de echte professionals/hobbyisten zullen de DSLR's voorlopig nog steeds de go-to camera's zijn, maar voor de algemene consument begint de mirrorless camera langzaamaan een betere optie te worden. Alleen al het feit dat je via de electronische viewfinder het daadwerkelijke resultaat kunt zien van je geschoten foto is een enorm voordeel voor de algemene consument die af en toe een plaatje schiet op vakanties etc.
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    En hoeveel mag zoiets kosten?
     
  9. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik bekijk deze markt ook nog vanuit een ander perspectief. Als filmmaker wil je als B-camera er graag iets bij wat compact en hoge beeldkwaliteit aflevert naast je 20k camera. Een Sony A7S of een Panasonic GH4 (allebei rond de 2k) geven me dat resultaat wat ook heel goed bruikbaar is. Neemt niet weg dat alle mirrorless camera's 2k kosten. Voor 500 euro heb je ook al een erg mooi cameraatje met een prima instaplens.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik heb het overigens over de nabije toekomst. Momenteel is de DSLR nog een normale keuze. De DSLR gaat echter wel uitsterven als consumentencamera, waar je nu nog overal toeristen met zo'n ding ziet lopen.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ok, dus dan is DSLR nu the way to go, en dan geven we de tip mee aan @PrutserNL dat zijn vrouw niet te veel objectieven voor de camera moet kopen en rekening houd met de toekomst ;) Daar komt het dus eigenlijk op neer niet?
     
  12. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Geldt eigenlijk voor iedere beginner. Kijk het eerst even aan, en begin met een objectief waar je alle kanten mee uit kunt.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat van mij was overigens puur een reactie op het feit dat de DSLR als consumentencamera aan zijn laatste jaren bezig is. Het staat los van PrutserNL, want een DSLR is momenteel natuurlijk de meest gangbare camera wat betreft beschikbaar materiaal en prijs.

    Maar uiteindelijk is de camera slechts je gereedschap. Goede foto's maken is nog altijd mensenwerk.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Eind deze week naar Venetie, dus maar mijn camera weer eens opwarmen. :+

    [​IMG]

    @Matrix Had jij nou ook een 135mm gekocht destijds? Moet zeggen dat ik die van mij echt amper gebruik. Al komt het meer omdat ik eigenlijk weinig op pad ben gegaan de laatste maanden. :+
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja! De Nikon 135mm F/2 DC is geweldig. Het is ook een uitdagende lens! De Defocus Control die de Nikon heeft is zeer heftig en je moet er bewust en subtiel mee omgaan.

    19.jpg 35.jpg


    Andere foto's die ik recent geschoten heb:

    [​IMG]Sagrada 3 by Gielt, on Flickr

    [​IMG]De Franca by Gielt, on Flickr

    [​IMG]Solitarius by Gielt, on Flickr

    [​IMG]Bateau by Gielt, on Flickr

    [​IMG]h41 by Gielt, on Flickr

    [​IMG]Lausanne Skyline by Gielt, on Flickr
     
    Nerrion en Alexknl vinden dit leuk.
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Die laatste is echt perfect als wallpaper :cool:
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Op een iMac in een pc winkel ja!
    Solitarius is heerlijk.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ja, de 135mm is toch wel een lekkertje. <3
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
    Jingga vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina